ویرگول
ورودثبت نام
Amin Ataee
Amin Ataee
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

کتاب هایی که من خوندم ... قسمت دوم


در مقاله ی قبلی 6 مورد از کتاب هایی که مطالعه کردم و پیشنهاد میکنم رو بهتون معرفی کردم . در قسمت دوم این مقاله ادامه ی لیست کتاب های پیشنهادی خودم رو برای شما مینویسم :

انسان در جستجوی معنا نوشته ی ویکتور فرانکل

این کتاب خیلی نزدیکه به کتاب هایی که از جانبازها و سربازهای جنگ ایران و عراق منتشر شده . ولی با یک تفاوت . این که نویسنده ی کتاب از دیدگاه روانشناسانه به قضیه نگاه میکند. در واقع 70 صفحه ی اول این کتاب صرفا داستان اتفاقاتی است که برای نویسنده طی دوران اسارت افتاده و از صفحه ی 70 به بعد به صورت تخصصی تر از دیدگاه روانشناسی مسائل را بررسی میکند . در قسمت های پایانی کتاب توضیحات سنگین تر و نیاز به تفکر بیشتر دارد و این حس به خواننده منتقل میشود که در حال مطالعه ی یک کتاب دانشگاهی است (که در واقع هم همین طور است. این کتاب در برخی دانشگاه ها تدریس میشود) .


تخت خوابت را مرتب کن

این یک کتاب بسیار کوچک با تعداد صفحاتی کم است. در واقع این کتاب متن سخنرانی یک فرمانده نیروی دریایی است که درباره ی سختی هایی که طی دوران جنگ و تمارین مربوط به محل آموزش سربازان صحبت میکند و به این نکته تاکید میکند که انجام دادن درست کارهای کوچک روزمره به اندازه ی کارهای بزرگ مهم و پراهمیت است.

قدرت عادت

این کتاب به صورت علمی به بررسی عاملی به نام عادت و نقش آن در موفقیت و زندگی میپردازد. با اشاره به نتایج علمی و آزمایشگاهی به خواننده نشان میدهد که عادت های بد و خوب چگونه مسیر زندگی افراد را تغییر میدهد.


خودت رو به فنا نده

قبل از این که کامنت بذارین که کتاب های زرد معرفی نکنم و این صحبت ها بگذارید نکته ای را بیان کنم : هیچ کتابی مطلقا زرد نیست و هیچ کتابی مطلقا درست نیست .. حتی از زردترین کتاب هایی که در کتاب فروشی ها میبینید ( مثل کتاب های برایان تریسی :|) هم میتوانید نکاتی را بیاموزید . البته این کتاب متفاوت است. حدودا تا فصل سه بیشتر مطالب حالت انگیزشی و روحیه بخش دارند ولی از فصل 4 به بعد به نکاتی بررسی میکند که در زندگی روزمره کاربرد دارد ..

هنر شفاف اندیشیدن

این کتاب یکی از کتاب هایی است که به شدت توصیه میکنم و در حال حاظر هم در حال مطالعه ی این کتاب هستم . تقریبا 150 صفحه از این کتاب را مطالعه کردم . همچنین این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های ایران و دنیا است . دلیل پرطرفدار بودن این کتاب حضور عادل فردوسی پور در تیم ترجمه ی این کتاب است . همچنین کتاب صوتی این کتاب به گویندگی عادل فردوسی پور در مارکت های دیجیتالی کتاب موجود است . این کتاب لیستی از خطاهای شناختی که برخی از ان ها مفید هستند و برخی از آن ها نقاط ضعف ما هستند را بررسی میکند و به انسان ها کمک میکند که منطقی تر و درست تر به مسائل نگاه کنیم ..

این هم از قسمت دوم کتاب های پیشنهادی من .. اگر نظری برای بهتر شدن مقالات دارید حتما کامنت کنید . ممنون از وقتی که گذاشتید .

کتابمطالعهامین عطائیکتابخوانیکتاب پیشنهادی
Software engineer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید