ویرگول
ورودثبت نام
iazimeh
iazimeh
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

نوشتن از کتاب روزگار سپری شده مردم سالخورده- محمود دولت آبادی

مجموعه خودمه 🥰
مجموعه خودمه 🥰

از سه سال پیش خودم رو در یک چالش شرکت دادم، اون هم این که با شروع هر پاییز شروع کنم به خوندن یک کتاب چند جلدی. فرقی هم نمی کنه ایرانی یا غیرایرانی باشه.

سال۱۴۰۰رمان بلند کلیدر رو خوندم.

سال۱۴۰۱چهارگانه‌ی ناپل رو خوندم از النا فرانته.

امسال هم این سه جلدی رو خوندم.

تا اینجا راضی هستم از خودم ✌🏻

——-

روزگار سپری شده مردم سالخورده، داستان سه نسل از آدم های یک خانواده و اطرافیانشون هست.

تصور کنید شب یلدا شده و اعضا یک خانواده جمع شدن دور هم زیر کرسی و دارن از قدیم حرف میزنن.

شاید هم اینجوری نباشه، مثلا میتونه مثل یک جلسه استنطاق باشه.

هرچی که هست، آدم ها دارن توی این کتاب از سرگذشتی که برشون گذشته ، حرف میزنن.

داستان فقر و تنگدستی ها، داستان نداشتن ها و در عین حال خواستن ها و آرزوهایی که لابد رسیدن بهشون هم خیلی سخت خواهد بود. داستان جان کندن ها برای زندگی کردن.

داستان عاشق شدن ها، حبس شدن ها، اعتراضات و در آخر مرگ.

——

این کتاب هدیه ی تولدم بود. از دوستام خواستم که این رو بهم هدیه بدن ؛)

شب یلداروزگار سپری سالخوردهکتابنشر چشمهمحمود دولت آبادی
سبزینه هستم. عاشق عکاسی و نوشتن :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید