ویرگول
ورودثبت نام
حسین آقا مسافر
حسین آقا مسافر
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

درامد ماشین جوجه کشی بیشتره یا ماشین مسافرکشی ؟


یکی از دغدغه های مهم در جامعه ی امروز ما، کار دوم ، سوم و حتی چهارم هست! یه کاری که درامد ماهیانه و سالیانه ادم رو به میزان قابل توجهی افزایش بده. برای داشتن این شغل دوم راه های زیادی وجود داره و هر فرد میتونه با توجه به برنامه ای که داره و استعدادهایی که در کارهای مختلف داره، اقدام به کسب درامد از کار جانبی خودش کنه.

این یه سوالی بود که یکی از دوستان ازم پرسید!!! درامد مسافرکِشی بیشتره با جوجه کِشی؟

میگفت من دو راه بیشتر نداشتم ! یا باید مسافرکشی میکردم ! یا باید سراغ یه کار کم دردسر تر می رفتم که در کنارش بتونم به کارهای اصلی خودم هم برسم ! مسافرکشی رو سریع رد کردم ! چرا که اولمون هزینه ی استهلاک ماشین بالا بود، دوم سوخت بالا بود، سوم اعصاب زیادی می خواست ! پس در همون اول کار رد شد !

یکی از دوستان من در کار پرورش اردک بود و به دلیل داشتن امکانات زیادی که طی سالها تلاش برای سالن پرورش خودش تهیه کرده بود، تو این کار به موفقیت های زیادی رسیده بود. البته اون بعد از سروسامون گرفتن و جا افتادن کار خودش، ترجیه داد زندگی کارمندی رو بیخیال بشه و رو بیاره به زندگی پر از تلاش و استرس و البته درآمد.

اولین پیشنهادی که دوستم به من کرد، خرید ماشین جوجه کشی بود .

اولین بار بود که اسم همچنین دستگاهی رو میشنیدم! جوجه کشی ! دستگاهی مخصوص برای تبدیل کردن جوجه به پرنده بالغ.

با مشورت چند ساعته که با دوستم داشتم اقدام به خرید یه دستگاه جوجه کشی خانگی ایرانی گرفتم تا کار جوجه کشی رو شروع کنم. تخم های اولیه رو از دوستم گرفتم که همونجا هم با دستگاه مخصوصی که داشت اقدام به نطفه سنجی تخم ها گرفت و همه هم دارای نطفه ی سالم بودند .

پس از تهیه دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار، محیط مناسب رو محیا کردم و تخم هارو داخل دستگاه گذاشتم. من تو اولین مرحله ی جوجه کشی از 10 تخم موجود در دستگاه موفق شدم 8 تاش رو به جوجه تبدیل کنم. البته که دستگاه تماما اتوماتیک بود و نیازی نبود که من از دستگاه چیزی بدونم. این مقدار 8 تخم موفق ، در مرحله ی بعد 5 و اخرین مرحله هم 2 تخم شد ! اما من امیدم رو از دست ندادم. سعی کردم مشکلات احتمالی دستگاه رو اصلاح کنم

در نتیجه ی این کار، مشکلات رفع شد و مشخص شد که صبح ها به مدت 2 ساعت نور مستقیم افتاب میخوره به دستگاه ! و این مشکلات رو بوجود اورده بود ! در نتیجه محیط رو مناسب تر کردم تا شرایط بهتری رو ایجاد کنم .

با توجه به اینکه نیاز به سرک کشیدن هر لحظه ای به دستگاه نبود و دستگاه اتوماتیک کار خودش رو انجام میداد، پیشروی و فکر برای شروع کار دیگه، بیشتر از پیش شد و در نتیجه بیشتر از پیش تلاش و دقتم رو افزایش دادم.

از این رو تونستم در مراحل بعد با سودی که از فروختن جوجه ها داشتم، دستگاه های بزرگتری خریداری کنم و در نتیجه به موفقیت های بیشتری برسم . الان در صدد استفاده از دستگاه جوجه کشی شترمرغی هستم، با توجه به شرایط شغلی به نظرم تا دو سال بتونم این کار رو شروع کنم با استفاده از برادر و دوستانم یه مزرعه کوچیک پرورش شترمرغ رو راه اندازی کنم.

این داستان رو یکی از دوستان که در امر پرورش مرغ و جوجه و همچنین اردک بود برام تعریف کرد الان این شخص در سمنان یک مزرعه 60 قطعه ای پرورش شترمرغ داره و گوشت شترمرغ به عراق صادر میکنه و درامد دلاری داره. در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی گوشت شترمرغ از جمله خوراکی های با ارزش و گران قیمت هستش.

هدف از این نوشته این بود که شما را با زاویه های بیشتر شغل پرورش پرندگان آشنا کنم. هر حوزه ای از این شغل خودش یه دنیای دیگه ای داره. به نظر من با صبر و تلاش می توان در این مسیر به نتایج بسیار خوبی دست یافت.

در ویرگول می خوام دست نوشته های خودم از مسافرتم به روستا برای مدت 40 روز رو قرار بدم ! اینکه چه تاثیری تو زندگیم گذاشت و چه چیزایی یاد گرفتم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید