ویرگول
ورودثبت نام
idmankd
idmankd
خواندن ۴ دقیقه·۵ سال پیش

اپل آیدی


خرید اپل آیدی و پایان کلنجار رفتن برای ساخت اپل آیدی.
خرید اپل آیدی و پایان کلنجار رفتن برای ساخت اپل آیدی.



بالاخره گوشی آیفون رو خریدم و از دنیای اندروید به ios کوچ کردم. توی مغازه موبایل فروش گفت ؛ اپل ایدی هم میخاید؟

گفتم : چند ؟ گفت : برای شما 40 تومن .

کمی فکر کردم گفتم چه کاریه خودم میسازم... ! چون چندسال قبل تر برای یکی از دوستان نزدیکم یه اپل ایدی ساخته بودم.

فاکتور خرید رو گرفتم و از اونجا اومدم بیرون.

رسیدم خانه بعد از باز کردن جعبه و چسبوندن گلس و قاب . نوبت ساخت اپل آیدی بود . برای اطمینان یه سرچی تو اینترنت کردم و شروع کردم به ساخت . چند روش برای ساخت اپل ایدی هست . یکی از طریق خود گوشی , یکی از طریق نرم افزار آیتونز نسخه ویندوز , و یکی هم از طریق وب سایت اپل .
شروع کردم به ساخت و همه مراحل از ورود اطلاعات و زدن دکمه none در پرداخت و آدرس و آی پی آمریکا رو همه رو هم رعایت کردم تا رسیدم به غول مرحله آخر که گیم آور شدم . یعنی برخورد به ارور contact itunes support ...

دوباره یه سرچی کردم و روش ساخت رو عوض کردم همینطور فیلترشکن رو . از طریق سایت یه اپل ایدی ساختم و ادرس ایمیل اپل آیدی رو هم وریفای کردم اما تو مرحله رویو review کردن اکانت تو آیتونز به مشکل خوردم .باز هم همان ارور معروف ....

دوباره سرچ تو نت و یه سری نکته رو از این سایت خرید اپل ایدی یافتم که دلیل این مشکل از کجاست .

اپل به خاطر تحریم آمریکا به ایرانی ها خدمات نمیده ( البته از خداشه که بتونه بده تازه دلش هم بخاد) اما فعلا نمیده در نتیجه گوشی رو میفروشه اما خدمات نه . امکان ساخت اپل ایدی رو هم برای کاربرای ایرانی و چند تا کشور دیگه سخت کرده . اما هوش مصنوعی اپل کجا؟ هوش ایرانی جماعت کجا؟ ( هیچ وقت یه ایرانی رو تحریم نکن!! )

یکی از دلایل این ارور مشکل خود vpn ها هست که موقعیت ایران رو به دلایل مختلف لو میدن یعنی dns leak و ip leak دارن و مشکلاتی از این دست .

یه مشکل دیگه هم مربوط به یه باگ به نام web RTC هست که مربوط به مرورگره .

و یه مشکل دیگه هم مربوط به پابلیک بودن ای پی آن ها هست بگذریم از اینکه طبق قوانین اپل به منظور جلوگیری از انبوه سازی با هر آی پی یا رنج آی پی بیشتر از یه دونه اپل ایدی در روز نمیشه ساخت .یعنی اگر یه دونه ساختی دومی رو بخای بسازی به اون ارور معروف برخورد میکنی . در نتیجه اگر یک نفر بسازه نفر دیگه نمیتونه بسازه برای همین احتمالا فیلتر شکن هم خریدی اپل ایدی بسازی بازم نشده .

تو ایران برای حل این مشکل از vps یا vpn های اختصاصی استفاده میکنن که هزینه اش نسبت به خرید اپل ایدی خیلی بیشتره و منطقی نیست. با این روش اقدام به ساخت اپل ایدی میکنن تحریم رو دور میزنن و شما راحت میری یه اکانت اپل ایدی رو میخری خودتو راحت میکنی .

درنتیجه به خودم گفتم ای کاش همون موقع یه دونه اپل آیدی خرید میکردم خودمو راحت میکردم.

آخر سر هم همین کار رو کردم از یه سایت اینترنتی خرید اپل آیدی رو انجام دادم راضی هم بودم .

من و اپل ایدی و آیکلود و دیگر هیچ.
من و اپل ایدی و آیکلود و دیگر هیچ.

فقط دو نکته :

نکته او ل: اینکه بعد از خرید اپل ایدی آماده یا کارتی حتما آدرس ایمیل اپل آیدی رو تغییر بدید .

یعنی اینکه یه ایمیل یاهو یا گوگل بسازید و از طریق اموزش های همین سایت ها ایمیل اپل ایدی رو تغییر بدید و همینطور اطلاعات امنیتی مثل تاریخ تولد , سوال و جواب های امنیتی , نام , و رمز عبور و حتما یه آدرس ایمیل نجات ست کنید در این صورت دیگه نگرانی بابت اکانت ندارید و هیچ کس به اکانت شما دسترسی نداره و در صورت BLOCK یا DISABLE شدن اکانت به راحتی با همون ایمیل نجات یا ایمیلی که تغییر دادید و بهش دسترسی دارید از طریق ایمیلی که اپل براتون میفرسته میتونید مشکل رو حل کنید.

نکته دوم : هم اگر اپل ایدی رو ایمیل شخصی خودتون میسازید باز هم اطلاعات اون رو عوض کنید و شخص سازی کنید .

یه نکته (کنکوری)دیگه هم که فهمیدم اینه که گزینه find my iphone رو در قسمت icloud غیر فعال کنید .تا مشکل activation lock پیدا نکنید . اگه گوشی سرقت شد بعدا میتونید از سایت icloud برای قفل کردنش اقدام کنید.

اگه این کارا رو نکنید و یادتون بره و بعد به مشکل بخورید و اطلاعات رو نداشته باشید یا یادتون رفته باشه بعدآ احتمالا زمین را گاز خواهید گرفت.

اگر این دو نکته رو انجام دادید مشکلی ندارید . در غیر اینصورت اگر اکانت شما بلاک بشه و ایمیل و ندونید یا سوالات امنیتی و تاریخ تولد و...... گوشی موبایل قفل میشه و باز کردنش کلی هزینه داره (نجومی!) یعنی کارتون با کرام الکاتبین است. (دیدم که دارم میگم ها!!!)

خلاصه مشکل با خرید اپل آیدی حل شد. و ما از دنیای اندروید وارد دنیای ios شدیم .

پی نوشت : گفتم این مطلب رو باهاتون به اشتراک بزارم چون نتیجه کلی سرچ کردن های من بود . هرچند که آخر سر خودم اکانت رو برخلاف سال های قبل به دلیل سخت شدن روش ساخت نساختم و خریدم اما به هر جهت گفتم اینجا بنویسم , شاید شما هم این مسئله رو داشتید. این رو هم بگم که من تعصب خاصی روی آیفون یا اندروید ندارم . و بیشتر سرعت و کیفیت دیوایس برام مهمه. نه اپل بازم نه ضد اپل .زنده یاد استیو جابز هم پسر خاله ام نبوده و نیست!....


خرید اپل آیدیساخت اپل آیدیاپل آیدیاپل آیفونapple id
در آغاز کلمه بود و کلمه نزد خدا بود....
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید