ویرگول
ورودثبت نام
Mehrab
Mehrab
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

PHP 8.0 در Match Expression امکان جدید و جذاب

خب خب سلام .. همونطور که احتمالا باید بدونید ورژن 8 پی اچ پی قراره آذر ماه امسال ریلیز بشه;

کلی فیچر و امکان جدید تو این ورژن اضافه شده که راجبش هم بحث و صحبت هایی صورت گرفته اما خب اینجا راجب این امکان من ندیدم که پست یا مقاله ای نوشته شده باشه, پس تصمیم گرفتم که اولین پست خودم رو با این داستان شروع کنم.





خب این ویژگی جدیدی که میخوام راجبش صحبت کنم قراره که کاری مشابه کار ( )switch رو انجام بده,

اما به روش خیلی ساده تر و مینیمال تر, به مثال ها دقت کنید..



مثال بالا در واقع روشی رو داره نشون میده که ما همیشه برای نوشتن دستور ( )switch استفاده میکنیم و تقریبا به چشم همه آشنا میاد..


حالا تو ورژن 8 میتونیم مثال بالا رو به روش زیر بنویسیم:



بنظر باحال میاد نه؟ :)

همونطور که دیدید سینتکس این کد در مقایسه با مثال اولی خیلی کوچیک تر و خوانا تر (به نظر من خوانا تر) شده, اما خب یه چیزی که شاید ایراد محسوب بشه (البته به نظر من نه) اینه که برای هر case دیگه نمیشه که چندین خط کد نوشت, در واقع این ویژگی اساسا برای case های یک خطی طراحی شده.


امیدوارم که این پست مفید بوده باشه براتون, خیلی خوشحال و متشکر میشم اگر لطف کنین از نظرات یا نکته هایی که بنظرتون میتونه من و این پست رو تکمیل تر و بهتر کنه رو با من به اشتراک بزارین.


لازم به ذکره که عکس های استفاده شده برای مثال ها از سایت ditty.ir هستش, که خیلی هم ازشون ممنونم.


موفق و پیروز باشید.




phpphp8match expressionswitchprogrammig
برنامه نویس و توسعه دهنده ی وب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید