ویرگول
ورودثبت نام
Hamidreza Hosseinzadeh
Hamidreza Hosseinzadeh
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

معرفی نرم افزار Zeal - مرورگر مستندات توسعه دهندگان

سلام به همه دوستان...

چند روز پیش دنبال راهی بودم که بتوانم تمام مستندات برنامه نویسی رو به صورت آفلاین رو سیستمم داشته باشم تا اگه یک جایی اینترنت در دسترس نبود مشکلی برای برنامه نویسی نداشته باشم. اول از همه به این فکر افتادم از هر کدام از داکیومنت های زبان های برنامه نویسی یک نسخه Mirror آفلاین تهیه کنم و به صورت صفحات html روی یک فلش ذخیره کنم و دیدم این کار خیلی زمان می بره و بی خیالش شدم.

در نهایت با کمی جستجو توی اینترنت به سایت zealdocs بر خوردم و آنجا بود که با نرم افزار Zeal آشنا شدم.این نرم افزار قدرتمند , رایگان و متن باز در واقع یک مرورگر مستندات آموزشی برای توسعه دهندگان می باشد که تقریبا از همه ابزار ها و زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

برای دانلود این نرم افزار می توانید از طریق این صفحه دانلود اقدام کنید و سپس آن را نصب کنید. یکی از پیش نیاز های لازم برای اجرای این نرم افزار Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable می باشد.

معرفی نرم افزار Zeal
معرفی نرم افزار Zeal

یکی از ویژگی های این نرم افزار اینه که از سیستم عامل ویندوز , مک و لینوکس پشتیبانی می کند و شما هیچ محدودیتی برای استفاده از آن ندارید.فقط نکته ای که وجود داره اینه که بعد نصب Zeal شما باید از قسمت Docsets , یک بار مستندات مربوط به هر ابزار و زبان برنامه نویسی که می خواهید رو با اتصال به اینترنت دانلود کنید و سپس برای همیشه از آن به صورت آفلاین استفاده کنید. همچنین امکان جستجوی مثلا یک تابع ,کلاس یا دستور بین مستندات دانلود شده وجود داره.

یک چیز جالب این که من در ویندوز به فایل های داکیومنت دانلود شده از مسیر زیر دسترسی پیدا کردم و اون ها رو روی فلش مموری ذخیره کردم که با این کار سری بعد که خواستم نرم افزار رو نصب کنم نیاز به دانلود همه مستندات نداشته باشم و فقط اون ها رو به همین مسیر کپی کنم.

C:\Users\username\AppData\Local\Zeal\Zeal\docsets

البته شاید این آدرس برای سیستم شما کمی فرق داشته باشه من توی ویندوز 8.1 امتحان کردم.

خب این اولین پست من در ویرگول بود امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه و ممنونم که تا اینجا با ما بودید. بریم چند تا تصویر از محیط این نرم افزار رو ببینیم:

مستندات مربوط به Bootstrap5
مستندات مربوط به Bootstrap5
مستندات مربوط به Bootstrap5
مستندات مربوط به Bootstrap5


پانویس : Zeal version 0.6.1

مستندات برنامه نویسینرم افزار zealمعرفی نرم افزار
Front-end Developer / Web Designer / Blogger - My Website: www.greenstack.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید