ویرگول
ورودثبت نام
سیدعلیرضا حسنی
سیدعلیرضا حسنی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

کورل یا فتوشاپ! کدومشو برای یادگیری انتخاب کنم؟

اگر از من بپرسی میگم که یه گرافیست (البته من خودم رو یک گرافیست نمیدونم بنده در حقیقت یک فتوشاپ کارم (یک اصطلاح من درآوردی)) ...

بله داشتم میگفتم که به نظر من یک گرافیست اصلا نباید خودشو محدود کنه و باید برای خلق یک اثر خوب از تمام ابزار های موجود استفاده کنه.

خب اول کدومو یاد بگیریم؟

ببینید انتخاب اول شما بستگی به نوع کاری که قصد انجامشو دارید بستگی داره با توجه به "برداری" بودن کورل و "پیکسلی" بودن فتوشاپ. ( البته از ترکیب فتوشاپ و ایلاستریتور هم غافل نشید.)

پس اگر قصد عکاسی و ویرایش عکس و یا رتوش و طراحی پوستر و ... رو دارین از فتوشاپ و اگر قصد طراحی یک لوگوی مفهمومی یا یک شخصیت کاروتنی رو دارین از کورل استفاده کنید.

البته از پیش نیاز های طراحی یک طرح خوب مثل: "اطلاعات عمومی"،"خلاقیت"،"ایده پردازی"،و صد البته "نظر مشتری" غافل نشید.

ممنون که وقت گذاشتین.


گرافیکفتوشاپکورلآموزش فتوشاپآموزش کورل
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید