ویرگول
ورودثبت نام
Mr. Help
Mr. Help
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

ایجاد تغییر (کار سخت؟)

چقدر ناراحت کنندست که توی باورهای غلطمون گیر افتاده باشیم
چقدر ناراحت کنندست که توی باورهای غلطمون گیر افتاده باشیم



سلام مجدد، به همگی دوستـــان (این یکی رو از دست نده قشنگه)

خب وارد مسیله‌ی ایجاد تغییر میشیم! چند وقت پیش، حدودا یک سال پیش بود بطور اتفاقی مستندی رو دیدم که راجب زنی بود که اعتیاد داشته ولی بطور ناگهانی تصمیم میگیره، مواد و اکل رو کنار بذاره و زندگی خوبی رو برای خودش بسازه!

به گفته‌ی پژوهشگران خیلی نادره کسی بتونه این حجم از تغییر رو در مدت مثلا یک سال در خودش ایجاد کنه! و چی باعث شده چنین فردی بتونه چنین تغییری رو ایجاد کنه درحالی که خیلیا اراده‌ی کم کردن وزن رو هم نمیتونند داشته باشند؟!

بررسی‌های بیشتر اینطور نشون داد که تا اون زمان فکر میکردند باید همه‌ی عادات بد رو تک تک اصلاح کرد تا بشه به شخصیت دلخواه رسید ولی این کیس نشون داد که برای رسیدن به هدف بزرگی، تنها لازمه یک انگیزه و یک باور قوی شکل بگیره که بر بقیه‌ی عادات غلبه کنه!

یعنی چی؟! یعنی بطور مثال ما فرد چاقی هستیم که به شدت تنبلی میکنیم و زندگیمون رو به بطالت میگذونیم ولی یک روز عاشق دختری میشیم که خواستمون کنار اون بودن میشه. تو این حالات داشتن یک انگیزه باعث میشه شما به همه‌ی عاداتتون نه بگین و ساختارتون رو از بنیاد تغییر بدین!

این تیوری کار، برمیگردم به خودم، اگر پست‌های قبلی من رو خونده باشید، مثلا (آدم‌های موفق ترسو بودند؟ من که هستم) یا (انتـخاب سرنوشت ساز (از کارآفرینی تا بازاریابی یا نماینده فروش) متوجه میشین که آدم نسبتا تنبل و وقت تلف کنی بودم و فکر میکنم مشکلات اساسی و عادات خیلی بدی دارم که نیاز به اصلاحند.

این روزها حضور کسی که حس میکنم که امیدوارم انگیزه‌ی من برای تغییر باشه.

دلم نمیخاد اینطور که الان پیش میرم ادامه‌ی زندگیم رو طی کنم.

اگر شماهم تصمیمی برای تغییر دارین، یا راهکاری متفاوت دارین خوشحال میشم به اشتراک بذاریم.

تغییرعادتزندگیبهترشادی
دانشجــو داروسازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید