ویرگول
ورودثبت نام
حمید نامی
حمید نامی
خواندن ۱ دقیقه·۲ ماه پیش

از حمید توکلی به حمید نامی؟ ایده‌ بنیانگذار بستنی نعمت

تابستان 403، نامی‌مدیا رو شروع کردم. اولین مهمان نامی‌مدیا، داود رضایی، بنیانگذار بستنی نعمت بود.

حمید نامی یا حمید توکلی؟
حمید نامی یا حمید توکلی؟


وقتی برای اولین بار نامی‌مدیا رو به داود رضایی معرفی کردم، نظرش رو در مورد نام برنامه پرسیدم. گفتم نامی یعنی خوشنام، عزیز و گرامی و در عین حال معانی دیگری داره مثل روینده، بالنده و نجات‌دهنده. در این برنامه میخوام با افراد نامی(خوشنام) در مورد کسب و کار و نامولوژی صحبت کنم. به نوعی کوتاه شده‌ی واژه نامولوژی هم هست. بهم گفت “نام خوبیه، به خودت هم میاد.” و بعد اشاره کرد به فامیلی‌‌های برگرفته از شغل، مثل فامیلی جوکار و در مورد تغییر “حمید توکلی” به “حمید نامی” صحبت کرد. مثال‌های جالبی هم در این رابطه مطرح کرد و گفت: “چون شغلت مشاوره نامولوژی و انتخاب نام هست، فامیلی نامی بهت میاد.”

در نظر داشتم در برنامه، سوالی از مخاطبین بپرسم در مورد نامولوژی و از اونجایی که نام بستنی نعمت، برگرفته از نام پدر موسس بود، میخواستم سوالی در این رابطه بپرسم اما موضوعی که داود رضایی مطرح کرد برام جالب بود و سوالم رو تغییر دادم به اینکه: “نظر شما در مورد تغییر نام حمید توکلی به حمید نامی چی هست و در چه شرایطی تغییر نام اشخاص رو منطقی می‌دونید؟”

بستنی نعمتنامولوژیحمید نامیحمید توکلیانتخاب نام برند
در تمام 365 روز سال، روی پروژه‌های نامولوژی و انتخاب نام برند متمرکز هستم. از انتخاب نام استارتاپ و اپ گرفته تا صنایع غذایی، خودرو، آرایشی‌، پوشاک، ساختمان، نفت و گاز، هنری، اشخاص و ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید