ویرگول
ورودثبت نام
منصوره مهربخش
منصوره مهربخش
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

5 سایت برتر در زمینه ی آموزش باریستا (بار گرم)

وقت بخیر خدمت شما دوستانی که در این پست مرا همراهی میکنید. من قرار توی ویرگول در مورد مسائل مربوط به کافی شاپ و کافی شاپ داری برایتان محتوا بنویسیم. چون خیلی از دوستانی که مرا هم بصورت آفلاین می شناسند و هم در شبکه های اجتماعی مرا دنبال می کنند اکثرا به دنبال آموزش باریستا هستند، تصمیم گرفتم قبل از اینکه محتوایی در مورد جزییات راه اندازی و طراحی کافی شاپ برایتان یادداشت کنم ابتدا به علاقه مندان این حوزه که دوست دارند با یادگیری مهارتی وارد بازار کار شوند، آموزش های خوبی را معرفی کنم.

برای اینکه محتوا برای همگان قابل درک باشد، من از توضیح ابتدایی ترین مسائل شروع می کنم.


باریستا کیست و چه کاری میکند؟

باریستا کیست و چه کاری انجام می دهد
باریستا کیست و چه کاری انجام می دهد
https://www.aparat.com/v/bzlHe
https://www.aparat.com/v/bzlHe

حوزه ی کار در کافه به صورت کلی به دو دسته ی بار سرد و بار گرم تقسیم می شود. اگر مشتری کافه ها باشید قطعا با بررسی منوی آنها متوجه شده اید که نوشیدنی ها و مواد خوراکیِ مربوط به کافه به دو دسته ی سرد و گرم تقسیم میشود.

حیطه ی فعالیت یک باریستا کار بار گرم است. یک باریستا باید بتواند نوشیدنی هایی بر پایه قهوه اسپرسو درست کند و برای سرو تحویل مشتری دهد. مهم ترین مهارت یک باریستا کار لاته آرت است. لاته آرت یا هنر طراحی شیر روی قهوه، از تکنیک هایی است که بسیار مورد اهمیت از دید باریستا و مشتری می باشد. این هنر پیش زمینه های بسیار زیادی دارد از جمله شناخت شیمی شیر، درصد ترکیب شدن شیر با قهوه، فوم گیری و ایجاد طرح روی قهوه که تمام این موارد، در دوره ی آموزش باریستا توسط استاد تخصصی مربوط به آن تدریس می گردد.

خوب فکر کنم با این توضیحات حتی خوانندگانی که در این زمینه اطلاعاتی نیز نداشته اند، تا به اینجای کار متوجه شده اند که منظور از باریستا یا شغل باریستایی چیست و یک متصدی امور بار گرم کافی شاپ، چه وظایفی دارد. بریم سراغ معرفی سایت های فعال در زمینه ی آموزش باریستا.

ایران کافی اسکول (irancoffeeschool.com)

مدرسه قهوه ایران ، اولین فضای آکادمیک رسمی در حوزه ی قهوه و صنایع غذایی وابسته در ایران است که در پایان تمامی دوره های آموزشی خود ،مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور به هنرجویان اعطا می نماید.

مدرسه ی قهوه ایران یکی از برترین فضاهای آکادمیک در حوزه ی آموزش کافی شاپ می باشد که سعی می کند در پایان دوره های آموزشی خود مدرک رسمی ای از سازمان فنی حرفه ای کشور به هنرجویان این امر اهدا کند.

این برند زیر نظر هلدینگ آرگو مشغول به فعالیت است که می توان گفت این هلدینگ بیست سال در زمینه ی صنعت قهوه و صنایع آن تجربه و تخصص دارد.

آموزش های بی نظیری غیر از باریستا در زمینه های آشپزی، میکسولوژی بار سرد، آشپزی و غیره توسط این آکادمی تولید شده است که شما می توانید با مراجعه به وبسایتشا این آموزش ها را تهیه کنید.

آکادمی پاپی کافی (papycoffee.ir)

آموزش باریستا یکی از اصلی ترین پکیج های آموزشی مجموعه ی پاپی کافی می باشد. این مجموعه ی آموزشی از سال 1395 با هدف فرهنگ سازی در زمینه ی انواع نوشیدنی و خوارکی حوزه ی کافی شاپ کار خود را در استان یزد استارت زد. کسب چندین مقام توسط کارآموزان مجموعه ی پاپی کافی در سطح مسابقات کشوری (آزاد یا ملی)، باعث شاخص شدن این مجموعه شده است.

البته به گفته ی پاپی کافی دفتر مرکزی این مجموعه در استان اصفهان می باشد. یک خبر خوب برای کسانی که ساکن استان کرمان هستند نیز دارم، گفتنی است که در سال 1397شعبه ی کرمان این مجموعه نیز تاسیس شده است و علاقه مندانی که خواهان یادگیری مهارت آموزش باریستا هستند می توانند به از طریق سایت با مدیر مجموعه ی آموزشی پاپی کافی تماس بگیرند و یا با نمایندگی شان در استان کرمان مراجعه کنند.

اگر قصد یادگیری مهارت های پایه حوزه بار گرم دارید من به شما پاپی کافی را معرفی می کنم. از طریق لینک زیر می توانید به وبسایتشان سر بزنید.

آموزش باریستا پاپی کافی

اگر قصد یادگیری مهارت های پایه حوزه بار گرم دارید من به شما پاپی کافی را معرفی می کنم. از طریق لینک زیر می توانید به وبسایتشان سر

آکادمی ژینو(jinocafe.ir)

شعار آکادمی ژینو در زمینه ی یادگیری مهارت های کافی شاپ، در کوتاه ترین زمان حرفه ای شوید است. ژینو سعی کرده است با بکارگیری اساتید فن این حوزه، آموزش های بسیار خوب و کاربردی ای را درزمینه کافی شاپ برای علاقه مندان تهیه و تدارک بیند.

مقالات وبلاگ ژینو در مورد مهم ترین مسائل مربوط به کافه و کافه داری است، برای بالا بردن دانش و آگاهی خود در این زمینه قبل از شرکت در هر دوره ای، بسیار عالی است. سعی کنید روزانه تعدادی از این مقالات این وبسایت را هم مطالعه کنید تا سطح سواد و اطلاعات عمومیتان را افزایش دهید.

کافه نیرو (cafeniro.com)

وبسایت تخصصی کافه نیرو در زمینه های برگزاری دوره های آموزشی کافه رستوران فعالیت دارد. این وبسایت همچنین دارای وبلاگ تخصصی حوزه کافه رستوران می باشد که خواندن این مقالات قطعا به هر کارجو و کار آموز حوزه، پیشنهاد می شود. علاوه بر داشتن آموزش های باریستا، اگر علاقه مند به راه اندازی کافه رستوران نیز می باشید می توانید از خدمات وبسایت کافه نیرو استفاده کنید.

مجتمع فنی تهران، نمایندگی نیاوران (mftniavaran)

مجتمع فنی تهران، نمایندگی نیاوران معتقد است که شما نیاز به یادگیری مهارت هایی برای تبدیل شدن به یک فرمانروا حوزه تخصصی قهوه هستید، این نمایندگی معتقد است که هر آنچه که باید را در یک دوره ی آموزشی برای شما گرد آوری کرده است.

البته سایت این نمایندگی بصورت تخصصی در زمینه ی آموزش های کافی شاپ فعالیت نمی کند و از نظر من نمی توان وبسایت آنها را یک وبسایت تخصصی در زمینه ی آموزش کافی شاپ دانست.

در آینده سعی میکنم که این مقاله را بروز و در مورد چندین برند دیگر که در زمینه ی آموزش بار گرم و باریستا مشغول به فعالیت هستند را معرفی کنم. امیدوارم این محتوا برایتان مفید بوده باشد و اگر دوست داشتید، من را حتما دنبال کنید تا در آینده محتواهای بهتری را در این زمینه تولید کنم.

.

باریستاآموزش باریستاباریستا چیستکافی شاپ
منصوره مهربخش هستم علاقه مند به فعالیت در حوزه ی کافی شاپ. سعی میکنم در ویرگول اطلاعاتی را در زمینه ی طراحی، آموزش و اجرای یک کافی شاپ با شما در میان بگذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید