ویرگول
ورودثبت نام
hatef.alizadeh75
hatef.alizadeh75
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست (تجربه ی شخصی)

در این بخش از معرفی بهترین ها به سراغ بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست رفته ایم که از تجربه ی شخصی خودم بوده و کاملا هم درمان شده است.در یک کلام :

بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست استفاده از آلوئه ورا می باشد.بایستی ژل درون برگ را درآورده و آنرا به روی بخش سوختگی خود بمالید.معجزه ها خواهید دید...


نکته! منظور ما از بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست در این بخش سوختگی های بسیار شدید نیست ، سوختگی های شدید حتما حتما باید تحت درمان قرار گرفته تا مبادا دچار مشکلات و عفونت های پوستی شدید شوند، منظور ما از درمان های خانگی فقط سوختگی های حاصل از آفتاب ، بخار ، آتش در حد متوسط طوری که پوست شما قرمز و تغییر رنگ داده باشد.اگر در حد بیشتری بود حتما به پزشک مراجعه کنید.


قبل از اینکه بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست را از زبان خودم و تجربه ی شخصی خود نیز بگویم ، بهتر است تا تمامی روش هایی که میتوانید برای درمان سوختگی پوست خود استفاده کنید را بگوییم.


1-سفیده تخم مرغ

یادم است زمانی که از خدمت سربازی برگشتم به دلیل آفتاب بسیار شدید در تابستان در استان یزد تمام صورتم سوخته بود طوری که تا مدت ها پوست دست و صورتم کنده میشدند و مدام سوزش داشتند.از سفیده ی تخم مرغ استفاده کردم و واقعا خوب شد کمی طول کشید اما خوب شد.

سفیده رو از زرده جدا کنید ، هم بزنید حالت کف به خود بگیرد و روزی 2 الی 3 بار به محل سوختگی بزنید.


2-سیب زمینی

یکی دیگر از روش های بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست ، استفاده از سیب زمینی می باشد.برای این روش باید سیب زمینی را به اندازه ی سوختگی تان رنده کرده و با فشار دادن آبش را گرفته و از آب گرفته شده به روی پوست خود بمالید.


3-استفاده از سرکه سیب و سرکه سفید

سرکه از آنجایی که خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد ، به شدت میتواند به روی جلوگیری از عفونت ، خشکی و درمان سوختگی شما کمک کند.بهترین روش این هستش که سرکه را با پارچه ی تمیز آغشته کرده و به محل سوختگی بزنید.


4-استفاده از داروها و پمادهای سوختگی

استفاده از برخی داروهای شیمیایی که میتوانید از داروخانه ها تهیه کرده و آنها را طبق دستور استفاده نمایید.برخی از این ها نام های زیر دارند:

  • پماد سیلور سولفادیازین
  • پماد نیتروفورازون
  • پماد موپیروسین
  • پماد مفناید
  • پماد بنزوکائین
  • پماد سدیم هیالورونات
  • پماد زینک اکساید
  • پماد سوختگی آلفا
  • پماد کالاندولا
  • پماد سوختگی مینو
  • پماد سوختگی ناژو


بهترین درمان خانگی برای سوختگی پوست

حالا بعد از اینکه روش های بالا را یاد گرفتید میخواهم به شما بهترین روش تضمینی برای درمان سوختگی پوست را بگوییم.

حدودا 5 سال پیش بود که من سفری به شمال کشور داشتم. اون سال به شدت هوا گرم و آفتابی عجیب داشت طوری که بسیاری از باغ های استان گیلان حتی قابلیت کشت نداشته و گیاه و درختان سوخته و در اثر گرما حتی آتش میگرفتند.من در اون زمان برای فرار کردن از آفتاب از روی ناچاری رفتم دریا و بعد از آب تنی اومدم و دیدم تازه داستان من شروع شد...

پوست صورت ، کمر ، دست و پاهام طوری سوخته بودند که قرمزی آن و کنده شدن پوست ها و سوزش زیادش امان منو بریده بود طوری بود که نه میشد به بیمارستان برم و بستری شم و نه خودم درمان کنم.به این پمادهای شیمیایی و خمیر دندان و اینام اصلا حس خوبی ندارم حس میکنم تمام مواد شیمیایی وارد بدنم میشه خلاصه بعد از کلی سرچ و جستجو فهمیدم ژل آلوئه ورا خوبه.

بچه ها فوق العاده بود یعنی من روزی 2 تا 3 دفعه ازش استفاده میکردو تاثیر عالی ازش گرفتم و کلا خوب شد.

شما میتونید یا از عطاری ها مستقیم برگ آلوئه ورا رو تهیه کنید و ژل درونش رو با چاقو خالی کنید و به محل های سوختگی بزنید و یا میتوانید از ژل های آلوورا ی آماده که فروشگاه های آنلاین و حضوری بهداشتی آنها را میفروشند ، تهیه کنید.


خلاصه اگر سوختگی تون حاد و بسیار جدی نیست بهترین روش آلوورا ست که تجربه ی شخصی خودم رو گفتم خدمتتون.



منابع :

https://shirazu.ac.ir/-/6-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A6-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%A6-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

https://iranaloewera.com/aloe-vera-gel/

http://www.nobellab.com/fa-ir/blog/news/10578/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%DA%AF%DB%8C-

درمان خانگی سوختگیسوختگی پوست
سلام رفیق اگه دوست داری بهترینه هر چیز و هر کسی رو بشناسی بد نیست یه نگاهی به نوشته هام بندازی:)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید