ویرگول
ورودثبت نام
هومن خادم
هومن خادم
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

دیوارهای شیشه‌ای

هومن خادم
هومن خادم

من هومنم، ۲۴ سال دارم و دانشجوی MBA هستم. از بهمن سال قبل به دیوار اضافه شدم و زمینه‌ی فعالیت من (تقریبا!) به فارسی «برندینگ-کارفرمایی» معنی می‌شه. در ادامه سعی می‌کنم شما رو با این حوزه نوپا در ایران که من به‌واسطه حضور در دیوار در حال یادگیری اون هستم، بیشتر آشنا کنم.

باید مطمئن شویم که در این طرف دیوار همه چیز آرام است

خیلی‌ها دوست دارند بدانند آن‌طرف دیوار چه خبر است! کار اصلی من این است که برای افرادی که در این‌سوی دیوار کار می‌کنند، شرایطی را به وجود بیاورم که لحظه‌ای به انتخاب خود شک نکنند. علاوه بر این، اگر کسی دانش و توانایی لازم را دارد و دوست دارد که در مسیر حرفه‌ای خود پیشرفت کند، بداند که دیوار جای مناسبی برای رسیدن به این هدف است. به دو روش می‌توان مردم را با یک برند، بیشتر آشنا کرد. اولی از طریق شرح دادن خدماتی است که ارائه می‌دهد، در مورد دیوار این موضوع نیاز به توضیح بیشتر ندارد. روش دوم، معرفی و آشنا کردن مردم با فضای کاری آن برند است. در این مورد هم باید گفت که اعضای دیوار برای بهتر کردن این فضای کاری، شبانه‌روز در تلاش هستند.

از فضای کار گفتم. شاید باور کردنی نباشد اما من اکثر اوقات تا دیروقت در شرکت هستم و برای همه اطرافیانم این سؤال به وجود می‌آید که «این‌همه کار کردن لازمه؟» اما بارها پیش‌آمده که من اصلاً متوجه حرکت عقربه‌های ساعت نشده‌ام و این‌قدر فضا برای من آرام بوده که فراموش کرده‌ام بهتر است سری هم به خانه بزنم.

من و اعضای تیم دیوار، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا حال همه خوب باشد

آغوش دیوار، همیشه برای افراد جدید باز است و یکی از اهداف اصلی من و اعضای گروه دیوار این است تا هرکسی که به‌عنوان عضوی تازه به گروه دیوار اضافه می‌شود، از همان لحظه اول مطمئن باشد که در انتخاب مسیر شغلی خود کوچک‌ترین اشتباهی نکرده است و تجربه‌ای مثبتی داشته باشد.

جدا از وظایف شغلی و نیازهای اولیه زندگی، روزگار برای هر کسی متفاوت می‌‌گذرد و ما سعی می‌کنیم همیشه حواسمان به اولویت‌ها و نیازهای افراد باشد. چرا که معتقدیم آرامش و حال خوب، سرچشمه خلاقیت و تمرکز بالا در کار بوده و اگر حداقل فرصت‌های بروز خلاقیت از همکارانمان گرفته شود، خروجی کار از اهداف دیوار دور خواهد بود. دلیل آن‌هم ارتباط مستقیم این موضوع با کاربران میلیونی دیوار است.

ساعت شنی فکر کردن، از تصمیم‌گیری تا اجرا

با توجه به تعداد بالای کاربران و کارمندان دیوار، اگر چالشی سد راه سازمان به وجود بیاید، زمانی که برای حل آن در اختیار داریم کوتاه است. چرا که ممکن است خروجی این چالش به‌سرعت و در سطح وسیعی، آن‌طرف دیوار دیده شود! زمانی که برای حل چالش در اختیار داریم به‌قدری کوتاه است که باید به‌سرعت و با اطمینان از حمایت همکارانمان در بخش‌های دیگر، برای حل آن تلاش کنیم. به همین دلیل، یکی از الزامات شغل من به وجود آوردن شرایطی است که همه افراد با خیال راحت و بدون خجالت، نظر خود را بیان کرده و بتوانند با کار تیمی، بهترین تصمیم را گرفته و اجرا کنند.

یکی از بخش‌های به‌ظاهر سخت اما چالش‌برانگیز کار من، ارتباط با آن‌طرف دیوار است؛ یعنی نظارت بر مطالبی که درباره‌ی دیوار در پلتفرم‌های دیگر مثل اینستاگرام، توییتر و لینکدین منتشر می‌شود. مثلاً نظارت بر محتواهایی که درباره‌ی پروسه‌‌های استخدامی و یا آنبوردینگ دیوار در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین منتشر می‌شود. این بازخوردها نیاز به بررسی دارد و در صورتی که لازم باشد، تعداد افرادی زیادی درگیر بهبود فرآیندها می‌شوند. ما در دیوار تمام تلاشمان این است که اگر تصویری به‌اشتباه در مورد دیوار ارائه شود، با نهایت دقت و واقع‌بینی آن را بررسی کنیم. این چالش‌ها باعث می‌شود تا برای نشان دادن واقعیت چندین برابر تلاش کنیم.

خروجی این‌طرف دیوار، باید شایسته اعضای آن باشد

یکی از ارزش‌های اصلی در دیوار این است که خروجی آن‌طرف دیوار، شایسته تلاش کارمندان این‌طرف دیوار باشد؛ یعنی اگر مطلبی منتشر می‌شود یا خدماتی ارائه می‌شود، همیشه اول از نگاه کاربرانمان به آن نگاه می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم که چقدر این خروجی برای آن‌ها مناسب است. مثلاً در بخش خرید و فروش اقلام مختلف، همیشه بخش سخت کار برای افراد،‌ اطمینان از بهترین قیمت است. آن‌ها شبانه‌روز نهایت تلاششان را می‌کنند تا مثلاً اگر فردی قبل از اقدام به فروش خودروی خود نیاز به استعلام قیمت اولیه داشت، بتواند با به دست آوردن اطلاعات درست از طریق دیوار، معامله خوبی داشته باشد.

تناقصی که به واقعیت پیوست: دورکاری و راندمان بالاتر

با توجه به شرایط کرونا، تقریباً ۷۰ درصد کارمندان دیوار به‌صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستند. ما این را خوب می‌دانیم که این شرایط در هر جایی وجود ندارد، چرا که معمولا این نگرانی وجود دارد که اگر افراد خارج از محل کار مشغول به فعالیت باشند، بازدهی آن‌ها پایین می‌آید. اما کارایی مجموعه ما از قبل هم بیشتر شده و این پارادوکسی باورنکردنی است که در دیوار به آن جامه عمل پوشانده‌ایم.

رضایت کارکنان یعنی پیشرفت شغلی

یکی از فاکتورهای مهم در فرهنگ‌سازی دیوار، دادن اطمینان خاطر به افراد برای فراهم بودن شرایط پیشرفت در حوزه شغلی‌شان است. دوستی و اعتمادی که بین کارمندان دیوار از همان روزهای اول پایه‌ریزی می‌شود و تلاشی که در زمینه آموزش و هماهنگ‌سازی آن‌ها با اعضای قدیمی‌تر وجود دارد، یکی دیگر از دلایلی است که از انتخاب دیوار برای کار، راضی باشم.

دیوار همیشه نهایت تلاشش را می‌کند تا کارمندانش را با به‌روزترین فناوری‌های یادگیری آشنا کند و اگر فردی در زمان کارش به ابزاری جدید یا دوره‌ای آموزشی‌ نیاز داشت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن بهره‌مند شود.

امنیت خاطری که در دیوار دارم به دلیل اطمینان خاطر در مورد فراهم بودن شرایطی است که برای یادگیری در حوزه کاری‌ام وجود دارد. این یادگیری روزبه‌روز بیشتر می‌شود و مطمئن هستم تاثیر قابل توجهی در مسیر حرفه‌ای من خواهد داشت.

این طرف دیوار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید