ویرگول
ورودثبت نام
حسام الدین کیانی خواه
حسام الدین کیانی خواه
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

با این دو تکنیک ساده CTR پروژه سئو رو بالا بردم

سلام دوستان و عزیزان دل

حسام هستم، متخصص و مشاور سئو

توی این مقاله از ویرگول میخوام دو روش ساده ولی مهم افزایش CTR سایت رو بهتون توضیح بدم. این دو روش رو من به شخصه توی یکی از پروژه های سئو استفاده کردم و نتیجه اش رو گرفتم

پس اول از همه اجازه بدین نتیجه این افزایش CTR رو باهاتون به اشتراک بذارم :

خب این تصویر جذاب رو دیدین؟

حالا اجازه بدین برای اون دوستانیکه با اصطلاح CTR آشنا نیستن، یه توضیح اولیه بدم

اصطلاح CTR یعنی چی؟

عبارت لغوی اش میشه Click Trough Rate. اما اصطلاح سئویی اش میشه چی؟ نسبت کلیک به ایمپرشن یک سایت (صفحه یا کلمه) رو میگن CTR و به صورت درصد بیان میشه. مثلا میگن CTR فلان صفحه 20% درصده یا CTR فلان کلمه 17% شده

مسلما هرچی درصد CTR بیشتر باشه، نسبت کلیک به ایمپرشن بالاتره و این یعنی کاربرای بیشتری روی نتایج شما در گوگل کلیک میکنن

(راستی من توی صفحه اصطلاحات و واژگان سئو سایر اصطلاحات تخصصی سئو رو هم آوردم. اگر آشنا نیستی یا میخوای دایره المعارف اصطلاحات سئو رو داشته باشی بهش سر بزن)

بریم سر اصل مطلب

توی این پروژه دیدیم که CTR سایت به طور کلی پایینه، یعنی بازدیدمون زیاد بود (حجم ایمپرشن بالا) ولی به اون اندازه که بازدید می گرفتیم، کلیکی در کار نبود

چیکار کردیم؟ از دو روش ساده ولی به شدت پربازده استفاده کردیم که در ادامه توضیح میدم :

1) جذاب نویسی تایتل و دیسکریپشن

بچه ها، ممکنه مقالات مختلف این رو شنیده باشین که جذاب نوشتن تایتل و دیسکریپشن در نرخ کلیک تاثیر داره. این رو دست کم نگیرید! من با پوست و گوشتم این قضیه رو درک کردم

کاربر وقتی عنوان جذاب تر و گیراتری ببینه روی شما کلیک میکنه، چه بسا شما رتبه یک تا سه نباشی

کاری که ما کردیم این بود که از یه سری عبارات و اصطلاحات جذاب سئویی استفاده کردیم که میتونه تایتل و دیسکریپشن رو بی رقیب کنه! عباراتی که اکثرمون با شنیدنشون گوشامون تیز میشه یا چشامون گرد میشه! در کنار این عبارات از یه سری کاراکترهایی مثل | / ؟ ! * و ایموجی ها استفاده کردیم که نرخ کلیک رو کم کم بهبود داد.

مثال :

قبل از جذاب شدن : معرفی بهترین پاوربانک های موجود در بازار

بعد از جذاب شدن : بهترین پاوربانک هایی که من به شخصه تجربه کردم {تجربه 1401}

می بینید که وقتی تجربه شخصی رو قاطی عنوان میکنم، به شدت متن جذاب میشه. شما خودتون باشید رو کدوم کلیک می کنید؟

2) استفاده از ریچ اسنیپت ها

ریچ اسنیپت ها منظور همون کدهای اسکیمایی هستن که در بک اند سایت نوشته میشن و خودشون رو در قالب تکست یا نمادی گرافیکی در نتایج گوگل نشون میدن.

برای یک سایت معمولی، دو تا ریچ اسنیپت review و FAQ حداقل ریچ اسنیپت هایی هستن که میشه استفاده کرد.

حسن استفاده از اینا چیه؟ حسن اش اینه که شما با گرفتن ریچ اسنیپت، پیکسل بیشتری در نتایج گوگل میگیری. جنگ کلیک در نتایج گوگل روی پیکسل و نحوه نمایش نتیجه اس، هرچی شما پیکسل بیشتری داشته باشی و جذاب تر باشی مسلما نرخ کلیک ات بیشتر هم میشه

جمع بندی

نتایج افزایش CTR رو دیدین؟ توی سه ماه CTR کل سایت از 7% به 8.4% رسید و الان هم بالای 9% شده.

راه های زیادی برای کار کردن روی CTR سایت و صفحات هست ولی این دو مورد رو من به شخصه روش تمرکز کردم و نتیجه اش رو دیدم. توصیه میکنم روی تک تک المان های سئویی پروژه تمرکز کنید و برای بهبودشون برنامه ریزی داشته باشید



تجربه شخصیctrریچ اسنیپتنتایج گوگلسئو
حسام الدین کیانی خواه هستم، متخصص و مشاور سئو، از مطالب تجربی خودم در حوزه سئو میگم و هرازگاهی هم دل نوشته. پس اگه میخوان از زندگی یک سئوکار سردربیاری منو دنبال کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید