ویرگول
ورودثبت نام
ایلیا فرامرزپور
ایلیا فرامرزپور
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

چجوری یک طراح وب شویم؟ تجربه شخصی



سلام دوستای خوبم توی این مقاله قراره مراحلی رو که طی تجربه خودم توی این چند سال در مسیر طراحی وب به دست آوردم رو براتون توضیح بدم ، خوب خیلی وقت ها پیش اومده کسایی هستن که میگن از کجا شروع کنم و وقتی شروع کردن پیش خودشون فکر میکنن "من باید سریعا یک وب سایت مثل فلان وب سایت درست کنم و به بقیه نشون بدم که من میتونم" و از اینجور طرز فکر ها ، خیلی خوبه که در مورد کارمون فکر کنیم ولی به صورت اصولی نمیشه با خلال دندون به جنگ اژدها رفت پس باید بیایم یه صلاحی درست کنیم که بتونیم باهاش به جنگ اژدها بریم و ساختن این صلاح بستگی به نوعش ، دقت ما ، تجربه ما ، سرعت ما و... داره. و من قراره راه و روش ساختن این صلاح برای جنگ اژدها رو بگم و کمکتون کنم که چجوری این صلاح رو بسازید بدون گمراهی و خیلی وقتا پیش اومده افراد گمراه میشن و از گمراهی ، خستگی زده میشن و دور میشن از هدفشون. هر وقت خسته شدین ، گمراه شدین مهم نیست برید استراحت کنید ولی حواستون باشه هیچوقت جا نزنید. شکست رو قبول کنید ولی دوباره بلند شید و ادامه بدید در راه پیروزی. مهم نیست 10 بار باختی مهم اینه بالاخره یه روزی 1 بار برنده میشی.

خوب در آخر بگم این مراحلی رو که میخوام بگم براتون طبق تجربه من توی این رشته هست و قراره باهاتون درمیون بزارم. شایدم نتونم به صورت خیلی کامل بهتون بگم پس میتونید در زیر همین پست با سوال کردن در مورد ریز نکات این مقاله و نظرای خوبتون خوشحالم کنید.



مرحله اول :

هدف خودتو مشخص کن به عنوان مثال بگو من میخوام در آخر مسیر یادگیری ام در طراحی وب برای خودم یک وب سایت آموزشی داشته باشیم (منظورم این نیست بگردی دنبال اینکه آموزشی باشه , یا فروشگاهی ببین چی میخوای - خوب حالا که گفتم آموزشی طی پیرو حرفم میریم جلو - وقتی گفتم سایت آموزشی بگرد ببین یه تحولی بدی به آموزش و یه روش آموزشی جدید یا همچین چیزایی) خوب وقتی انتخاب کردی باید بریم سراغ مرحله دوم.


مرحله دوم :

وقتی هدفت رو مشخص کردی بیا از طرح های آماده UI استفاده کن. یا اینکه از فریلسنر هایی داخل وب سایت هایی مثل پونیشا درخواست کن برات طراحی سایتت UI رو انجام بدن - یا اگر دیگه میخوای خیلی فشار بیاری خودت طراحی کن - یادت نره باید طبق اصول و استاندارد طراحی کنی.

و اینو هم بگم که طراحی وب منظور از کد زدن نیست منظور از اینه که یک فردی که کارش UI وب سایت هست با نرم افزار هایی مثل :

  • فوتوشاپ
  • ایکس دی

قالب و یا ساختار ظاهری وب سایتتون رو ترسیم کنه. و بعدش شما با مهارت کسب شده خودتون اون ساختار ظاهری رو تبدیل به کد کنید.


مرحله سوم :

پروژه ای که انتخاب کردی سعی کن زیاد بزرگ نباشه که وقتی ۱ هفته شروع کردی خسته بشی و بزاری کنار - نمیگم خیلی آسون باشه فقط خیلی سخت نباشه. یعنی همون اول یه غول برای خودت نساز که نتونی شکستش بدی بیا اول با حریف های کوچک تر و هم قد و قواره خودت بجنگ وقتی بزرگ شدی اونوقت زمانش شده که با غول ها بجنگی.


مرحله چهارم :

سعی در حین کد زدن آموزش مورد نظرتو ببینی و اینکه از قابلیت های بروز داخل وب سایتت استفاده کنی و از چیزای جدید - نترس که بلد نباشی مشکلی نیست وقتی میخوای کدی بزنی که خروجی باحالی بهت میده ولی میترسی سخت باشه نترس کد بزن ولی همراه با آموزش برو جلو که هم یاد بگیری و هم کدت رو بزنی و خروجی باحالتو ببینی. میتونم بهت توصیه کنم اگر زبان انگلیسی ات خوبه از تو وب سایت های خارجی مثل

یوتوب برای دیدن آموزش ها استفاده کنی و اگر هم زبان انگلیسی خوب نیست سعی کن زبانت رو قوی تر کنی و روش تسلط داشته باشی ولی پیشنهاد میکنم توی منابع فارسی از وب سایت راکت هم استفاده کنی من که ازش راضی ام.


مرحله پنجم :

وقتی پروژه ات تمام شد سعی کن که پروژه ات واقعی بشه و بتونه واقعی یه چالشی بین افرادی که توی اون حوزه هستن رو حل کنه. یعنی بیا با اون پروژه ات که به عنوان مثال پروژه وب سایت آموزشی بود واقعا کار کن فعالیت روزانه داشته باش و مقاله بنویس برای کاربر های در سطح اینترنت و ویدئو های آموزشی ضبط کن.


مرحله ششم :

خوب دیگه بهت تبریک میگم تو الان یه نمونه کار واقعی داخل وب داری که داره کار میکنه و میتونه رزومه واقعی تو باشه و هر کسی ازت پرسید که آیا در این زمانی که داشته کار میکردی و در حال یادگیری بودی چه چیزی یادگرفتی و آیا واقعا کارکردی؟ رو در جواب این وب سایت رو بهش نشون بدی.


مرحله هفتم :

سعی کن همیشه در حال آپدیت باشی و یادت نره پروژه ات رو به صورت خیلی تخصصی کد کن - طرز استفاده از کتابخانه ها - طرز صحیح کد زدن - استفاده از GIT یا همون مدیریت پروژه در زمان توسعه پروژه و همچین چیزایی.


خوب دوست خوبم امیدوارم که تونسته باشم مسیر طراحی وب رو برات هموار کرده باشم و بتونم در مسیرت شریک راهنما خوبی باشم.


همیشه اینو یادت باشه :

مهم نیست مسیرت چقدر سخت باشه مهم اینه که از مسیری که داری میری لذت ببری



شاید خیلی از دوستامون که این پست رو خوندن نمیدونن که چه چیزایی باید یاد بگیرن در مسیر طراحی وب یا اصلا چی هست ، اگر دوست داری همچین مقاله ای بنویسم براتون زیر همین پست برام کامنت کنید که زود تر یه مقاله خوب براتون در همین مورد بنویسم.

پس هر سوالی داری زیر این پست کامنت کن برام و من تا جایی که بتونم کمکت میکنم.



طراح وبتجربه شخصیچگونه یک طراح وب شویم؟طراحی وبمسیر طراحی وب
سلام ایلیا هستم یه برنامه نویس Front-end که عاشق چالشه و دوست دارم مطالبی و مباحثی رو که یاد میگیرم با دیگران به اشتراک بزارم. یه دوست خوب مجازی و عاشق نویسندگی در حوزه کاری خودم. عاشق ورزش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید