ویرگول
ورودثبت نام
حسام الدین کیانی خواه
حسام الدین کیانی خواه
خواندن ۳ دقیقه·۲ ماه پیش

11 عادتی که در سال 1403 بیشتر میسازم (شما هم بسازید)

سال 1403 شروع شد...

توی سال جدید معمولا #هدف_گذاری میکنیم، برنامه ریزی میکنیم و اگر خیلی کارمون درست باشه اجراش میکنیم. ولی چیزی که در خصوص #برنامه_ریزی و هدف گذاری خیلی بهش توجه نداریم اینه که باید #عادت های جدید در راستای برنامه مون بسازیم. عادت هایی که کمک میکنه خود به خود برنامه مون اجرا بشه و پیش بره.

من تقریبا 3 ساله که فریلنسرم و توی حوزه سئو کار میکنم، به واسطه نوع کارم مجبورم هرسال عادت های جدیدی برای خودم بسازم. طبق روند هرساله برای #سال_1403 هم یه سری عادت های جدید + عادت های باپتانسیل لیست کردم که میخوام برای اولین بار با کامیونیتی خودم به اشتراک بذارم. امیدوارم که به دردتون بخوره:

1) با خدا باش و پادشاهی کن

اول از همه، خیلیامون (مخصوصا خودم) به واسطه حجم کاری مون خیلی وقت ها از بالاسری غافل میشیم. این اتفاق برای من به شخصه در سال 1402 زیاد افتاد. امسال اما قضیه فرق میکنه.

2) تغییر و ساخت ورژن جدیدی از خودم

بدون شک پیشرفت و توسعه نیاز به پوست اندازی و تغییر داره. این تغییر در هر لولی میتونه اتفاق بیوفته. همه مون میدونیم که بدون تغییر، دستاوردها همون دستاوردهای قبلی ان

3) حداقل 5 کتاب بخونم

لیست کتاب ماشالله زیاده ولی کارهای متفرقه خیلی اوقات نمیذاره به این لیست برسیم. پارسال فکر میکنم 2تا کتاب رو نهایت تونستم تموم کنم. اما امسال هدفم 5تاس

4) آموزش، آموزش، آموزش

از اهمیت آموزش هرچی بگیم کم گفتیم. به هر نحوی، با هر شرایطی باید آموزش ادامه پیدا کنه. این میتونه در قالب دوره آموزشی، پادکست، ویدیو (یوتیوب) و ... باشه

5) ترس!!!!!!!!!!!!!!!

آقا این ترس چیز عجیب غریبیه! پارسال من به شدت متاثر از ترس بودم و قشنگ حسش میکردم! اینکه در آینده قراره چی بشه، کی قراره بیاد، دلار چقدر میشه، نکنه فلان، نکنه بهمان... قشنگ ذهن رو قفل میکنه. امسال اما ترس جایی در ذهنیات من نداره (حذف نمیشه، جایگزین میشه)

6) کنارگذاشتن اهمال کاری

مارموزترین حسی که یه آدم میتونه داشته باشه. فکر میکنی 1 ساعته داری کاری انجام میدی ولی درواقع کارت مفید و ارزشمند نبوده. اهمال کاری قدرت اینو داره که غیرمفید رو مفید جا بزنه، بد رو خوب جلوه کنه و ... اهمال کاری خودش رو به صورت های مختلفی نشون میده.

7) کنارگذاشتن کمال گرایی

کمال گرایی هم عجیب غریبه! میگه الان نه، فردا صبح. میگه ولش کن، از شنبه...

راه مقابله باهاش هم اینه که سریع (5 ثانیه) تصمیم بگیری و انجام بدی. به همین سادگی

8) دوری از اخبار و اطلاعات سمی

امسال مخصوصا اخبار و اطلاعات سمی زیاده. قیمت دلار رفت بالا، طلا کشید پایین، ترامپ انتخاب شد، روسیه به فلان جا حمله کرد و ...

همه اینا الکی ذهن رو درگیر میکنه. دونستن بعضی اطلاعات خوبه نه همه شون، بنابراین امسال هم باید مواظب چشم و گوش مون باشیم.

9) مشتری مداری در ارائه خدمات

چیزی که من توی این چندساله متوجه شدم، مهم ترین (و قطعی ترین) کانال بازاریابی، بازاریابی وفاداریه (Loyal marketing). هیچ کانال دیگه ای به این قدرت نمیتونه کار کنه. تمرکزمون رو بذاریم روی وفاداری دونه دونه مشتری هایی که داریم

10) شبکه سازی

یه ذهنیت اشتباهی که فریلنسرها (افرادی که دور کار میکنن) اینه که من تنهایی میتونم دنیا رو تکون بدم. درحالیکه این فکر اشتباهه! شما با ایزوله کردن خودت، تا یه سقفی میتونی پیشرفت کنی. برای اینکه اون سقف رو بشکنی نیاز داری که با بقیه ارتباط بگیری و بده بستون کنی.

11) غر زدن ممنوع

خیلی اوقات ما به جای اینکه راه حل ارائه بدیم، غر میزنیم. چرا؟ چون غر زدن راحت تره.

سال ۱۴۰۳عادتبرنامه ریزیهدف1403
حسام الدین کیانی خواه هستم، متخصص و مشاور سئو، از مطالب تجربی خودم در حوزه سئو میگم و هرازگاهی هم دل نوشته. پس اگه میخوان از زندگی یک سئوکار سردربیاری منو دنبال کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید