ویرگول
ورودثبت نام
Ali Hashemian
Ali Hashemian
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

چه جوری توی اندروید صفحات وب رو هایلایت کنیم؟

من روی گوشی زیاد مطلب و مقاله میخونم و معمولا عادت دارم موقع مطالعه قسمت‌های جالبش رو هایلایت کنم و بعدا اون بریده‌ها رو اضافه کنم به برنامه یادداشت‌برداریم که در آینده هم بهشون دسترسی داشته باشم. اینجا برای هایلایت کردن چهارتا روش معرفی می‌کنم:

1) سایت http://hypothes.is : این سایت از شما یه لینک میگیره و بعد به شما اجازه میده اون صفحه رو هایلایت کنید. باید حتما توش اکانت درست کنید و هلایلایت‌هاتون هم پابلیک هست. روی گوشی هم یه مقدار اذیت میکنه. من خیلی توصیه نمیکنم ولی خب در دسترس‌ترین راهه

۲) برنامه pocket: پاکت برای ذخیره کردن مقاله‌هایی که الان حس خوندنش رو ندارید ولی میخواید بعدا بخونید به کار میره که یه قابلیت هایلایت هم داخلش داره ولی اشکالش اینه که اولا یه رنگ بیشتر نداره ثانیا توی نسخه مجانی شما محدود به ۳ تا هایلایت واسه هر مقاله هستید.


۳) برنامه diigo : این سرویس هم یه برنامه واسه بوکمارک هست (شبیه پاکت) که برنامه‌ی اندرویدش در واقع یه نسخه مادیفای شده از کروم هست که بهش قابلیت هایلایت هم اضافه شده و خیلی راحت و کار راه بنداز هست. البته اگر بخواید هایلایت‌ها رو سینک کنید یه محدودیتی روی تعداد وجود داره ولی برای استفاده روی موبایل محدودیت نداره

۴) برنامه kiwi browser و اکستنشن‌های کروم: کیوی یه نسخه از مرورگر کروم واسه اندروید هست که قابلیت نصب اکستنشن‌های کروم هم روش وجود داره. برای هایلایت کردن این دو تا اکستنشن خیلی خوب کار می‌کنند:

reader view

Annotate web pages/CONTEXT

اگر آیفون یا آیپد دارید هم باید بدونید که برای IOS/IpadOS هم گزینه ۱ تا ۳ عینا وجود داره ولی براوزری که اکستنشن‌ کروم رو اجرا کنه وجود نداره. عوضش می‌تونید این اکستنشن رو واسه سافاری با قیمت ۳ دلار بخرید. من امتحانش کردم و روی آیپد خیلی خوب کار میکنه

https://apps.apple.com/us/app/id1486639186?platform=ipad


ممنون که این متن رو خوندید. اگر براتون جالب بود، میتونید من رو داخل توییتر و تلگرام دنبال کنید

بهره‌ورییادداشت‌برداریاندرویدقیمت دلارهایلایت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید