این پروژه با استفاده از مفهوم شی گرایی نوشته شده است
لینک دریافت پروژه : https://github.com/hossein-sheikhi/Question-and-answer-system
برای نوشتن یک کد پروژه با استفاده از شی گرایی، ابتدا باید کلاس ها را تعریف کنید. این تعریف باید شامل ویژگی ها و روش های مورد نیاز برای کارکرد صحیح کلاس باشد. سپس می توانید اشیاء از این کلاس ها ایجاد کنید و از آنها برای انجام عملیات مورد نظر استفاده کنید.
یکی از مزایای استفاده از شی گرایی، قابلیت تجزیه و تحلیل بهتر مسئله است. با تعریف دقیق کلاس ها و روابط بین آنها، می توانید نحوه عملکرد برنامه را به طور منطقی توضیح دهید و از این طریق با تغییرات در آینده راحت تر سازماندهی و تغییرات را پیاده سازی کنید.
علاوه بر این، شی گرایی مفهوم ارث بری را نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از ارث بری، می توانید یک کلاس جدید را بر پایه یک کلاس موجود تعریف کنید و ویژگی ها و عملکردهای آن را به روشی مشابه یا متفاوت با کلاس اصلی ایجاد کنید. این کار امکان استفاده مجدد کدها و کاهش تکرار را فراهم می کند.
در نهایت، با استفاده از شی گرایی، می توانید سطح بالایی از انتزاع را در برنامه خود ایجاد کنید، به این معنی که به جای فکر کردن درباره جزئیات پیاده سازی، فقط درباره عملکرد و رفتار کلی اشیاء تمرکز کنید. این مزیت باعث می شود که برنامه نویسان بتوانند به سرعت و بهبود قابل ملاحظه ای در فرآیند توسعه و نگهداری برنامه ها داشته باشند.