ویرگول
ورودثبت نام
هُما پارسافر
هُما پارسافر
خواندن ۱ دقیقه·۶ ماه پیش

او به فکر کره ی زمین و من به فکر یک توپ برای او !

امروز صبح یکی از دوستان قدیمی پیامی برایم فرستاده با این مضمون :

« اسفند، ماهی قرمز کوچکی است که فکر می کند تنگ، دریاست......»

برایش نوشتم :

« اما ماهی قرمز کوچک فکر نمی کند که تنگ، دریاست! وگرنه در حسرت رسیدن به دریا، در همان تُنگ ِ تَنگ جان نمی داد!!! این انسان‌ها هستند که فکر می کنند که تنگ، برای ماهی قرمز کوچک، می تواند جای دریا باشد وگرنه برای چند لحظه شادی و نشاط ِ خود، این اسارت ِ خوفناک را به ماهی مظلوم تحمیل نمی کردند!!!!» 🤔☹️☹️😢

شاید به همین خاطر است که اغلب ِ انسان ها و از همه مهمتر، حکومت ها، می خواهند دیگران را با امیال و تفکرات خودشان، خوشبخت کنند در حالی که ممکن است آنچه که به نظر آنها، قشنگ می آید، برای ما ، زهر هلاهل باشد!!!!

پیشاپیش به رسم ادب و احترام به سنت ها و نه از روی اعتقاد شخصی، سال نو و نوروز باستانی را به همه دوستان عزیز ویرگولی تبریک و شادباش عرض می کنم و برای همه عزیزان، سالی بهتر و امیدبخش تر از سال‌های گذشته آرزو می کنم. اما عید واقعی ما، به باور ِ من، آن روزیست که تک تک افراد ِ جامعه، بدون استثناء و تبعیض، از حق و حقوق واقعی خود آگاه و بهره مند باشد و لازم نباشد برای آن بجنگد چرا که دنیا در صلح، بسیار زیبا تر و دلنشین تر از جنگ خواهدبود. 🌹❤️🌺


سال نوماهی قرمزصلح جهانینوروز باستانیآزادی و عدالت پایدار و واقعی
هُما از سایه ام کسب سعادت می کند، صائب / نه بی مغزم که دولت از پر و بال هُما جویم!... هُما پارسافر هستم، انسانی که با همه ی خِبط و خطایش، تا دم ِمرگ در پی اصلاح ِخود خواهدرفت، با دلی امیدوار به خدا.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید