ویرگول
ورودثبت نام
حانیه قاسمی
حانیه قاسمی
خواندن ۳ دقیقه·۸ ماه پیش

تبدیل غر به فرصت، به سبک من

من همیشه از اون دسته افرادی که تو هر سن و هر جایگاهی، دنبال آموزش و یادگیری هستن خوشم میومده؛ و البته خیلی خوشحالم که این ویژگی خوب در منم وجود داره!

چند ماه پیش، دنبال یه دوره آموزشی جدید میگشتم و نمیدونستم کدوم رو باید انتخاب کنم که دیدم باشگاه محتوا فصل جدیدش رو داره شروع می‌کنه؛ اونقدری ثبتنام نکردم که اعلام کردن فقط 2 نفر تا تکمیل ظرفیت مونده و همین جمله کافی بود تا تصمیم نهایی رو بگیرم و ثبتنام کنم.

شور و شوق زیادی برای کلاس داشتم و واقعا پرانرژی شروع کردم؛ اما از همون جلسه اول غرغرام شروع شد و دلیلش هم این بود که مطالب خیلی از بیس آموزش داده میشد و تکرار مطالبی که قبلا بلد بودم برام سخت بود و انگیزه‌م کامل ریخت. این شد که هنوز کلاس تموم نشده وصل شدم به کمک مربیم و شروع کردم به غر زدن.

حرفایی که بین من و کمک مربی رد و بدل شد، یه انگیزه دوباره برای شروع بود و باعث شد دیدگاه‌م رو تغییر بدم و با اهداف جدیدتری که برام روشن شده بود، کلاس ها رو پشت سر بگذرونم.

نتیجه این تغییر دیدگاه خیلی جالب شد؛ طوری که از دل هر سختی، یه کورسوی امید پیدا ‌کردم.

1- باشگاه دوره کاملی بود و تمام مباحثی که لازمه برای ورود به دنیای محتوا و محتوانویس شدن بدونیم از پایه آموزش داده شد. این فرصت خوبی بود برای من که با نقاط قوت و ضعفم آشنا بشم؛ یعنی اگه نکته ای رو بلد بودم برام یادآوری شد و اگه بلد نبودم یا رعایت نمی‌کردم، اینجا یاد گرفتم.

2- کلاسای باشگاه فشرده بود و دومین تغییر برای من این بود که روتین زندگی‌م تغییر کرد و تبدیل شدم به یه فردی که صبح‌ها رو زودتر بیدار میشه، سرکار میره، تایم مشخصی برمی‌گرده تا برای کلاس‌ها حاضر بشه و وبینارهای ضبط شده رو ببینه! کلا زندگی م یه نظم خاصی گرفت با وجود اینکه رو 2x زندگی رو می‌گذروندم

3- انجام مشق‌عشق؛ یبار غرهام رو از سطح خارج از باشگاه گسترش داده بودم و داشتم به یکی از دوستانم انتقال می‌دادم که تعریف قشنگی از باشگاه گفت: "گفت باشگاهه دیگه؛ قراره قوی بشی!" و من اونجا فهمیدم چقدر اسم باشگاه محتوا دقیق و قشنگ انتخاب شده و بهش میاد

4- در ادامه مشق عشق ها بگم که انجام شون بعد از هر آموزش بهم کمک می‌کرد اون آموزش رو تکرار و تمرین کنم و با چالش‌های ممکنه روبرو بشم.

این 4 تا موارد مثبتی بود که از دل سختی‌ها بیرون کشوندم و باعث شد قوی تر ادامه بدم

اما مزایای باشگاه چی بود؟

وجود کمک مربی، وجود امتیاز برای مشق عشقا که انگیزه‌م رو بیشتر می‌کرد و همچنین تصحیح شون که متوجه خطاها و اشتباهای حین انجام کار میشدم، ایجاد کانکشن و پیدا کردن کلی همکار حرفه‌ای و حضور مربیای فوق العاده در زمینه محتوا

اما نقدی که به باشگاه دارم، اینه که خیلی کلاس‌ها عنوان خیلی خوبی داشتن اما تو بحث آموزش اونقدر که باید قوی کار نشد؛ میشد تو مبحث آموزش خیلی موارد کاربردی‌تری گفته بشه یا اگه مباحث پایه داره عنوان میشه خیلی سریع تر آموزش جمع بشه

در کل، باشگاه یه فرصتی برای من بود تا خودم رو به چالش بکشم و با نقصام و همچنین نقاط قوتم بیشتر آشنا بشم؛ الان قوی‌تر و حرفه‌ای تر از قبل درخدمت‌تونم

باشگاه محتوادوره آموزشیمحتوانویسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید