ویرگول
ورودثبت نام
هُما پارسافر
هُما پارسافر
خواندن ۱ دقیقه·۵ ماه پیش

فریاد کن! سکوتت را خود، ترجمه خواهم کرد!

اگر روزی بمیرم، تمام کتاب هایی را که دوست دارم، با خودم خواهم برد! قبرم را از عکس کسانی که دوستشان دارم، پُر خواهم کرد و خوشحال از اينکه اتاق کوچکی دارم بی آنکه از آینده، وحشتی داشته باشم ،دراز می کشم اما از وقتی که خودم را شناخته ام، باور کرده ام که درون هر لذتی، ترسی بزرگ پنهان شده است، ترس از اینکه صبح زود کسی شانه ات را تکان بدهد و بگوید : «ای کارگر بلند شو ،باید برویم سر ِ کار!» حتی اگر آن روز «روز کارگر» باشد!

زنده یاد «حسین پناهی» می گفت : « جرم ما محرومان هیچگاه ثابت نمی شود، چون کارگری، اثر انگشتانمان را ساییده است!» اما آنقدر زنده نماند که ازش بپرسم پس این همه کارگر زندانی با استناد به کدامین آثار جرم به زندان رفته اند؟! این همه کولبر بی پناه، به کدامین گناه با گلوله مأموران، جان می سپارند! و این همه کارگر معترض با کدامین مدرک جرم، اخراج، بازداشت و حتی اعدام می‌شوند؟؟؟!!!

یاد عزيزت بخیر! حیف که نماندی ببینی چه  بر سر ِ محرومان آمد که اثر انگشتانشان هم نماند!!!، روحت شاد
یاد عزيزت بخیر! حیف که نماندی ببینی چه بر سر ِ محرومان آمد که اثر انگشتانشان هم نماند!!!، روحت شاد


اول ماه مه، روز جهانی کارگر، بر تمامی کارگران جهان مخصوصاً کارگران مظلوم و محروم ایران عزیزمان مبارک باد! 🌹🌿🍀🍀❤️🌷🌺






جرم ما محروماناثر انگشتروز جهانی کارگرکارگران مظلوم و محروم ایرانزنده یاد حسین پناهی
هُما از سایه ام کسب سعادت می کند، صائب / نه بی مغزم که دولت از پر و بال هُما جویم!... هُما پارسافر هستم، انسانی که با همه ی خِبط و خطایش، تا دم ِمرگ در پی اصلاح ِخود خواهدرفت، با دلی امیدوار به خدا.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید