ویرگول
ورودثبت نام
حسام الدین کیانی خواه
حسام الدین کیانی خواه
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

وقتی کارفرما دائما KPI پروژه سئو رو عوض میکنه (+چهره من)

انتظارات از پروژه سئو رو از همون روز اول مشخص کنید


مهم ترین KPI های سئو :

  • ترافیک
  • رتبه کلمات کلیدی


مهم ترین KPIهایی که ارتباطی به سئو ندارن :

  • نرخ تبدیل
  • تعداد و کیفیت فروش
  • نوع مشتری ها
  • تعداد و کیفیت لیدها
  • ماندگاری کاربر در صفحات
  • افزایش new user
  • افزایش sessionها

    *به هیچ وجه زیر بار KPIهایی خارج از فرایند سئو نرید، چه کارفرما آگاه باشه چه نباشه*

    مثال :
    مشتری : آقا من جلوبندیم مشکل داره، فرمون ماشین میزنه
    جلوبندی ساز : حله آقا، اوکیش میکنم
    مشتری : آقا شما که کارت اینه، صافی بنزین و هوا رو هم عوض میکنی لطفا
    جلوبندی ساز: خیر در تخصصم نیست
    مشتری : اوکی، یه نگاه به ترموستات ماشین هم میندازی؟ داغ میکنه ماشین بعضی وقتا، دمت گرم
    جلوبندی ساز : خیر در تخصصم نیست
    مشتری : باشه، حالا که لاستکا رو باز کردی، یه نگاه میندازی ببینی لاستیکام اوکیه، پنچری داره یا نه، میخوام برم سفر خیالم راحت باشه
    جلوبندی ساز : خیر درتخصصم نیست
    مشتری : من هرچی میگم شما میگی در تخصصم نیست که! پس چی بلدی شما؟ مگه مکانیک نیستی!؟


اگر بیشتر میخواید در خصوص شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در سئو بدونید میتونید مقاله من رو در این خصوص در وبسایت شخصی ام بخوانید : https://hesamkianikhah.com/articles/kpi-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a6%d9%88/

سئوkpiپروژه سئو
حسام الدین کیانی خواه هستم، متخصص و مشاور سئو، از مطالب تجربی خودم در حوزه سئو میگم و هرازگاهی هم دل نوشته. پس اگه میخوان از زندگی یک سئوکار سردربیاری منو دنبال کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید