ویرگول
ورودثبت نام
hasanrahimy1472
hasanrahimy1472
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

ماه خدا

تا حالا پیش اومده که با فرد مهم، یا بزرگی،بخواهیم ملاقاتی داشته باشیم، برای این کار از چند روز قبل تمام موانع را برطرف و حتی در ظاهر خود نیز تغییرات لازمه را ایجاد تا بتوانیم یک دیدار خوب و تاثیر گذار داشته باشیم. به مقداری که شخصیت مقابل دارای جایگاه و کار ما نیز کار با اهمیت باشه نحوه دیدار نیز متفاوت خواهد بود. یا فردی را در نظر بگیرید که شخصیتی را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته است برای این کار تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا حرکات اخلاقیات رفتار هر آنچه که لازم است شبیه فرد مورد الگوی خود قرار دهد در صورتی که طرف مقابل نیز مقداری علاقه یا نه در واقع هم واقعاً این علاقه را به این شخص نشان دهد سنخیت بیشتر ایجاد شده و خود را بیشتر شبیه و می کند با در نظر گرفتن این مقدمه چند جمله ای در مورد ماه رجب بنویسم خدای تبارک و تعالی در حدیث قدسی می فرماید از(( الشهر و شهری، العبد عبدی، و الرحمه رحمتی، فمن دعانی فی هذا الشهر، اجبته، و من سالنی اعطیته))، ماه رجب ماه من بنده بنده من رحمت رحمت من پس هر کس مرا در این ماه بخواند او را جواب خواهم گفت و هر کس از من درخواستی داشته باشد به او اعطا می کنم. چقدر زیبا ماه رجب را توصیف و خدا مثل یک رفیق صمیمی با بنده خود صحبت میکند در واقع به او می گوید که بنده من این ماه ماه من است تو هم که بنده من هستی غیر از من کسی رو نداری، غیر از من کسی می تواند مشکلات را حل کند؟ غیر از من کسی میتواند از تو دستگیری کند؟ کسی را سراغ داری که به اندازه من تو را دوست داشته باشد؟ کسی را سراغ داری که حتی اگر از او درخواست هم نکنی به تو عطا کند؟ حال که اوضاع چنین هست از من بخواه تا هرآنچه میخواهی به تو بدهم.

ماه رجب ماه استغفار است. که یکی از خاصیت های آن شستشو است. شستشوی گناه، ممکن است کسی گناه هم انجام ندهد اما استغفار موجب جلا دادن روحش می شود سبکی برای انسان حاصل می کند، روح انسان هم مثل آینه بسیار لطیف و حساس است در مقابل آینه قرار بگیریم یک انگشت که روی آن بگذاریم اثر آن باقی خواهد ماند. روح انسان هم، چنین است به محض کوچکترین گناه اثر آن در روح باقی می ماند، لذا استغفار تمام این گناهان را از بین می برد تمام این گناهان را میشوید برای روح انسان سبک ایجاد میکند احساس آرامش پیدا می کند. ماه رجب هم که مقدمه برای ماه رمضان است و در آن به مهمانی خدا میرویم. در این مقدمه بیشترین عملی که وارد شده است استغفار است. یعنی آنقدر استغفار انجام دهیم که این روح یک سبکی را به دست آورد تا در ماه رمضان و شب قدر نتیجه آن را به دست آوریم و نتیجه آن را ببینیم، اگر میخواهیم شب قدره عالی داشته باشیم، شب قدری متفاوت باید از ماه رجب شروع کنیم با انجام استغفار هایی که در مفاتیح آمده خود را برای آن آماده ایم نماییم.



ماه خدارحمتبنده منملاقاتالگو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید