دانلود فیلم بتمن آغاز میکند
پنجمین ورودی از سری فیلم های بتمن برادران وارنر است. در حالی که بتمن قبلاً روی پرده ظاهر شده بود - سریال های بتمن (1943) و بتمن و رابین (1949) و فیلم بلند بتمن (1966) که از مجموعه تلویزیونی بتمن (1966-1966) جدا شد - فرانچایز صفحه بزرگ به درستی با تیم شروع شد. بتمن نفس گیر برتون (1989)، فیلمی که نقاب ها و چهره های گروتسک را با درجه ای خیره کننده از روانشناسی تاریک تجسم می بخشید. برتون این کار را با فیلم به همان اندازه خیره کننده بازگشت بتمن (1992) دنبال کرد. همچنین مجموعه عالی انیمیشن بتمن (1992-4) وجود داشت که نگاه تاریک برتون را به انیمیشن درآورد. این باعث شد چندین فیلم اسپین آف عمدتاً ویدیویی منتشر شده که با Batman: Mask of the Phantasm (1993) و همچنین فیلم آینده نگرانه Batman Beyond/Batman of the Future (1999-2001) شروع شد، که همه آنها بسیار ارزشمند هستند. افسوس، در حالی که اسپین آف های انیمیشن در صفحه کوچک شکوفا می شدند، فرانچایز فیلم بتمن با مرگ وحشتناکی بر روی پرده مرد. بعد از اینکه تیم برتون سریال را ترک کرد، برادران وارنر تصمیم مخربی را برای واگذاری کارگردانی به جوئل شوماخر انجام دادند، که بتمن برای همیشه (1995) و بتمن و رابین (1997) را ساخت، دو فیلم ترسناک که به سرعت تفسیر تاریک برتون از کتاب مصور را تغییر دادند. به تماشای اردوگاه مضحک و کودکانه. بتمن و رابین از نظر این نویسنده یکی از بدترین فیلم های با بودجه A است که تا به حال ساخته شده است. اسپین آف دیگر، زن گربه ای (2004) که به طور گسترده مورد تمسخر قرار گرفت، با بازی هالی بری، تنها یک میخ دیگر به تابوت اضافه کرد. Batman Begins که با نامهای مختلف Batman 5، Batman: Intimidation، Batman: The Intimidation Game، Batman Triumphant و Batman: Year One نیز شناخته میشود، پروژهای است که حتی قبل از اکران بتمن و رابین، شروع و خاموش شده است. در ابتدا گفته می شد که جوئل شوماخر به Batman: Year One فکر می کند، که به نظر می رسد شباهت های اسمی زیادی به Batman Begins در ارائه داستان اصلی بتمن و نمایش مترسک به عنوان یک شخصیت شرور دارد. خوشبختانه، شوماخر کنار گذاشته شد و پروژه بتمن 5 سپس از چندین دست مختلف گذشت. ایده بتمن: سال اول برای مدتی با دارن آرونوفسکی، کارگردان پی (1998)، مرثیه ای برای یک رویا (2000)، فواره (2006)، قو سیاه (2010) و نوح (2014)، پیوست و پخش شد. افلک و جاش هارتنت در نقش اصلی شایعه ای بود که پخش شد. همچنین شایعه هایی وجود داشت که کلینت ایستوود نقش بتمن سالخورده را در اقتباسی از رمان گرافیکی کلاسیک The Dark Knight Returns (1986) بازی می کند، اگرچه به نظر نمی رسید که این چیزی بیش از یک شایعه هواداران باشد. گمانهزنیهای جدی در مورد امکان ساخت یک فیلم لایو اکشن Batman Beyond به کارگردانی Boaz Yakin وجود داشت. یکی از جالبترین نسخههای شایعه شده بتمن علیه سوپرمن بود که با ولفگانگ پترسن، کارگردان فیلمهای Outbreak (1995) و Troy (2004)، در راس آن و فیلمنامهای توسط اندرو کوین واکر، نویسنده Se7en (1995) اعلام شد. مطمئناً دو ابرقهرمان برجسته دی سی را با هم ترکیب می کرد. با این حال، موفقیت کمیک های مارول روی پرده بزرگ در دهه 00 - بلید (1998)، مردان ایکس (2000)، مرد عنکبوتی (2002)، دردویل (2003)، هالک (2003) و غیره - بود که باعث شد دوباره بتمن احیا شود(اگرچه، DC به طرز شگفتآوری کند بود تا از محبوبیت کتابهای مصور روی پرده در دهه 00 استفاده کند، با احیای سوپرمن که در برزخ توسعه حتی طولانیتر از بتمن شروع میکرد، قبل از ظهور به عنوان سوپرمن بر روی پرده بازگشت (2006). اقتباسهای مختلف دیگر از فلش، لیگ عدالت، شزم، زن شگفتانگیز و پیکان سبز هنوز یک دهه دیگر منتظر هستند تا با استقبال بسیار متفاوتی روبرو شوند). از بین همه بلایای احتمالی که ممکن است برای آن اتفاق بیفتد - جوئل شوماخر بر صندلی کارگردانی، برخی از بازیگران نوجوانی که برای نقش اصلی تبلیغ میشوند - Batman Begins به مراتب بهتر از همه انتظارات نمایانده است. اول، انتخاب کارگردان کریستوفر نولان بود. کریستوفر نولان با دومین فیلمش یادگاری (2000) تحسین زیادی به دست آورد. وقتی برای اولین بار ممنتو را دیدم، نبوغ مفهومی و دست زدن به نوآوری خارقالعاده نولان من را کاملا متحیر کرد. نولان با فیلم بعدی خود، فیلم روانی-هیجانانگیز بیخوابی (2002) چندان تاثیرگذار نبود، اما پس از آن با نمایش خوب The Prestige (2006) درباره جادوگران صحنه ویکتوریایی رقیب، قدرت خود را دوباره به دست آورد. چشمانداز هیجانانگیزتر در مورد Batman Begins، نام دیوید اس. گویر در فیلمنامه بود. در سالهای اخیر، دیوید اس. گویر با فیلمنامههایش برای فیلمهایی مانند کلاغ: شهر فرشتگان (1996)، بلید (1998)، خلبان تلویزیونی نیک فیوری، به عنوان فیلمنامهنویس برجسته فیلمنامههای اقتباسی از کتابهای مصور ظاهر شده است. , Agent of Shield (1998)، Blade II (2002)، Blade Trinity (2004) که او همچنین Ghost Rider: Spirit of Vengeance (2012)، را کارگردانی کرد، کریستوفر نولان همچنین تهیه کننده Man of Steel (2013) و به عنوان تهیه کننده اجرایی Ghost Rider (2007). هم بود (برای دیدن فیلم های دیگر دیوید اس. گویر به زیر مراجعه کنید). پس از اینکه جوئل شوماخر با دو بازی خود بوی بدی را برای فرانچایز پخش کرد، بتمن مانند یک تندباد شروع کرد هوای تازه ای درون اتاق بدمد. هیچ نسخه زرق و برق نئونی از شهر گاتهام وجود ندارد، هیچ کت و شلواری با کت و شلوار با نوک سینه وجود ندارد. توصیف اینکه نشستن در تئاتر و غوطه ور شدن بلافاصله در دنیای تاریک و درخشانی که تیم برتون آنقدر خوب تجسم کرد و دیدن اینکه بالاخره تعدادی نویسنده و کارگردان دیگر هستند که دقیقاً مکان های تاریکی را درک می کنند چه لذتی دارد، لذت بخش است. کتاب کمیک صامت و ساکن است. در حالی که فیلمهای قبلی به ماهیت روانشناسی بتمن میپرداختند، با ادامهی سریال، این موضوع بهطور فزایندهای مطرح شد که بتمن تنها یک شخصیت مکمل برای شرورهای عجیب و غریب سریال بود. بتمن شروع می کند تمرکز خود را بر روی بتمن و چگونگی تبدیل شدن او به آن چیزی که هست می گذارد. در واقع، فیلم آنقدر این کار را انجام می دهد که دو شخصیت شرور فیلم - رأس الغول و مترسک - در هیچ یک از تریلرها یا ساخت قبل از تبلیغات حضور نداشتند. آنها هستند که این بار شخصیت های فرعی هستند. دیوید اس. گویر با دقت کتاب کمیک را مطالعه کرده است و حتی اگر گاهی اوقات آزادانه اقتباس میکند، انگیزههای روانشناختی را برای جنبههای آشنا ابداع کرده است و ما را از طریق آنها و رشد بروس وین به داخل Caped Crusader یک قدم در یک زمان جلو میبرد.
فیلم بتمن آغاز میکند حس زیبایی از دیدن تکههای اسطورهها دارد که در جای خود قرار میگیرند - ما میبینیم که بروس احساسات انتقامجویانهاش را به سمت جستجوی عدالت میچرخاند، به عنوان یک مبارز آموزش میدهد و یاد میگیرد چگونه از تصاویری استفاده کند که ترس را در ذهن مردم ایجاد میکند. عهد او مبنی بر امتناع از کشتن (چیزی که در فیلم های تیم برتون نادیده گرفته شد)، منشأ نمادگرایی خفاش، ایجاد لباس، باتارنگ و کمربند کاربردی، منشاء سیگنال خفاش، بت موبیل و غار خفاش، دوستی با کمیسر گوردون و غیره. این فیلم تا ظهور بتمن زمان میبرد – بیش از یک ساعت زمان میگذرد تا کریستین بیل را با لباس بتمن ببینیم. اگرچه وقتی بالاخره این کار را انجام دادیم، با دوربینی که در آسمان شب می چرخد و در حالی که بیل با لباس بتمنی بر بالای برجک کشیده ای ایستاده است، در حال چرخش به دور بیل است، برای همه دنیا مثل یک غرغره، یک عکس فوق العاده وجود دارد که باعث می شود آدم بخواهد فریاد بزند. برای شادی با این حال، من باید برخی از حالات کریستوفر نولان و دیوید اس. گویر از بتمن را جویا شوم. یکی از جنبه های قاطع کتاب کمیک همیشه این بوده است که بتمن هیچ قدرت فوق العاده ای نداشت و تنها مهارت های او آکروباتیک و کارآگاهی بود. اگرچه در اینجا این تصور به ما داده می شود که راس الغول به بتمن آموزش و قدرت های به ظاهر عرفانی داده است. (این جنبه آموزشی عرفان شرقی شخصیت بتمن را بسیار به سایه نزدیکتر می کند - لیام نیسون فقط در مورد توانایی "محو کردن حضور خود از ذهن مردان" در یک نقطه صحبت می کند). با این وجود، بتمن شروع میکند، حس زیبایی از اسطورهسازی وجود دارد - داستانی که یک کتاب مصور را با ارزش و وقار سرمایهگذاری میکند، نه اینکه آن را به یک کمپ پوچ مانند شوماخر و سریالهای تلویزیونی دهه 1960 تبدیل کند. شرورها تا حدودی مختلط تر هستند. من از راس الغول فیلم کمی ناامید شدم، که همیشه یکی از بدجنسهای مرموزتر در کتاب کمیک بود. ما یک راس را دریافت می کنیم که مغز متفکر یک سازمان تروریستی بین المللی است، یک شمشیرزن چیره دست است و در یک خط گفتگو اشاره می شود که احتمالاً جاودانه است. افسوس، نولان و گویر در ساخت Ra's با درجه ای از درک ناپذیری که این شخصیت در کتاب کمیک اصلی دارد شکست می خورند - هیچ چیزی مبنی بر گم شدن منشأ راس در قرن ها وجود ندارد. به خصوص ناامیدکننده است فقدان تالیا - دختر راس - که او همیشه بتمن را به عنوان یک شوهر احتمالی برای خودش آراسته می کرد، اگرچه بعداً در شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012) دوباره ظاهر شد - و بدون لازاروس پیت. حتی قابل توجه تر، دیگر هیچ پیشنهادی مبنی بر عربی بودن وجود ندارد، که احتمالاً ناشی از میل به آرام کردن تعصبات آمریکایی یا ترس عربی در مورد کلیشه آنها به عنوان تروریست های مبارز این روزها باشد. همچنین زمان زیادی برای کاوش جاناتان کرین/مترسک به عنوان یک شخصیت در نظر گرفته نشده است. در این نقش، کیلیان مورفی، که در نتیجه فیلم 28 روز بعد (2002) نام جدیدی بود و ظاهرا زمانی یکی از رقبای کریستین بیل در نقش شوالیه تاریکی بود، تقریباً 18 سال سن دارد و برای بازی بسیار جوان است. یک روانشناس باتجربه - اگرچه چشمان آبی نافذ مورفی به نقش شدت غیرقابل انکاری می دهد. به نظر می رسد یکی از نکات منفی فیلم برای قرار دادن اسطوره های بتمن در دنیای واقعی، ربودن راس و مترسک از قامتی بزرگتر از زندگی آنها به عنوان شرور است. نولان و گویر نیز تداوم فیلمهای فوق را کنار گذاشتهاند. آنها با کشته شدن پدر و مادر بروس توسط جو چیل احمق کوچک به داستان اصلی کتاب های مصور باز می گردند، در حالی که بتمن 89 این را تغییر داد تا جو چیل را به جک ناپیر، نسخه جوان جوکر تبدیل کند. در جاهای دیگر ما بتمن را داریم که با کمیسر گوردون زمانی که او هنوز یک گروهبان بود دوست می شود، در حالی که در فیلم های دیگر گوردون با بتمن ملاقات نمی کرد تا زمانی که او کمیسر کامل نشده بود. این فیلم همچنین گوردون را پیشگام استفاده از سیگنال خفاش میکند، در حالی که بتمن آن را در پایان بتمن 89 به شهر ارائه کرد. همچنین به نظر می رسد بتمن شروع می کند بیش از حد تلاش می کند تا از ارتباط با دیگری اجتناب کند. هانس زیمر/ جیمز نیوتن هاوارد به طور ناشناس در پسزمینه فیلم نبض میزند و طوفان میزند و آدم را ناامید میکند، آرزو میکند که به مضامین افسانهای موسیقی دنی الفمن برای دو فیلم اول یا حتی توضیح الیوت گلدنتال در مورد سبک الفمن در جوئل بازگردند. نوشته های شوماخر بتموبیل از یک ماشین مشکی براق که همیشه در فیلمها و کتابهای مصور وجود داشت، دوباره به یک هاموی زرهدار بسیار جذاب تبدیل شد. شهر گاتهام نیز نسبت به فیلمهای دیگر، محیطی رئالیستیتر است. به غیر از یک سیستم مونوریل پیشرفته و برج وین که در وسط مرکز شهر کاشته شده است، هیچ چیزی وجود ندارد که شهر گاتهام را از دیگر کلانشهرهای آمریکایی دیگر متمایز کند - در واقع، حدس زدن بیشتر شهر در اینجا دشوار است. یک لوکیشن مینیاتوری است تا واقعی تا زمانی که در انتهای فیلم تیتراژ جلوه های مختلف را بخوانیم. این بدان معناست که بتمن کریستوفر نولان بیشتر در دنیای واقعی اتفاق میافتد تا قلمرو کمیکبوکهای دیگر فیلمها. ناامیدی که در این مورد وجود دارد این است که بتمن شروع می کند فیلمی است که فاقد اوج های زیبای اپرایی است که فیلم های تیم برتون داشتند. این فیلم ان درخشندگی و لطافت را ندارد. به نظر می رسد که بتمن صرفاً در یک محیط واقعی از یک فیلم جنایی پرتاب شده است، نه فضایی که به نظر می رسد به معنای واقعی کلمه نمایش آشفتگی در ذهن شخصیت ها باشد. این بدان معناست که وقتی صحنههای اکشن در پایان اتفاق میافتند، به نظر میرسد نه یک جنگ کمیک افسانهای، بلکه بیشتر شبیه یک سکانس اکشن از یک فیلم اکشن پرفروش استاندارد هستند. در حالی که کریستوفر نولان در این صحنهها کاملاً با مهارت عمل میکند، این ظن به وجود میآید که کارگردانی صحنههای اکشن کاملاً چیزی نیست که او به آن علاقهمند باشد. مطمئناً، بتمن شروع میکند، بسیار بیشتر یک فیلم شخصیت محور و گفتگو محور است (بر خلاف رمان گرافیکی). فیلم بتمن نسبت به فیلم های دیگر تصویر محورتر بود. علیرغم تمام بحث هایی که در مورد تفاوت رویکرد ممکن است انجام شود، این فیلمی است که اوج می گیرد و در بیشتر موارد بسیار زیباست. احترام را به فرانچایز بتمن باز می گرداند و به خوبی به آن نیرو می بخشد. کریستوفر نولان و کریستین بیل برای یک پیش درآمد دیگر بتمن با شوالیه تاریکی (2008) و پس از آن شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012) بازگشتند. او بهعنوان تهیهکننده به سایر بخشهای کامیکس دیسی رفت و داستان را برای ریبوت سوپرمن مرد پولادین (2013) و تهیهکنندگی Batman V Superman: Dawn of Justice (2016) ساخت. Batman Begins در فیلم ابرقهرمانی (2008) جعل شد. کریستوفر نولان متعاقباً به ساخت فیلم های علمی-تخیلی Inception (2010)، بین ستاره ای (2014) پرداخت. فیلم جنگی غیر ژانر Dunkirk (2017) و فیلم SF Tenet (2020). او همچنین تهیه کننده فیلم Man of Steel (2013)، Transcendence (2014)، Batman V Superman: Dawn of Justice (2016) و Justice League (2017) بوده است. دیگر حضورهای بتمن روی پرده عبارتند از: - (برنده در فهرست 10 فیلم برتر این سایت در سال 2005. نامزد بهترین کارگردانی (کریستوفر نولان)، بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین بازیگر مرد (کریستین بیل) در جوایز بهترین های این سایت در سال 2005).
تعداد زیادی دانلود انیمیشن بتمن توسط برادران وارنر تولید شده است که با Batman: Mask of the Phantasm (1993) شروع شد و چهارده فیلم دیگر به عنوان بخشی از فیلم های انیمیشن اورجینال DC Universe. در جاهای دیگر، آدام وست و برت وارد حتی برای دو انیمیشن بتمن دهه 1960 در بتمن بازگردانده شدند: بازگشت صلیبی های کلاه دار (2016) و بتمن علیه دو چهره (2017). همچنین مجموعههای تلویزیونی انیمیشنی بتمن از بتمن بروس تیم (1992-4) و بتمن فراتر از/بتمن آینده (1999-2001) تا بتمن (8-2004)، بتمن: شجاع و جسور 2008-11) و Beware the Batman (2013-4). بتمن نینجا با همه اینها متفاوت است. این فیلم ردپای انیمیشن The Animatrix (2003) را دنبال میکند، که روندی را آغاز کرد که فیلمها و بازیهای ویدیویی محبوب ایالات متحده، کارگردانان انیمیشن ژاپنی را برای ساختن فیلمهایی بر اساس ویژگیهایشان استخدام میکردند. برادران وارنر پیش از این یک بار با Batman: Gotham Knight (2008) دنباله سازی کردند، اگرچه این مجموعه مجموعه ای بود که شامل کمک های کارگردانان مختلف انیمیشن بود. مجموعههای مختلف دیگری با انیمههایی مانند Highlander: The Search for Vengeance (2007)، Resident Evil: Degeneration (2008)، Halo Legends (2010)، Mass Effect: Paragon Lost (2012)، Resident Evil: Damnation (2012) ساخته شدهاند. ، Starship Troopers: Invasion (2012)، Iron Man: Rise of Technovore (2013)، Resident Evil: Vendetta (2017)، Starship Troopers: Traitor of Mars (2017) و Altered Carbon: Resleeved (2020). بتمن نینجا یک انیمه بلند بتمن از Junpei Mizusaki است که قبلاً در بازی های ویدیویی کار کرده بود و تنها یک فیلم قبلی به عنوان کارگردان یکی از بخش های انیمه گلچین باغ وحش (2005) داشت. ایده بتمن و گروهی از ابرشرورها که به قرن شانزدهم بازمیگردد، کمی عجیب است. چگونگی و چرایی این امر به سرعت نادیده گرفته می شود - گوریلا گرود یک وسیله سفر در زمان را در آسایشگاه Arkham منفجر می کند، جایی که بتمن و به طور تصادفی بسیاری از شرورهای معمولی بتمن، همراه با آلفرد، اکثر اعضای خانواده خفاش و بت موبایل نیز آنجا هستند. نتیجه نهایی شبیه آزمایشهای «چه میشد» است که دیسی کامیکس در دنیای دیگر خود انجام داده است، مانند Gotham By Gaslight (1989) که در آن بتمن به دوران ویکتوریا پیوند زده شد، Batman: Leatherwing (1994) یا وقتی با بتمن به عنوان دزد دریایی رفتار میشد و آثار دیگری که تصور می کنند سوپرمن در اتحاد جماهیر شوروی یا لیگ عدالت در غرب وحشی شکل یافته اند. داستان «Shogun of Steel» (2002) متعلق به Elseworlds است، ورود کودک کال ال و تشکیل لیگ عدالت نیز در ژاپن فئودالی است زمانی که مارول هنرمندان ژاپنی را استخدام کرد تا شخصیتهایشان را با مجموعه Marvel Mangaverse بازگو کنند. تماشای روش های خلاقانه ای که بتمن نینجا با استفاده از تصاویر ژاپن فئودالی، افسانه های بتمن را دوباره تفسیر می کند، بسیار سرگرم کننده است. ما جوکر و گوریل گرود را به عنوان اربابان فئودال می بینیم. گربه زن به عنوان یک گیشا; جایی که نایت وینگ، رابین، رابین قرمز و رد هود به یک نینجا ملحق می شوند. در حالی که Bane به عنوان یک کشتی گیر سومو ظاهر می شود. یکی از لذتبخشترین آنها، کارت اعتباری متوسط است که چشمانداز یک بتموبیل اسبکشی را ارائه میدهد که بهعنوان یک کالسکه سنتی ژاپنی در خیابانهای شهر گاتهام امروزی حرکت میکند و بروس داخل آن در حال نوشیدن چای است. بیشترین صحنههای WTF آنهایی هستند که در آن Junpei Mizusaki یک سنت ژاپنی دیگر، البته مدرن - استاندارد انیمههای مکانیکی (رباتهای غولپیکر تحت کنترل انسان) و Transformers را به کار میگیرد. لحظهای مبهوتکننده وجود دارد که در آن قلعه جوکر به یک ترانسفورماتور غولپیکر تبدیل میشود تا در حومه شهر قدم بزند. میزوساکی به نقطهای از پوچی عمدی میرسد - بعداً همه ابرشرورهای دیگر مکانیزم خاص خود را به دست میآورند، که مانند چیزی از Gigantor (1963-1963) یا Mobile Suit Gundam (1979-80) با هم ترکیب میشوند تا یک ابر مکانیک تحت کنترل را ایجاد کنند. گرود قبلاً این اعتبار را افزایش می دهد، اما شما نگران هستید که میزوزاکی تقریباً در نقطه نبرد اوج که در آن بتمن با مکانیزم های مختلف از میمون ها و خفاش ها ساخته شده است، بتواند با ابر مکانیک مقابله کند.
پس از موفقیت عظیم بتمن تیره و زیبای گوتیک تیم برتون (1989)، برتون متقاعد شد که به فرنچایز بازگردد تا دید خود را در این دنباله گسترش دهد. «بازگشت بتمن» یکی از موارد نادری است که یک دنباله موفق به آن دست می یابد، اگر نگوییم (مسلماً) از نسخه قبلی خود پیشی میگیرد. با معرفی شخصیتهای جدید، تیم برتون عمیقتر به روانشناسی کمیکبوک تاریکی که در فیلم اول ایجاد شده بود میپردازد. زن گربه ای همیشه به طور جالبی مبهم ترین شرور در قانون بتمن بوده است، زیرا بین فرد خاطی و جذابیت جنسی در حرکت است. (در واقع، او تنها چیزی است که به مسائل جنسی نزدیک می شود و وارد دنیای کاملا مجردی بتمن و رابطه مشکوک با رابین در کمیک های کلاسیک دی سی شده است). این فیلم شخصیت او را با استفاده از ماسکهای روانشناختی و تغییر نفس در فیلم اول وارد یک مراقبه پیچیدهتر میکند. روانشناسی ممکن است همیشه باورپذیر نباشد - سلنا در عرض دو روز از یک منشی موشی به یک آکروباتکار و یک استاد شلاق زنی تبدیل می شود - اما فیلمنامه دنیل واترز رابطه بتمن و زن گربه ای را به یک نبرد شادی آور تبدیل می کند. اوج فیلم در رستاخیز بسیار دلخراشی است که در آن بتمن نقاب خود را آشکار میکند و میگوید: «ما هر دو از وسط جدا شدهایم. با من بیا، که او پاسخ می دهد، "من می خواهم بیایم و در خانه افسانه ای روی تپه زندگی کنم، اما نتوانستم با خودم زندگی کنم." میشل فایفر، که میتواند با تمام موقعیت فوق ستارهای اش یک هنرپیشه آرام باشد، با این نقش یک امتیاز مطلق دارد. او اجازه میدهد همه چیز را در اجرای شگفتانگیز گستردهای متوقف کند، اما در عوض چیزی را ارائه میدهد که بهطور فوقالعادهای بین روانپریشی ناهموار، بچه گربه ای بازیگوش و فتیشیسم PVC متعادل است. دنی دی ویتو، که پشت آرایش و بالشتک غیرقابل تشخیص است، توپی برابر با قسمت پنگوئن دارد و زهرآگینی واقعی و زشتی را وارد بخشی می کند که کتاب مصور هرگز نداشت. برای دی ویتو، که معمولاً در فیلمهایی مانند مردم بیرحم (1986) و پول مردم دیگر (1991) در نقش شخصیتهای شرور فوقالعاده با شخصیتهای روتوایلر بازی میکند، این ممکن است بهترین کاری باشد که او انجام داده است. در واقع، شرورها آنقدر ستارههای سریال هستند – تقریباً نیمی از فیلم طول میکشد تا داستانهایشان گفته شود – که شخصیت بتمن تقریباً به حاشیه میرود. با تنظیم کریسمس، بازگشت بتمن تقریباً یک فانتزی دیکنزی است - در این فانتزی، مردم به افراد بسیار ثروتمند یا فرودست جذب میشوند. تضاد بین بتمن و زن گربه ای به یک بازی سرگرم کننده در مورد جنگ طبقاتی تبدیل می شود و با پسزمینهی طبقهی کارگر میآید. این نسخه از Cat Woman ممکن است تنها شخصیت کمیک بوکی باشد که در یک فیلم دیدهایم که در واقع لباس خود را میدوزد، برخلاف سؤال بتمن در مورد اینکه چگونه بتموبیل را تعمیر میکند، چیزی که فیلم مشخصاً هرگز نمیخواهد به آن پاسخ دهد. حال و هوای فیلم یکپارچه است. تیم طراحی، یک کلانشهر افسانهای خارقالعاده ایجاد میکند، مملو از سیستمهای فاضلاب کلیسای جامع، عمارتهای گوتیک، سقفهای شهر که در آن تیرهای متقابل سیاه شلوغ بر فراز افق آبی سرمهای به هم میچسبند و باغوحشی مملو از مجسمههای سخت پوستان فلزی سیاه، همه در رنگی منحصر به فرد از فلز سیاه غبارآلود با برف سفید همیشگی. امتیاز باشکوه دیگری وجود دارد که در آن دنی الفمن فضای تاریک را با استفاده از سرودهای کریسمس به دست می آورد. به طور ناامید کننده ای، تیم برتون به دنبال این موضوع سریال بتمن را ترک کرد. بازگشت بتمن آخرین ورودی ارزشمند در مجموعه مدرن بتمن بود (با تخفیف مجموعه تلویزیونی انیمیشن عالی 1992-4) قبل از اینکه جوئل شوماخر با بتمن برای همیشه (1995) و بتمن و رابین (1997) خردسالانه فرمان را به ارث برد و فیلم ها را به یک فیلم تبدیل کرد. نسخه 70 میلیون دلاری مجموعه تلویزیونی دهه 1960. بیش از یک دهه طول کشید تا این مجموعه دوباره با بتمن آغاز میکند (2005) کریستوفر نولان و دنبالههای آن دوباره بهبود یابد. (برای سایر فیلم ها و سریال های تلویزیونی بتمن به زیر مراجعه کنید). پنگوئن بعداً در Space Jam: A New Legacy (2021) یک نقش کوتاه را ساخت. از دیگر فیلمهای ژانر مورد علاقه تیم برتون میتوان به ماجراجویی بزرگ Pee-Wee's Big Adventure (1985) اشاره کرد. داستان عجیب و غریب ارواح Beetlejuice (1988); داستان پسر مصنوعی ادوارد دست قیچی (1990); اد وود (1994)، بیوگرافی از بدترین کارگردان جهان. کمدی تهاجم بیگانگان حملات مریخ! (1996)؛ داستان ارواح Sleepy Hollow (1999); بازسازی سیاره میمون ها (2001)؛ ماهی بزرگ (2003) در مورد یک راوی معمولی از داستان های بلند. چارلی و کارخانه شکلات سازی (2005)؛ انیمیشن استاپ موشن عروس جسد گوتیک (2005); موزیکال ترسناک سوئینی تاد: آرایشگر شیطان خیابان فلیت (2007); آلیس در سرزمین عجایب (2010); بازسازی فیلم مجموعه تلویزیونی Dark Shadows (2012) انیمیشن استاپ موشن Frankenweenie (2012); خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب و غریب (2016); و بازسازی لایو اکشن Dumbo (2019). برتون همچنین انیمیشن فانتزی های تاریک استاپ موشن درخشان هنری سلیک The Nightmare Before Christmas (1993) و James and the Giant Peach (1996) را تهیه کرد. و همچنین لایو اکشن ظالمانه پسر کابین (1994)، انیمیشن 9 (2009)، آبراهام لینکلن، شکارچی خون آشام (2012) و آلیس از پشت شیشه (2016). مرگ سوپرمن زندگی می کند: چه اتفاقی افتاد؟ (2015) یک مستند جذاب درباره پروژه شکست خورده سوپرمن است.
همچنین شما قادر خواهید بود که با مراجعه به وبسایت همراه مووی به دانلود فیلم 2023 در ژانر های متفاوت به همراه دوبله فارسی و زیرنویس فارسی چسبیده بپردازید.