ویرگول
ورودثبت نام
حاتم پرو
حاتم پرو
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کیس‌استادی کانسپت تگ تلگرام

داستان از اونجایی شروع میشه که من تو چت با دوستام، نکات زیادی مثل شعر، دیالوگ و موزیک حتی اسم فیلما رو دوست دارم ذخیره کنم و موقع‌هایی که لازمشون دارم، ازشون استفاده کنم. من اینکار رو با Save Message تلگرام انجام میدم، اما خب این سرویس تلگرام کافی نیست. چون من خیلی از فایل‌ها و اطلاعات دیگه‌ای رو هم توش قرار میدم که در آینده با حجم زیادی از دیتا مواجهم که حتی با جستجو هم نمی‌تونم بهشون برسم.


خب برای اینکه بتونیم این سرویس رو طراحی بکنیم باید به چنتا مورد بپردازیم:

مسئله
عدم وجود فضایی مشخص برای پیام‌های خاص و مورد نیاز.

هدف
ساخت محیطی که کاربران بتوانند در آنجا، متن‌های مورد نیاز خود را با دسته‌بندی‌های مشخص قرار دهند.

متریک
کم شدن کانال‌های یک‌نفره
کم شدن هشتگ و پیام‌های متنی و تصویری در Save Message

دیزاین
برای طراحی همچین سرویس باید اول در نظر بگیریم کاربرا از چه راه‌‌هایی برای حل این مشکل استفاده میکردن.

  • با ساخت کانال شخصی (Private) برای هر موضوع و فرستادن پیام داخلش
  • يا پین کردن پیام مورد نظرشون
  • با فرستادن پیامشون به Save Message و اضافه کردن #هشتگ به به زیر اون پیام


هر کدوم از این موارد مشکلاتی رو دارن که باعث شده تا از استفاده از Save Message و ساخت کانال چشم‌پوشی کنیم و سرویس جدایی رو دیزاین کنیم.




بزن بریم!

چون این سرویس شامل زیرمجموعه‌های خاص خودشه، من بنا به پترن‌سرویس‌های تلگرام، این سرویس رو داخل منوی همبرگری قرار دادم.


۱. ساخت تگ

همونطور که میبینیم، تو منوی تگ میتونیم دسته‌بندی‌هایی که از قبل ساختیم رو ببینیم و یا دسته‌ بندی جدیدی رو با اسم و رنگ و تم مشخصی مربوط به موضوعمون بسازیم.

https://www.aparat.com/v/orQBD


۲. اضافه کردن پیام به تگ

شما میتونید با انتخاب پیام مورد نظرتون اون رو به دسته بندی مشخصی وصل کنید. همونطور که دیدید رنگ اون پیام عم با توجه به رنگ دسته‌بندیتون مشخص میشه.

https://www.aparat.com/v/TfF8m

۳. مشاهده تگ

در آخر میتونید از منوی تگ، دسته بندی‌هارو مشاهده کنید و داخل هر دسته بندی، پیام مورد نظرتون رو ببینید.

https://www.aparat.com/v/x9XYw


خب خب خب، این بود ایده‌ی من برای ایجاد سرویس تگ رو اپلیکیشن پرطرفدار تلگرام. امیدوارم شما هم خوشتون اومده باشه ??

شما میتونید این کیس استادی و ویدیو رو توی بیهنس و دریبل من ببینید. پیشاپیش هم ممنون و مچکر از نگاه و وقتی که گذاشتید.

Behance | Dribbble

طراحیکیس استادیرابط کاربریتجربه کاربریکانسپت
پروداکت دیزاینری که به موسیقی علاقه‌ی زیادی داره
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید