ویرگول
ورودثبت نام
حسین مرادی
حسین مرادی
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

بازیگری که به حقش نرسید،دلنوشته ای برای محمود بصیری

به گزارش خبرگزاری مهر: محمود بصیری با آن لهجه شیرینی که دارد از آن دسته از بازیگرانی است که در سینما وتلویزیون ایران به حق خود نرسید، حسین مرادی از کارگردانهایی است که در سه فیلم خود از بازی محمود بصیری استفاده کرده است، به همین بهانه از حسین مرادی خواستیم خاطراتی با محمود بصیری بودن برایمان بگوید ،

حسین مرادی از کارگردانها و تهیه کننده های باسابقه سینما و تلویزیون ایران و مدرس بازیگری و فیلمسازی امروز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری مهر در مورد محمود بصیری این چنین گفت : محمود بصیری مثل خیلی از هنرمندان با استعداد و محبوب مردمی متاسفانه نتوانست حق خودش را از این رسانه بگیرد، من در سه فیلم به نام های برنج نذری سال 1387، گمگشته دیار محبت سال 1389و غریب در ره عشق در سال 1390 از بازی منحصر به فرد محمود بصیری استفاده کردم و اتفاقا در سال 1390 به خاطر بازی در فیلم غذیب در ره عشق بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره تولیدات تلویزیونی ایران دریافت کند

تمام راهها برای پیشرفت این مرد با استعداد هموار بود ولی متاسفانه شباهت چهره این بازیگر با محمود احمدی نژاد باعث شد که بصورت ناخواسته ممنوع الکار شود، ببینید بصیری را همه با طنز می شناختند و این بزرگترین صدمه به این هنرمند و خانه نشین شدنش داشت، من در تولید فیلمهای بعدی خودم شخصا چند بار با محمود بصیری صحبت کردم و از او خواهش کردم که در فیلم من بازی کند ولی محمود قبول نکرد و می گفت فردا بعد از تولید، فیلم را توقیف می کنند و ضرر می کنی، ولی من حاضر بودم که بیاید و بازی کند حتی به قیمت توقیف شدن فیلمم، برای یک بازیگر بازی نکردن از مردن بدتر است، من نمی دانم که چه کسی مسول خانه نشینی این بازیگر ارزشمند و امثال او شده است، چون به هر کس می گوییم می گوید که کار او یا وزارت ارشاد یا تلویزیون نیست، پس به این نتیجه می رسیم بقال سر کوچه محمود بصیری باعث خانه نشینی او شده است، در هر حال می توانم بگویم که محمود بصیری هنگام تولید یک فیلم در پیش تولید و هنگام تولید و ضبط فیلم یک بازوی کمکی برای کارگردان است و یک شخص حاشیه جمع کن هنگام تولید فیلم است و برای من افتخار همکادی با این مرد را داشتم و با افتخار می گویم که این من بودم که از این بازیگر یاد گرفتم و چقدر خوب است که تا این هنرمندان زنده هستند قدر آنها را بدانیم.

حسین مرادیحسین مرادی فیلمسازحسین مرادی کارگردانحسین مرادی تهیه کنندهحسین مرادی بازیگر
نویسنده ، تهیه کننده ، کارگردان ، فیلمساز و مدرس بازیگری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید