ویرگول
ورودثبت نام
Amin Ataee
Amin Ataee
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

کتاب هایی که من خوندم .. ! (قسمت اول)

سلام . حدود دوسال میشه که به صورت جدی تر شروع کردم به مطالعه کردن در مورد مطالب روانشناسی و موفقیت یا رمان که ارتباط مستقیمی با حوزه ی کاری من ندارند. به نظرم جالب آمد که این کتاب ها را معرفی کنم و حس خودم را در مورد این کتاب ها به اشتراک بگذارم . ( توجه کنید که دلیل انتخاب این کتاب ها بررسی نظرات بقیه مردم و یا بررسی معرفی این کتاب ها در یوتوب و یا میزان فروش ان ها در new York times یا آمازون است )

1- اثر مرکب The Compound Effect ( اثر دارن هاردی)

این کتاب یکی از بهترین کتاب های دنیا در حوزه ی موفقیت و همینطور یکی از کتاب های مورد علاقه من در این زمینه است. برخلاف سایر کتاب های زردی که در این حوزه در بازار وجود دارند این کتاب شامل راهکارهای عملی است که میتوان از آن ها به صورت واقعی و عملی در زندگی استفاده کرد و به پیشرفت های خیلی خوبی دست پیدا کرد. دارن هاردی در این کتاب مانند یک معلم بسیار صادق و دلسوز مسیر و روش های موفقیت را آموزش می دهد.

2- قمارباز (Gambler) اثر فئودور داستایوفسکی

من به شخصه خیلی علاقه ای به مطالعه ی زیاد رمان نداشتم ولی این کتاب یکی از کتاب هایی است که همه ی افرادی که علاقه به مطالعه ی رمان دارند باید بخوانند. نویسنده به گونه ای داستان و شخصیت ها را نقل میکند که خیلی واقعی به نظر میرسد و این حس به انسان دست میدهد که واقعا جای آن شخصیت و در همان مکان و موقعیت و شرایط حضور دارد.

اگر نظر شخصی را کنار بگذاریم میتوانیم بگوئیم فئودور داستایوفسکی یکی از بهترین نویسنده های روسیه و کتاب های او جزو بهترین آثار هنری روسیه می باشد.

3- هنر خوب زندگی کردن (The art of the good life) اثر Rolf Dobelli

هنگام مطالعه ی این کتاب این حس به من دست داد که نویسنده یک انسان با سن بالا در حال توصیه و نصیحت کردن به من است . به این دلیل که اصل حرف ها و صحبت های رولف دوبلی این است که باید به سمت هدف و مسیر حرکت کرد ولی نباید خیلی دنیا و اهداف را جدی گرفت و باید انعطاف پذیر بود . این کتاب شامل 52 بخش است که در هر بخش یک نکته برای زندگی بهتر را ارائه میدهد . این کتاب در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت . یکی از دلایل مورد توجه واقع شدن این کتاب این است که آقای عادل فردوسی پور (گوینده ی با سابقه ی قوتبال) جزو تیم ترجمه ی این کتاب است.

4- من پیش از تو (Me before you) اثر جوجو مویز

کتاب من پیش از تو ( و دو کتاب بعد از آن که ادامه ی داستان این کتاب است) یکی از محبوب ترین و لذت بخش ترین رمان های حال حاضر ایران و دنیا است . استقبال بسیار زیادی از این کتاب در دنیا شد در نتیجه در سال 2016 فیلم Me before you را طبق این کتاب تولید کردند که اتفاقا بازیگر معروف امیلیا کلارک نقش لویزا کلارک را در این فیلم بازی میکند. این کتاب داستان عشق بین یک خدمتکار که خودش و خانواده اش به پول نیاز دارند و یک فرد معلول است به نام ویل..

5 - پس از تو (After you) اثر جوجو مویز

این کتاب در واقع جلد دوم کتاب me before you است و در واقع داستان مربوط به اتفاقات پس از ویل است .. این کتاب به نسبت کتاب من پیش از تو از استقبال کمتری برخوردار شد ولی همچنان جزو محبوب ترین رمان های حال حاضر است .

ضمنا بهترین نسخه های ترجمه شده ی این کتاب توسط نشر آموت و ترجمه شده ی خانم مریم مفتاحی میباشد.


کتابمطالعهکتابخوانیامین عطائی
Software engineer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید