ویرگول
ورودثبت نام
حسینی
حسینی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

همه راهها به رم که نه به کافئین ختم می شود

کافئین برای اکثر ما حکم توربو شارژ رو را داره، اگر برنامه نویس باشیم که این موضوع اهمیت دو صد چندان پیدا می کند. بیشتر ما مخصوصاً ما ایرانی ها وقتی خسته میشیم سریع سراغ چایی میریم ولی کم نیستن افرادی از قهوه استفاده می کنن.

کافئین و ریزش مو
کافئین و ریزش مو


به نظر خود من که با مصرف قهوه زندگی زیبا می شود مخصوصاً اگه اسپرسو باشه، ولی امروز متوجه یکی دیگر از اثرات این معجزه زندگی شدم: اثر آن بر روی جلوگیری از ریزش مو، واقعاً عجیبه، مثل اینکه این کافئین همه کاری می تونه بکنه، می تونه انرژی مون رو چند برابر بکنه، خستگیمون را از بین ببره، تمرکزمون رو بالا ببره و حالا هم فهمیدم که می تونه روی جلو گیری از ریزش مو و شاید هم افزایش رشد مو نقش داشته باشه.

البته بعداً که بیشتر تحقیق کردم متوجه شدم شرکت های سازنده محصولات ریزش مو که از کافئین استفاده می کنند آنچنان هم ادعایی برای جلوگیری از ریزش مو ندارند، فقط میگن که باعث بیداری ریشه مو میشه که می تونه اثرات رشد مو داشته باشد ولی خب این موضوع هیچی از ارزش های کافئین کم نمی کنه و نشون میده که بالاخره کافئین تا حدودی روی جلوگیری از ریزش مو هم تأثیر داره.

یسری شامپو هم با این موضوع ساختن که معروفترین اونها شامپو آلپسین هست که حاوی کافئین هست و البته از نمونه های ایرانی این نوع شامپوها می تونم به شامپو کافئین سریتا اشاره کنم. البته اینم بگم که من خودم این شامپوها مخصوصاً آلپسین رو استفاده کرده ام و میدونم که انواع مختلفی داره ولی فک کنم در همه اونها کافئین به کار برده شده. البته در مورد شامپوی آلپسین در تاریخی که داشتم این مطالب رو می نوشتم متوجه شده به دلیل تحریم ها دیگه وارد نمیشه (شهریور 99 منظورم هست). خب دیگه اینم از شانس مایه.

ولی اینم بگم که گذشته از مزایای کافئین به نظر من، اثرات مضری نیز می تونه داشته باشه. مثلاً باعث افزایش ضربان قلب میشه که برای افرادی که در حالت عادی نیز داری مشکلات قلبی و عروقی هستند بهتر است کمی رعایت بشه.

کافئین یه بدی دیگه هم داره و اون افزایش استرس و اضطراب هست. یعنی به نظر اون افرادی که زیاد مضطرب هستن عطای کافئین رو به لقاش ببخشن و کلان بی خیال کافئین بشن.

و در آخر اضافه کنم که همه این مواردی که گفتم حاصل تحقیقات شخصی خودم هست و نباید به اون به چشم یک مقاله علمی نگاه کرد.




کافئینریزش موشامپو ریزش مو
www.bahamaneh.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید