ویرگول
ورودثبت نام
حسین فغانپورگنجی
حسین فغانپورگنجی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

روز نوشت: دهۀ اول ذیحجه

حج تمتع در سال 1394 من داداش علی و یک حاجی احتمالاً اهل نیجریه
حج تمتع در سال 1394 من داداش علی و یک حاجی احتمالاً اهل نیجریه

سلام دوستان!

از اول ذیحجه به مدت 10 شب، بین نماز مغرب و عشا نمازی دو رکعتی خوانده میشه که بعد از حمد و سوره، آیۀ 142 سوره اعراف" ۞ وَوَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ۚ وَقَالَ مُوسَىٰ لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ" خوانده میشود به امید آنکه در ثواب حج حجاج بیت الله الحرم شریک شویم. ان شاءالله!

اما صحبت من یک چیز دیگه است.

از اول ذیقعده حضرت موسی ع به طور سینا(وعدگاه الهی) می رود تا بلکه برای قوم یهودی خود از جانب خدا چیزی بیآورد. اما خدا یک 10 روز به حضور حضرت موسی (ع) اضافه خدمت زد و 40 روز تمامش کرد.

از آن سوی، قوم لجوج حضرت موسی ع که غیبت پیامبر را طولانی احساس کردند, به خیال آنکه سرکار گذاشته شده اند و ... قید دین و ایمان را زدند و گوساله پرستی را رواج دادند و به توصیه های برادرش هارون که جانشینش بود اعتنایی نکردند. وقتی حضرت موسی ع برگشت و شرایط را دید به قومش عتاب کرد و لوح در دستش را انداخت و حتی موی سر برادرش را کشید و سرزنششان کرد و...

حال: غیبت طولانی امام زمان (عج) ارواحنا فدا هم گویا باعث انکار جریان ظهور خواهد شد. حتی منتظرانش هم مأیوس می شوند و به سرزنش یکدیگر می پردازند, نا امیدی سایه اش سنگینی می کند و مردم غرق دنیا و فساد و تباهی می شوند و آنگاه ...

به نمونه زیر توجه کنید:

« یکی از دوستان تحصیل کرده و معلم، با گذاشتن مطالبی از دوران سربه داران به این مضموم که، آنها هر صبح جمعه اسبی را آذین می بستند و به بیرون شهر سبزوار می بردند تا امام زمان عج که ظهور کردند با پای پیاده نیآیند! و این رسم تا 44 سال ادامه داشت و اسب ها نه تنها به صاحبش بر نمی گشت بلکه برای یاران 313 تنش به آخور می رفت و... در آخر نتیجه می گیرد که در دوران ما هم بعضی ها برای او بشقاب و صندلی می گذارند و چه عمرها پای خرافات به هدر می رود!»

در این خصوص باید اضافه کنم، کتاب قصص الأنبیا را سالیان پیش خوانده بودم. طی زمان 25 تا30 سال از ظهور یک پیامبر که می گذشت, بی دینی و انکار و ظلم و گمراهی و... مجدداً در نسل فرزندان یا نوه ها نمود پیدا می کرد تا جایی که به عذابی ختم می شد. باز توبه و انابه و نبی ای دیگر و صراط المستقیمِ دیگر! ...

اما و اما: به اعتقاد من هرچه سربازان رسانه ای و سایبری ابلیس بخواهند، بگویند... انکار کنند... بنویسند و نشر دهند. ما که دوران انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) را درک کرده ایم چرا باید منکر حقیقت "منجی" شویم؟

" از رسول اکرم ص نقل شده که علمای امت من از انبیای بنی اسراییل بر ترند."

فرزندان و نوه های ما خواستن ایمان بیآورن یا کافر شوند به خودشان مربوطه, اما نسل ما که ظهور منجی ولایت فقیه و تبعات داخلی و خارجی اش را دیده نباید منکر این حقیقت و وعده الهی بشود. امام خمینی رحمت الله علیه گرچه خودش نزد من در حکم یک منجی بوده لاکن به صراحت نوید ظهور حضرت صاحب الحجج را داده و خود را یک سرباز او معرفی کرده است.

در خصوص 313 تن از یاران امام زمان عج اضافه کنم:

به اعتقاد من اگر مسئله "رجعت" را بپذیریم, دلیلی وجود ندارد که یاران امام زمان عج زنده فی الحال بوده باشند و انسان هایی چون; خمینی ره, گاندی, نلسون ماندلا و انسانهای شریف و آزاده و مؤمن از ملتهای مختلف در قرنهای گذشته احتمالاً با امام زمان عج برگردند، همانگونه که حضرت مسیح ع او را همراهی خواهد کرد؟!?

پس: استدعا دارم در مسایل دینی و اعتقادی حساسیت بیشتری بخرج بدهیم.?

خدایا! تورا به جوادالائمه (ع) سوگند قبل از آنکه ما در ایمان به سستی در آییم ظهور حضرت ولیعصر عج را مسجل و ما را از پیروان حقیقی اش قرار بده!?

ارادتمند شما حسین فغان پور گنجی


حضرت موسیامام خمینیظهورحجذی الحجه
نویسنده "داستانهای گازدار 1و2 "؛ "یک ساعت رویایی"؛ "مشاغل مرتبط با خودرو" و...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید