ویرگول
ورودثبت نام
هانیه حسنی
هانیه حسنی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

قیمه نذری

قیمه مجلسی با مرغ

طرز تهیه

۱- ابتدا برای ۳ نفر یک عدد پیاز درشت رو خیلی ریز خرد کرده با مقداری روغن سرخ کردم یک پیمانه لپه رو که از شب قبل خیس داده بودم با پیازهای سرخ شده و کمی زردچوبه تفت دادم (این کار باعث میشه لپه خوش عطر و طعم بشه و موقع پخت له نشه) بعد مقداری آب جوش اضافه کردم و گذاشتم بپزه (پخت لپه حدودا نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه زمان میبره)

۲- ۲۵۰ گرم فیله ی مرغ رو قیمه ای خرد کردم و برای عطر و طعمش با روغن ، نمک ، ۲ قاشق رب گوجه ، کمی آب نارنج ، فلفل سیاه و ۲ قاشق زعفران دم شده تفت دادم خوب که سرخ شد به خورش اضافه کردم و یک تا یک و نیم ساعت زمان دادم تا با شعله کم بپزه و جابیفته

۳- اواخر پخت ۲ تا لیمو عمانی رو شستم با چنگال سوراخ زدم با نصف استکان زعفران دم شده ، ۲ قاشق عرق هل و چند قطره گلاب به خورش اضافه کردم وقتی قیمه جاافتاد و روغن پس داد کنارش خلال سیب زمینی سرخ شده گذاشتم و با برنج زعفرونی سرو کردم.

اصل خورش قیمه با گوشت گوسفندیه که باید از همون اول گوشت های قیمه شده رو با پیازداغ ، لپه و زردچوبه تفت بدید اواخر پخت رب گوجه رو تو روغن سرخ کنید و به همراه نمک و لیمو عمانی به قیمه اضافه کنید.

نکته : اگر میخواید این قیمه نذری رو برای ۳۰ نفر درست کنید مقدار مواد گفته شده در کپشن رو ۱۰ برابر کنید.


منبع: آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید