ویرگول
ورودثبت نام
یک جورابچی
یک جورابچی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه من در یادگیری سئو

امروز اولین روزی که توی ویرگول مینویسم و حس کردم شاید بد نباشه اولین نوشته من درباره یک تجربه باشه. اهان یادم رفت قبلش خودم رو معرفی کنم. من نگار هستم و تو ی شهر شلوغ تنهایی زندگی میکنم. این قسمت تنهاییش باعث میشه مجبور بشی هر روز بری سر کار و آماده باشی که هر روز یچیز جدید یاد بگیری.

اون چیز جدیدی که توی یادگیری باهاش چالش داشتم هم یچیزی بود به اسم سئو.

اینکاره ها بهش میگن Search Engine Optiomizationیعنی چیکار کنی که توی نتایج موتور جستجو بالاتر بیای. حالا چرا دنبال رتبه یک گوگل بودم؟

(الان دلم میخواست کاش ی نوشته دیگه راجع به شغل اصلیم داشتم و ارجاع میدادم به اون، حتما درآینده راجع بهش یکی مینویسم)

خب داستان از اونجایی شروع میشه که من یک پیج فروش جوراب های خاص و رنگی رنگی داشتم و بعد از دسترس خارج شدن اینستاگرام میخواستم روی کسب و کارم توی گوگل سرمایه گذاری کنم.

تقریبا هیچی از اینکه چی میشه که یک سایت به نتیجه اول گوگل میرسه نمیدونستم. حتی نمیدونستم که میشه براش کاری کرد (در این حد!).

نصف روزی مشغول سرچ کردن تو گوگل بودم که بالاخره به واژه SEOرسیدم. اینجا بود که فهمیدم آهان راهشو پیدا کردم. اینجا جایی که امنیت وجود داره و هیچ جوره دیگه کسی نمیتونه از بین ببرتش!

یکم راجع به دوره های آموزشی که توی این زمینه بود تحقیق کردم و دیدم ماشاالله همه بالای 5 میلیون تومان هستند و حتی دوره هایی داریم که 20 میلیون قیمتشونه!

اینجا بود که فهمیدم جای درستی اومدم. فهمیدم این چیزی که بهش میگن سئو چیز خوبیه و پول خوبیم حتما باید توش باشه.

خیلی اتفاقی وقتی در حال جستجو بودم و میگشتم که بفهمم چطوری باید شروع کنم به این صفحه با عنوان سئو را از کجا شروع کنیم از یک سایتی به اسم دگردیسی رسیدم.

اینجا بود که کم کم سرچ کردنام جهت پیدا کرد و با یک دوره ای آشنا شدم که مدرسش آقای بیات بود. هزینه ای که برای شرکت تو این دوره پرداخت کردم به اندازه پول یک بستنی میشد و خب خیلی با هزینه های میلیونی دوره های دیگه متفاوت بود. با توجه به پولی که برای دوره داده بودم اولش انتظار خاصی ازین که چیزی یاد بگیرم نداشتم! اما تو یک ربع اول فهمیدم که نه خبرای خوبی در راهه...

تقریبا هیچ حرف اضافه ای زده نمیشد و به نظر میرسید یک سناریو برنامه ریزی شده پشت دوره در جریانه. انیمیشن ها به شدت دنبال کردن دوره رو جذاب میکردن و مباحث یکی بعد از دیگری دنبال هم دیگه بودن.

با الگوریتم های گوگل آشنا شدم. با اینکه چرا اصلا گوگل به گوگل تبدیل شد و دنیای سرچ چرا داره به این سمتی میره. به جرات تو طول 4 5 ساعتی که دوره طول کشید کلی چیز درمورد یادگیری ماشین، هوش مصنوعی اینکه گوگل داره به چه سمتی میره و کلی چیزای دیگه یاد گرفتم. فهمیدم خیلی از نکاتی که توی سئو وجود داره رو نباید همینطوری راحت قبول کرد و راه و روش درست فکر کردن نسبت به گوگل چیه.

این دوره به قدری خوب بود که خواستم اینجا در موردش بنویسم و در حال حاضر دارم سایتم رو راه میندازم و ممکنه به زودی در مورد اون و اینکه چیکار کردم هم براتون بنویسم. شاد و رتبه یک باشید!

دوره‌های آموزشیشهر شلوغهوش مصنوعییادگیری ماشینسئو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید