ویرگول
ورودثبت نام
Naghmeh.Ilbeigi
Naghmeh.Ilbeigi
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

نمونه سوال درس 1 ششم هدیه های آسمانی + جواب

سلاممممم دوستاانننن!

من یک سری سوالات از این درس طرح کردم! از متن کتاب هم هست!

نمونه سوالاتی که خودم طرح کردم. همچنین در سایت تستچی تست شو درست کردم و تمامی جواب ها هم گذاشته شده.

من خودم لینک تستی که ازش ساختم رو هم بعد از اینکه منتشر شد میزارم و اینکه این جواب های اون تست هستش!

سوالات:
1-توحید به چه معناست؟

2-همه مسلمانان چه ویژگی های مشترکی دارند؟ همه ی مسلمانان خدای یکتا را می پرستند؛ از دستور هایش اطاعت می کنند و خواسته های خود را تنها به درگاه او می برند.

3-مسلمانان در اذان،اقامه و نماز به چه چیزی شهادت می دهند؟

4-چند خصلت خدا را که در درس نام برده شده بیان کنید.(4 مورد)

5-جای خالی را پر کنید:

خدا ..... و .... ای که هیچ ..... و ..... ندارد.

6-شعر خدای یگانه اثر کیست؟

7-در سوره توحید به کدام یک از صفات خدا اشاره شده است؟

8-چرا برادران یوسف او را به درون چاه انداختند؟

9-حضرت یوسف زمانی را که در چاه سپری می کرد، چه کاری می کرد؟










جواب ها:

1-توحید یعنی خداوند یکتاست و جز او خدایی نیست.

2-همه ی مسلمانان خدای یکتا را می پرستند؛ از دستور هایش اطاعت می کنند و خواسته های خود را تنها به درگاه او می برند.

3-آنها هروز در اذان،اقامه و نماز به یکتایی و یگانگی پروردگار شهادت می دهند و او را ستایش می کنند.

4-کل موارد: مهربان،بخشنده،دانا،توانا

5-یکتا ، یگانه / مثل ، مانندی

6-شعر خدای یگانه اثر ناصر علی اکبر سلطان

7-به یکتایی خداوند اشاره شده است.

8-به دلیل اینکه خشم و حسادت بر آنها غلبه کرده بود.

9-حضرت یوسف زیر لب آرام زمزمه می کند: ای خدای مهربان! و امیدش را از دست نمی دهد.


امیدوارم خوب بوده باشه و کمکتون کنه! موفق باشیددد!

راستی اگه بتوانم توی تابستان مال هفتم را قرار می دهم!


هدیه های آسمانیششمدرس اولنمونه سوالچرا داری تگ ها رو میخونی؟
گاهی وقتها جای چای نبات مامان ها، درس خوندن هست که به دادمون می رسه و ما از یک آرامش خاصی بر خوردار میشیم ا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید