ویرگول
ورودثبت نام
hasanghademi1990
hasanghademi1990
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

برخی از اشتباهات رایج صاحبان چاه در مورد چاه ها و تجهیزات

ما در حفاری باران سالها با بازرس چاه و حفاری چاه عمیق، این فرصت را داشتم که تعدادی از اشتباهات صاحبان چاه های خصوصی را در چاه ها و سیستم های آب خود مشاهده و ثبت کنم. برخی از تغییرات تقریباً خنده دار بود در حالی که بعضی دیگر را من کاملاً برای صاحب خانه و دیگران خطرناک می دانستم.

در اینجا لیستی کوتاه از رایج ترین اشتباهاتی را که مشاهده کردم آماده کرده ام. شاید این لیست اشتباهات ، صاحبان چاه دیگر را از تکرار یا انجام کاری مشابه نجات دهد.

یک اشتباه برای هر صاحب چاه ، قطع دسترسی وسایل نقلیه به چاه آنها برای نیازهای سرویس در آینده است. من مرتباً می دیدم که صاحبان خانه چه ساختمانهایی را بالای چاههای خود قرار می دهند که هیچ درگاه دسترسی در سقف ندارند. یکی از مشتری ها چاه خود را در یک ساختمان نسبتاً دور محصور کرده بود که برای کشیدن پمپ نیاز به اجاره جرثقیل بزرگ داشت! محصور كردن چاه در ساختمان ضروري و حتي مطلوب نيست. چاه را در جایی که به راحتی قابل دسترسی است بگذارید و کنترل ها و تجهیزات را در یک ساختمان قرار دهید.

2. انجام سیم کشی برق خود از چاه و یا تقویت کننده پمپ های خود بدون اطلاع از کدهای برق محلی ، و ملی. در بیشتر مناطق ، کدهای سیم کشی برق وجود دارد که برای چاه های آب خصوصی اعمال می شود. آنها فقط به دلیل دریافت هزینه بازرسی در آنجا نیستند ، بلکه به دلایل واضح ایمنی هستند. در صورت عدم نصب صحیح برق می تواند خطرناک باشد. من مشاغل سیم کشی صاحب خانه بسیار شلخته و بسیار خطرناک را دیده ام.

3. عدم حفظ کیفیت کیفیت آب چاه یا مخازن ذخیره آب. این اشتباهی است که بسیاری از دارندگان چاه های خصوصی مرتکب شده اند. من در بالای درزهای چاه و درپوش های چاه بی حفره پیدا کرده ام که به درستی در پوشش چاه محکم نشده اند. دهانه های موجود در پوشش مخازن ذخیره آب باعث می شود که باکتری ها ، حشرات ، پرندگان و حتی جوندگان و خزندگان وارد آب آشامیدنی آنها شوند.

جدی نگرفتن امنیت کیفیت آب رایج ترین اشتباهی بود که پیدا کردم. چطور؟ با حفظ امنیت شدید سیستم های آب خود و اجازه دادن به اجزای سیستم آنها در جای خود خراب شود. غالباً صاحبان چاه حتی از نقض امنیت آب خود آگاه نبودند تا اینکه من این موضوع را به آن اشاره کردم.حتما بعد از حفاری چاه آب درپوش بر روی آن قرار دهید.

4- انجام لوله کشی آب خود از چاه و مخازن آنها. صاحبان چاه های خصوصی معمولاً از کدهای لوله کشی محلی پیروی نمی کنند. آنها همچنین سیستم های تحویل را بدون در نظر گرفتن نیازهای آینده خدمات ساختند. بیشتر اوقات ، کار آنها با لوله های پی وی سی انجام می شد که بدون اتحادیه ها یا وسایل دیگر به هم چسبانده شده بودند تا سیستم را برای سرویس جدا کنند. اگرچه ممکن است آب یا برق را در جهت مناسب جریان دهند ، اما اغلب آنها سرویس دهی را ناخوشایندتر می کنند ، یا ناآگاهانه کاملاً برای خود یا دیگران خطرناک هستند.


چاه آبحفاری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید