ویرگول
ورودثبت نام
iliya ebrahimzadeh
iliya ebrahimzadeh
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

تبدیل فرمت py. به فرمت اجرایی exe.

برنامه ای که با پایتون مینویسید با فرمت py. ذخیره میشه و شما میتونید اون رو اجرا کنید ، چون مفسر پایتون بر روی سیستم شما نصب شده ، اما اگر بخواین برنامه ای رو که نوشتین بر روی سیستم های دیگر (که مفسر پایتون بر روی اونها نصب نیست) اجرا کنید به مشکل بر میخورید ؛ برای این که برنامه شما روی هر سیستمی اجرا بشه نیاز هست که اون رو به فرمت اجرایی (یعنی exe.) تبدیل کنید . چیجوریش رو در ادامه میگم ...

خب من چند ماه پیش دنبال همچین آموزشی بودم ( همینی که میخوام آموزش بدم) نتایجی که پیدا کردم خیلی پیچیده بودن ، به فکرم رسید که خب ببنیم میشه این راه رو کاهش داد ؟ چند بار امتحان کردم و دیدم که بله خیلی راحت تر از چیزی در سایت های دیگر نوشته بود من تونستم کارم رو انجام بدم ، حالا این راه میانبر رو میخوام به شما آموزش بدم ...

1-برنامه CMD رو باز کنید (در خط فرمان جستجو کنید)

2-برای نصب برنامه نصب کننده بنویسید : (یادگیری کار با دستور pip )

pip install pyinstaller

3-سپس در خط فرمان به محل ذخیره فایل پایتون(py.) بروید(راحت تر اینه که فایل رو به محلی که cmd در اون نصب هست ببرید) :

cd \ #برای خارج شدن از درایو فعلی cd /d D: #برای رفتن به درایو مورد نظر cd iliya\Programming #برای رفتن به پوشه مورد نظر

4-وقتی در CMD به محل ذخیره فایل پایتون(py.) رسیدید بنویسید :

pyinstaller namefile.py # توجه کنید که نام فایل باید به همراه فرمت آن نوشته شود

سپس در پوشه dist فایل اجرایی با فرمت exe. شما آماده است و میتونید اون رو بر روی هر سیستمی که قابلیت اجرای این فرمت رو داشته باشه اجرا کنید .

اگر سوال داشتید در بخش نظارت مطرح کنید ، حتما جواب میدم.

امیدوارم کمکتون کرده باشم . با نظرات و لایک هاتون ممیتونید از من حمایت کنید ‍، و با دنبال کردن من میتونید از جدید ترین پست های من در زمینه برنامه نویسی پایتون مطلع شوید .

پاینده و پیروز باشید ، تا پست بعد بدرود ...




pyexeآموزش پایتونتبدیل فرمت پایتونتبدیل برنامه پایتون به فرمت اجرایی
15 سالمه و پایتون یادمیگریم برای تحقق رویای تاسیس یک شرکت بزرگ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید