ویرگول
ورودثبت نام
hooman.tooba
hooman.tooba
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

برای درمان زخم های دهان چه کنیم؟

برای من، تنها چیزی که به اندازه دندون درد کلافه کننده است، زخم های تو دهنه، حالا انواع و اقسامش.

از تب خال و آبسه بگیر تا آفت دهان و برفک و ... حالا خوشبختانه بزرگترین مشکل من فقط گاز گرفتن لپم بوده موقع تند تند غذا خوردن! ولی به هر حال یه بار که آفت زده بود دهنم واقعا کلافه شده بودم.

از این مقدمه که بگذریم، این مشکل یعنی زخم های دهان، مشکل رایجی هست که برای خودمون و اطرافیانمون ممکنه پیش بیاد.

انواع زخم های دهان
انواع زخم های دهان


شاید باورتون نشه ولی 12 نوع زخم مختلف داریم تو دهان که می تونن از چیزای بی آزار و ساده مثل سوختگی باشند تا چیزای عجیب و غریب و ترسناکی مثل پریودنتیت و سرطان دهان!!

برای همین هم شناخت و تشخیص صحیح این زخم ها و درمان مناسب اون ها بسیار مهمه. تو چرخ هایی که برای خودم تو اینترنت میزدم یه مقاله ای دیدم با عنوان " درمان آفت و زخم های دهانی : انواع زخم های دهان " از دکتر سمانه شیرانی. خانم دندان پزشک جوان و با مطالعه ای که خودم دو ساله خدمت ایشون میرم برای درمان های دندان پزشکیم.

امیدوارم خوندن این مقاله حداقل یکم شما رو تشویق کنه به مراقبت بهتر از دهان خودتون و همین طور پیگیری مشکلاتی که ممکنه الان داشته باشید.

زخم های دهاندندانپزشک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید