ویرگول
ورودثبت نام
وحید مروجی
وحید مروجی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

دایره لغاتت رو منفجر کن

سلام من وحیدم و می خوام بهتون یه روش کاربردی و رایگان رو معرفی کنم که خودم چند ماهیه دارم استفاده می کنم و نتایجی که ازش دیدم باورنکردنی بوده، ادامه مطلب که بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشه رو با من همراه باشید:




❁ ایده

طبق تحقیقاتی که انجام شده، فردی که بصورت بومی یک زبانی رو بلده حتی زبان فارسی، در طول یک روز، بیشتر از 2000 کلمه در جملاتش بکار نمی بره.

این یعنی شما اگر حدود 2000 لغت متداول از یک زبان رو یاد بگیرید، تقریبا می تونید نیازتون رو برطرف کنید.

حالا می خوام مستند این ایده رو براتون توضیح بدم و در ادامه بهتون راهکار بدم که درآخر به این نتیجه می رسید یادگیری زبان خیلیم سخت نیست.

دیکشنری به نام مانگو، تحقیقی انجام می ده که جالبه، میاد حدود چند میلیون صفحه متن رو آنالیز می کنه و به این نتیجه می رسه که 90 درصد این متون که شامل میلیون ها لغته، فقط از 3000 کلمه تشکیل شده.

یعنی اگر شما این 3000 لغت انگلیسی رو یاد داشتید می تونستید 90 درصد اون متون رو متوجه بشید و بر این اساس این 3000 لغت رو منتشر کرد و ادعا کرد که اگر کسی این لغات رو یاد بگیره، 90 درصد محتوی رایج، مثل گفتمان ها، مجلات، اخبار و ... رو متوجه خواهد شد.

پس تا اینجا متوجه شدیم که خیلی ساده می تونیم با یادگرفتن 3000 لغت که احتمالا حدود 1000 تا 2000 تاشو در دوران تحصیل یادگرفتیم، بارمون رو ببندیم، اما چطور این کارو ساده کنیم؟



❁راهکار

راهکاری که می خوام بهتون بدم یک اپلیکیشن اندرویده که واقعا مثلشو ندیدم، یعنی بیشتر از چیزی که فکر می کنید کاربردیه و برای خود من اینطوریه که از موقعی که نصب کردم تا الان حدود 500 لغت جدید یاد گرفتم.

اسم این برنامه «اپلیکینش لایتنر جیبی زبان» که فقط هم مخصوص زبان انگلیسی نیست و تقریبا از تمام زبان ها پشتیبانی می کنه و روشش به این صورته که سه بخش داره که لغات رو بین این سه بخش تقسیم می کنه:
❏ لغاتی که معنیشو نمی دونیم
❏ لغاتی که نیاز به تمرین دارن
❏ و لغاتی که یادگرفتیم
و معنی و تلفظ و تصاویر مرتبط با لغات رو هم در اختیار شما می ذاره.

کارکردش به این شکله که یک لغت رو به شما نشون میده، اگر بلد بودید به بخش «یادگرفتم» منتقلش می کنید، اگر بلد نبودید به «یادنگرفتم» و اگر هنوز کامل یادنگرفتید به «در حال تمرین» منتقلش می کنید.

پس انقدر این لغات رو مرور می کنید تا تلفظ و معنی لغات رو یاد بگیرید.
در کنار اینها کلی امکانات لغت محور داره که به شما در یادگیری لغات کمک میکنه.

گفتن بزودی قابلیت رده بندی و ایجاد رقابت آنلاین هم بین اعضا ایجاد می کنن که بنظرم خیلی جذابیت ایجاد می کنه.

همین الان می تونید بصورت رایگان این برنامه رو از کافه بازار دانلود کنید و از امکانات جالبش برای یادگیری 3000 لغت استفاده کنید، من که برای خودم برنامه گذاشتم تا سال آینده 3000 تا لغت رو فول بشم.

اپلیکیشن لایتنر جیبی زبان
اپلیکیشن لایتنر جیبی زبان

لینک دانلود مستقیم:
https://s20.picofile.com/file/8446741234/%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%86%D8%B1_%D8%AC%DB%8C%D8%A8%DB%8C.zip.html

لینک دانلود از کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/ir.english_pocket.hvm.english_pocket


زبانانگلیسیلایتنرجعبه لایتنرآلمانی
? Android developer, Startup and technology lover
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید