ویرگول
ورودثبت نام
علی حکم آبادی
علی حکم آبادی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

دست و دستاورد


اقرار می کنم، وقتی دیروز آگهی تولید بدنه فولادی روتور ژنراتور ... رو دیدم خیلی ذوق کردم. قطعه‌ای که از بزرگترین پرس دو پایه ایران (6300 تن تولید شده) و من اولین کار جدی و فنی‌ام رو با نصب این پرس شروع کردم. سال 79

3 سال در کنار مهندسی و تکنسین‌های شرکت اشکودا در اسفراین

لذت دیدن و حس کردن دستاورد کم چیزی نیست. وقتی بعدا اومدم توی صنعت مشاوره مدیریت یکی از دلایلی که باعث شد اونجا دووم نیارم این بود که دستاورد ملموسی رو حس نمی‌کردم.

چه دلبستگی عجیبیه؟!

و چه تفاوت بزرگی: کجا کار می‌کنی؟

کارت ختم به تولید یک کالا می‌شه، خدمت، تجربه یا توجه

و احساس هر کدوم از اینها چقدر می‌تونه متفاوت باشه.

به هر حال به قول فریدون مشیری هر چه هست از دست است:

از دل و دیده ، گرامی تر هم

آیا هست ؟

- دست ،

آری ، ز دل و دیده گرامی تر :

دست !

زین همه گوهر پیدا و نهان در تن و جان ،

بی گمان دست گرانقدرتر است .

هر چه حاصل کنی از دنیا ،

دستاورد است !

هر چه اسباب جهان باشد ، در روی زمین ،

دست دارد همه را زیر نگین !

...

وه چه نیروی شگفت انگیزی است ،

دست هایی که به هم پیوسته است !

...

چون به رقص آیی و سرمست برافشانی دستٰ

پرچم شادی و شوق است که افراشته ای !

لشکر غم خورد از پرچم دست تو شکست !

دست ، گنجینه مهر و هنر است

نیازهادستاوردفریدون مشیرینتیجه گرایی
تسهیلگر همکاری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید