ویرگول
ورودثبت نام
Hassan
Hassan
خواندن ۵ دقیقه·۱ ماه پیش

چرا از اسنوا خرید کنیم؟ چرا از اسنوا خرید نکنیم؟

چرا از اسنوا خرید نکنیم؟
چرا از اسنوا خرید نکنیم؟


سلام دوستان

امیدوارم حال دلتون خوب باشه

در دورانی زندگی میکنیم که اوضاع اقتصادی برای مردم متأسفانه خوب نیست و معمولا اکثر آدم ها یا دو شغل دارن یا خیلی سخت کار می کنن تا به یک موقعیت مناسبی برسند.

چندین سال پیش که واردات لوازم خانگی آزاد بود لوازم با کیفیت مثل سامسونگ و ال جی به وفور در فروشگاه ها پیدا میشد و کیفیتشون هم بسیار عالی بود. اما بعد از قانونی که برای لوازم خانگی وضع شد وارادات کنسل شد تا حمایتی از تولید داخل بشه و ما مردم هم برای حمایت از تولید داخلی تا حدودی سقف انتظارات خودمون پایین آوردیم تا لوازمی داشته باشیم که شاید اون کیفیت و حس کیفیت خوب به ما نده اما کارو انجام میده.

اما بعد از حدود چند سال به موقعیتی رسیدیم لوازم خانگی هم مثل خودروسازی باید توی صف تولید وایستیم. فروشگاه های لوازم خانگی اسنوا که مثل قارچ در اکثر خیابون ها باز شدند و قبلا نمیدونستم هزینه ایجاد این فروشگاه ها از کجا میاد تا زمانی که خودم در دام این فروشگاه افتادم.

برای خونه مادرم میخواستم تلویزیون خرید کنم چون تلوزیونشون نیمه سوز شده بود و ۵ سال از خریدش نمیگذره و عمر طولانی نداشت.

از بین برند های ایرانی حس کردم اسنوا خیلی برند خوبی باید باشه چون هم تبلیغات زیادی ازش دیدم و هم تست و بررسی های تلویزیون هاشو در اینترنت دیدم. من همیشه قبل خرید خیلی بررسی میکردم اما همیشه فکر میکردم لوازم خانگی اینقدر زیاد هست که فکر نکنم مشکلی پیش بیاد.

به یکی از فروشگاه های اسنوا مراجعه کردم و یک تلویزیون نسل جدید انتخاب کردم چون کیفیت رنگ هاش خیلی خوب به نظر میومد.

از فروشنده پرسیدم شرایط چجوریه برای خرید من پول نقد هم داشتم و چک هم همراهم بود که خانواده رو با تلویزیون جدید همون روز سوپرایز کنم. اما فروشنده گفت چون آخر سال هست و شلوغه تحویل محصول فوری نداریم. من فکر کردم داخل انبار معمولا باید محصول داشته باشند که گفت خیر تمام محصولات اسنوا از خود شرکت ارسال میشه و ما صرفا دفتر فروش هستیم.

من ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ برای خرید رفته بودم که فروشنده گفت تحویل ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ انجام میشه خیالتون راحت و موجودی هم دو تا بیشتر داخل سایت نمونده. من هم بنا به شرایطی که دیدم گفتم چاره ای نیست و خرید انجام دادم و چون تحویلشون سه هفته ای بود پول نقد ندادم و ۶ چک دادم. فروش اقساطی اسنوا از طریق بانک مهر ایران به صورت ۳۶ ماهه انجام میشه.

بعد از تحویل چک ها و دریافت فاکتور به نکته عجیبی برخورد کردم که در فاکتور نوشته شده بود تحویل حداکثر سه ماه بعد. از فروشنده موضوع پرسیدم که گفت اون چیز الکی خیالت راحت باشه تاریخی که گفتم تحویل داده میشه. بهشون گفتم مطمئن باشم؟ تلویزیون خونه خرابه برای عید دیگه تلویزیون داشته باشیم. گفت آره خیالت راحت باشه

بعد از یک هفته تصمیم گرفتم در مورد تحویل اسنوا توی اینترنت بررسی کنم که به پیچشون که در اینستاگرام هست مراجعه کردم و به این کامنت ها برخوردم (فحش ها از کامنت ها حذف شدن):

من چهار ماه یخچال خرید کردم هنوز چیزی تحویل نگرفتم
بعد از گذشت چهار ماه با کلی دعوا و کلنجار به‌جای تلویزیون اسنوا بهم تلوزیون دوو تحویل دادن
من برای مراسم عروسیم یخچال خرید کردم از عروسیم یک ماه میگذره ولی هنوز یخچال تحویل ندادن
نظر کاربران لینکدین در مورد خرید از اسنوا
نظر کاربران لینکدین در مورد خرید از اسنوا

هزاران تا ازین کامنت ها هست و بود که البته نصفشون از پیج پاک میشه ولی خودتون هم میتونید برید بررسی کنید.

ماه پیش با تماسی که داشتم دایورت کردند به پشیبانی خود اسنوا که گفت تحویل از یک هفته تا سه ماه هست و گفت محصول شما هنوز تولید نشده. گفتم چرا وقتی تولید نشده میفروشید و چیزی نگفت. در نهایت گفت آخر این ماه یعنی اسفند تولید میشه.

فاکتور فروش محصول تحویل داده نشده از اسنوا
فاکتور فروش محصول تحویل داده نشده از اسنوا


از خرید تلویزیون تا الان ۲ ماه میگذره و دو تا چک پاس کردم مجدد با تماس فروشنده گرفتم گفت منکه نگفتم ۲۰ اسفند تحویل میدیم. گفتم من فقط بخاطر این حرفتون خرید کردم وگرنه میرفتم یه محصول دیگه میخریدم. ازشون پرسیدم کی تحویل میدید گفتند آخر این ماه میره برای خط تولید. دیگه رد دادم گفتم یعنی چی مگه تولید نشده گفت نه تولید نشده. قرار شد ۱۰ روز بعد برم تا پیگیری کنم اما به دلایلی که میخوام دور از استرس و اعصاب بد باشم نرفتم.

از مکالمه هم رکورد گرفتم که مدرک داشته باشم. به چند جا هم گزارش دادم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و نخواهد هم افتاد.

به این نتیجه رسیدم که با مردم در میون بذارم تو خود مردم تصمیم بگیرند از چه کسی خرید کنند و مردم خودشون بتوونن این شرکت هارو تحریم کنند تا مجازات بشن چون در این کشور قانونی برای مجازات وجود ندارد(دو سال پیش تصادف کردم هنوز بیمه خسارت منو پرداخت نکرده و خود دادگاهم کاری نمیتونه بکنه).

چرا از اسنوا خرید نکنیم؟

  • تحویل محصول بین ۳ الی ۶ ماه طبق گزارش‌های مردمی
  • تحویل محصول با کلی دعوا و کلنجار
  • امکان تحویل محصول جایگزین از برند های دیگر مانند دوو به‌جای اسنوا
  • دروغ گویی فروشنده ها برای ترغیب شما به خرید (مانند موجودی کم، تحویل به موقع و ...)
  • پشتیبانی ضعیف گروه اسنوا و انتخاب
  • طولانی بودن پیگیری در مراجع قانونی

چرا از اسنوا خرید کنیم؟

  • زمان تحویل محصول براتون اهمین نداره
  • نیاز به خرید با وام بلند مدت دارید
  • از حوصله و اعصاب خوبی برخوردار هستید
  • اگر از فروشگاه های ثانویه مثل دیجیکالا خرید می کنید
  • اگر عمر دستگاه برای شما مهم نیست


امیدوارم تونسته باشم کمکی به پیش گیری از این اتفاقات بد برای شما کرده باشم تا در دام این شرکت های قانونی (دزد) نیفتید.

لطفا این پست رو برای بقیه به اشتراک بذارید تا آگاهی پیدا بکنند.

باتشکر


لوازم خانگیخریداسنواکلاهبردارینزول
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید