ویرگول
ورودثبت نام
حسام الدین کیانی خواه
حسام الدین کیانی خواه
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

قدرت کیووردگپ ها

من به شخصه کیوورد ریسرچ رو یه فرایند میدونم و نه یه پروژه. چرا؟ چون فرایند کیوورد ریسرچ تمومی نداره! شما تا وقتی تولید محتوا میکنی، تا وقتی روی سئو سایت کار میکنی باید کیوورد ریسرچ رو ادامه بدی.

عمده کیوورد ریسرچ یک سایت شاید برگرده به آنالیز رقبا و دیتاهایی که از یه سری ابزار میگیریم

اما بعضی کلمات رو نه ابزارها نشون میدن و نه رقبا، این کلمات از جنس کلماتی هستن که توسط کاربرا سرچ میشن و سرچشون هم بالاس ولی چون رقبا کار نکردن، طبیعتا نه توی سایتشون میتونید اثری ازشون ببینید نه توی ابزارها (چون ابزارهای کیوورد ریسرچ هم دیتاشون رو از رقبا و فعالیتشون میگیرن)

این نوع کلمات رو بهشون میگن کیوورد گپ (Keyword gap)

من توی پروژه های سئویی که خودم مجری سئو هستم، به شدت روی کیوورد گپ ها در فرایند کیوورد ریسرچ تاکید میکنم.

چرا؟ چون اون حوزه هایی هستن که اگر توی ابر کلمات کلیدی شون باشیم، خیلی راحت میشه رتبه 1 رو گرفت و ترافیک خفنی توی سایت ریخت

کیوورد گپ ها رو چطور پیدا میکنم؟

بهترین ابزار من برای کیوورد ریسرچ و مخصوصا پیدا کردن کیوورد گپ، سرچ کنسوله.

شما از سرچ کنسول میتونی بهترین queryهای کاربرها رو استخراج کنی. یه سری از این queryها مربوط به صفحاتی هستن که داخل سایت دارین و باید روشون آپدیت بدین. یه سری query هم صفحه براش ندارین که اینا اینجا هم دو حالت پیش میاد :

  • عبارت کوئری پیدا شده رو رقبا روش کار کردن که در این صورت یک صفحه براش زده میشه و میره برای رقابت
  • عبارت کوئری توسط رقبا کار نشده که در این صورت میشه کیوورد گپ

اما چطور کیوورد گپ رو پیدا میکنم؟

از قسمت performance سرچ کنسول سه بازه زمانی رو فیلتر میکنم : 3 ماهه ، 6 ماهه و 1 ساله

بعد قسمت click و impression رو خاموش میکنم و فقط میانگین رتبه رو روشن میکنم

حالا sort میانگین رتبه رو میذارم : largest to smallest (از بزرگترین به کوچکترین)

این به ما چی میده؟ کلماتی رو میده سایت ما توشون رتبه نداره و خیلی پرته

بین این کلمات شما میتونی کیووردگپ ها رو پیدا کنی

مثلا من با همین روش چندتا کیوورد گپ خوب توی پروژه اخیرم پیدا کردم که نمودار سرچ کنسولش رو میذارم :

فقط یک کیوورد گپ توی 3 ماه 2890 کلیک برامون آورد
فقط یک کیوورد گپ توی 3 ماه 2890 کلیک برامون آورد
یه کیوورد گپ دیگه توی یک ماه 912 کلیک برامون آورد
یه کیوورد گپ دیگه توی یک ماه 912 کلیک برامون آورد
این کیووردگپ توی کمتر از 3 ماه 6220 کلیک برای یه پروژه دیگه آورد
این کیووردگپ توی کمتر از 3 ماه 6220 کلیک برای یه پروژه دیگه آورد


کیووردگپ ها رو جدی بگیرید!

تولید محتواکیوورد ریسرچسئو
حسام الدین کیانی خواه هستم، متخصص و مشاور سئو، از مطالب تجربی خودم در حوزه سئو میگم و هرازگاهی هم دل نوشته. پس اگه میخوان از زندگی یک سئوکار سردربیاری منو دنبال کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید