ویرگول
ورودثبت نام
حسین چمنی
حسین چمنی
خواندن ۴ دقیقه·۵ ماه پیش

حسین چمنی متخصص آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی

آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی رشته ای مرتبط با سلامت بدن و کالبد انسان است. افرادی که در ورزش آسیب میبینند، افرادی که دردی را تجربه میکنند مانند دیسک کمر و افرادی که پاسچر نامناسبی دارند؛ همگی به متخصص آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی نیاز دارند.

آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی شاخه ای از رشته ی تربیت بدنی هست و تا مقطع دکترا ادامه دارد. رشته ی تربیت بدنی در کشور های اروپایی جزو 5 رشته ی برتر دانشگاهی است زیرا که رابطه مستقیمی با سلامت بدن دارد و سلامت بدن رابطه ی مستقیمی با سلامت ذهن. «عقل سالم در بدن سالم»


رزومه حسین چمنی

  • دانشجوی دکتری آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی
  • بازتوانی کامل بیش از 1000 نفر با آسیب های مختلف
  • 5سال سابقه کمک به افراد در بازیابی سلامتی و بهبود عملکرد
  • همکاری با چندین متخصص ارتوپد
  • دارای مدرک ماساژ پزشکی ورزشی از فدراسون پزشکی ورزشی
  • عضو انجمن علمی دانشگاه


بیوگرافی

من حسین چمنی متولد 27 آذر هستم و از وقتی یادم میاد عاشق فوتبال و شماره ی 6 بودم. بابام همیشه از فوتبال بازی کردنم عاصی بود و میگفت هرچی کفش واست میخرم رو میخوری. اگه بخوام قصه ی وارد شدنم به رشته ی آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی رو بگم: از اینجا شروع شد، منی که عاشق فوتبال بودم توی یک بازی رباط صلیبی م پاره شد و دیگه نتونستم فوتبال بازی کنم. دوری از فوتبال برای یک عشق فوتبال مساوی با افسردگی بود. اما برای من مساوی شد با شروع تحقیقاتم در زمینه ی بازتوانی و بازگشت به ورزش. این آسیب اینقدر برام دردناک بود که دلم نمیخواست کسی مثل من از ورزش مورد علاقش دور بمونه. پس با رتبه ی 3000 ریاضی رفتم و تربیت بدنی خوندم. و ارشدم رو با رتبه 102 در دانشگاه سراسری بجنورد، آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی پذیرفته شدم. نفر اولی بودم که توی ورودی خودم با عنوان پایان نامه ی «مقایسه هم انقباضی عضلات آگونیست و آنتاگونیست مفصل زانو و خصیصه های فضایی زمانی پرش ارتفاع بین زنان و مردان» دفاع کردم. همراه با ارشدم در یک مرکز فیزیوتراپی شروع به کار کردم. روزانه 7 ساعت درس میخوندم و همزمان روزی 10 20 تا مراجعه کننده رو تمرین میدادم. بلافاصله بعداز پایان ارشدم، دکتری شرکت کردم و با رتبه ی 90 پذیرفته شدم. حالا هم اینجام با سابقه ی بیش از 1000 کیس موفق در زمینه ی سلامتی و بازتوانی تا بتونم بهت کمک کنم.


حسین چمنی متخصص آسیلب های ورزشی و حرکات اصلاحی
حسین چمنی متخصص آسیلب های ورزشی و حرکات اصلاحی


حسین چمنی، دفاع پایان نامه
حسین چمنی، دفاع پایان نامه




چرا جامعه به متخصص آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی نیاز دارد؟

1_ طبق جدیدترین مطالعات، افرادی که به درمان درد در بدن خودشان توجهی نمیکنند باعث کاهش عملکرد مغز میشوند، به این صورت که که مغز تمام سعی خود را برای تسکین درد میکند و در نتیجه تمرکز کافی برای انجام دادن کارهای مهم را از دست میدهد. نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که افراد با هزینه های بسیار کمی میتوانند با مراجعه به متخصصین آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی به درمان درد خود بپردازند و از هزینه های زیاد درمانی جلوگیری کنند. به طور مثال فردی رو تصور کنید که به مدت هشت سال درگیر کمردرد است و کاری را برای بهبود آن انجام نمیدهد و بعد از هشت سال با دردی بی امان مواجه میشود که باعث میشود او را به بیمارستان منتقل کنند و راهی جز عمل جراحی ندارد. اگر این فرد در طی این هشت سال ورزش اصولی را زیر نظر متخصصین آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی شروع میکرد؛ هم میتوانست درد خود را ازبین ببرد که باعث افزایش تمرکز او میشد و هم میتوانست از هزینه های زیاد عمل جراحی جلوگیری کند.


2_ نکته ای که در رابطه با حرکات اصلاحی وجود دارد این است که بعضی از افراد از وضیت پاسچر خودشان راضی نیستند که همین امر باعث کاهش اعتماد به نفس آنها میشود. این افراد دارای ناهنجاری هایی مثل قوز، گوددی کمر، پای پرانتزی، کف پای صاف و .. هستند؛ این افراد میتوانند با مراجعه به متخصصین آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی به درمان صد در صدی ناهنجاری های خود بپردازند که همین امر علاوه بر سلامت جسم آنها باعث افزایش اعتماد به نفس آنها نیز میشود.

مسئولیت اجتماعی

من در این زمینه هر فردی که توان مالی کافی را نداشته باشد، به صورت کاملا رایگان تحت نظر گرفته و تا درمان کامل پیش میبرم.


راه های ارتباطی با من:

اینستاگرام: hosyn.chamani

تلگرام: hosynchamani

حسین چمنیحرکات اصلاحیآسیب های ورزشی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید