ویرگول
ورودثبت نام
دیبا غلامی
دیبا غلامی
خواندن ۶ دقیقه·۳ سال پیش

مصاحبه با ایان فردریک، کارآفرین طراحی motion

مصاحبه با طراح motion و هنرمند سه بعدی ایان فردریک در مورد ساخت تصاویر متحرک کنسرت برای هنرمند EDM Wooli.

ایان فردریک یک طراح motion (موشن گرافیک چیست؟) و هنرمند سه بعدی مستقر در سیاتل، واشنگتن است. زمانی که فردریک روی ویدیوهای معرفی محصول برای آمازون کار نمی کند، اوقات فراغت خود را صرف همکاری با هنرمندان EDM برای ایجاد تصاویر متحرک کنسرت می کند. در میان بسیاری از مشتریان او، آدام پولئو، با نام مستعار وولی، تهیه کننده و دی جی آمریکایی است.

فردریک به یاد می‌آورد که اخیراً او روی تصاویری برای تور Wooli در سال 2021 کار کرد که موضوعی «آتش و یخ» داشت که بسیار چالش برانگیز بود. اما با استفاده از Cinema 4D، ZBrush، World Creator و Houdini، او توانست انیمیشن هایی بسازد که شامل آتش، گدازه، دود، پارچه و تخریب فراوان بود.

ما با فردریک در مورد تصاویر بصری کنسرت Wooli، که او آن را بهترین پروژه Wooli تا کنون توصیف می‌کند، و همچنین سفر سه بعدی‌اش و اینکه چگونه خودش را برای یادگیری بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد، صحبت کردیم.

پیریمیوم بیت: چگونه طراحی motion را شروع کردید؟

ایان فردریک: من برای طراحی گرافیک به مدرسه رفتم و تا چند سال گذشته واقعاً وارد طراحی motion نشدم. مدتی کار آزاد انجام می‌دادم، پس از آن، حدود هشت سال پیش، در آمازون شغلی پیدا کردم که طراحی گرافیک انجام می‌داد. بعد از حدود چهار سال بعد، یک روز سر کار حاضر شدم و آنها می‌خواستند من را به یک نقش انیمیشن تبدیل کنند، کارهایی مانند ویدیوهای دستگاه، راه‌اندازی ویدیوها، دنباله‌های عنوان برای کنفرانس‌ها و انیمیشن‌های آمازون لبخند.

من هرگز After Effects را باز نکرده بودم و چیزی در مورد انیمیشن نمی دانستم. اولین پروژه من تا پنج روز دیگر موعد مقرر بود، بنابراین من فقط به آموزش های یوتیوب رفتم و طی چند ساعت آنچه را که نیاز داشتم یاد گرفتم.

من به اندازه کافی خوش شانس بودم که برای یادگیری مهارت های جدید که واقعاً جالب بود، دستمزد دریافت کردم و پتانسیل یادگیری افترافکت و motion را دیدم. بنابراین، من تلاش کردم و تصمیم گرفتم در آن واقعاً خوب باشم.

در نهایت، متوجه شدم که 3D مسیری است که می‌خواستم در آن پیشرفت کنم. من یک دوره اتفاقی در Cinema 4D گذراندم و هر لحظه بیداری را صرف تماشای آموزش در اتوبوس یا تردمیل کردم. طراحان در محل کار، من را زیر بال خود گرفتند، بنابراین می توانستم سؤالاتی بپرسم و از آنها یاد بگیرم.

اخیراً به تیم دستگاه‌های جدید منتقل شدم، جایی که روی ویدیوهای راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته و مواردی از این دست کار می‌کنم. در اوقات فراغت خود، هنوز کار می کنم و با ایجاد تصاویری از کنسرت برای نوازندگان، طراحی motion و سه بعدی را یاد می گیرم.

پ.ب.: چگونه در اوقات فراغت خود به خلق آثار بصری کنسرت پرداختید؟

آ.ف: من هر پروژه جانبی را برای یادگیری انجام می دادم و می خواستم کارهای بصری کنسرت انجام دهم. من واقعاً به موسیقی الکترونیک علاقه دارم و به یاد می‌آورم که در جشنواره‌ها جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای را روی پرده‌های عظیم دیدم. من نمیدانستم که چگونه وارد این صنعت شوم، بنابراین تصمیم گرفتم یک موزیک ویدیو برای سرگرمی بسازم.

آهنگی را که دوست داشتم انتخاب کردم و در حد توانم یک ویدیو ساختم، آن را در یک گروه طرفداران فیس بوک برای دی جی که دوست داشتم پست کردم و توضیح دادم که من یک انیماتور هستم که به دنبال ورود به این تجارت هستم. آن روز حدود 120 پاسخ دریافت کردم و یکی از آنها Wooli بود.

با گذشت زمان، متوجه شدم که دو مسیر متفاوت با جلوه های بصری کنسرت وجود دارد. برخی از هنرمندان فقط یک حلقه ده ثانیه ای و بدون درز می خواهند که بتواند با هر چیزی با 135 ضربه در دقیقه مطابقت داشته باشد. دیگران، مانند Wooli، انیمیشن های خاصی برای آهنگ ها می خواهند. او دوست دارد برای ایجاد یک روایت کوتاه، ویدیوها را به یک آهنگ خاص هدایت کند. در موسیقی الکترونیک، اشعار زیادی وجود ندارد، بنابراین بیشتر صداهای انتزاعی هستند که آزادی خلاقانه زیادی را امکان پذیر می کند.

پ.ب : در مورد آخرین تصاویری که برای Wooli ساخته اید به ما بگویید.

ا.ف: متوجه شده‌ام که شبیه‌سازی‌های سطح بالایی در تصاویر کنسرت، مانند شعله‌های آتش، مایعات و پارچه وجود ندارد. فقط هنرمندان برتر این نوع انیمیشن ها را دارند. می‌خواستم کارمان برجسته باشد، بنابراین شدید کار کردم.

موسیقی ترکیبی دارد که اغلب ملودیک و زیبا است و با صداهای سنگین و مکانیکی درآمیخته است. بنابراین، من به موضوع آتش و یخ علاقه مند شدم، که ایده وولی بود.

به نظر می‌رسید آتش و یخ به خوبی با محیط اولیه و ماقبل تاریخ که ممکن است یک ماموت در آن زندگی می‌کرده باشد، مطابقت دارد. و آتش نشان‌دهنده آهنگ‌های داب‌استپ تهاجمی‌تر است، که اجازه می‌دهد محیط‌های خلاقانه و شبیه‌سازی‌های زیادی در آن جهان ایجاد شود.

می‌خواستم چیزی بسازم که وقتی مردم آن را در کنسرت همراه با داب استپ می‌بینند، عقلشان را از دست بدهد. من از ولوم‌ساز درC4D برای مدل‌سازی دروید استفاده کردم و یک انیمیشن بر اساس مراجع روبات انجام دادم.

سپس، alembic را به Houdini بردم و قبل از اینکه فایل را برای بافت و نورپردازی بهCinema 4D برگردانم، شعله‌هایی را اضافه کردم. من برای همه رندرهایم از Redshift استفاده کردم.

پ.ب:مفهوم جهان و مناظر کجا بود؟

ا.ف:اینها ایده وولی بود. او می‌خواست جلوه‌ای زوم سریع با مناظر مختلف داشته باشد و دوربینی که فقط عقب می‌کشید و به منظره‌ای جدید تبدیل می‌شد. او مناظر فانتزی مانند Magic: The Gathering را دوست دارد. بنابراین، من وارد شدم و مناظر مختلفی را درWorld Creator ساختم، و سعی کردم چیزهایی را با کنار هم قرار دادن رنگ ها و محتواهای وحشی بسازم که بتوان خیلی سریع خواند.

هر بار که در World Creator چیزی می‌سازم، تحت تأثیر این نرم‌افزار قرار می‌گیرم. همه چیز خیلی واقعی به نظر می رسد. سپس، من آن مناظر را به Cinema 4D آوردم تا ترکیب بندی ها را بسازم و دوربین ها را تنظیم کنم.

من همچنین از بسته هایKitBash3D برای جزئیات معماری استفاده کردم. زمانی که انیمیشن ها و حرکات دوربین را تنظیم کردم، از هودینی برای شبیه سازی گدازه استفاده کردم.

پ.ب:آیا هنگام کار بر روی تصاویر وولی چیز جدیدی یاد گرفتید که بخواهید به اشتراک بگذارید؟

ا.ف:هر بار که تصاویری جدید می سازم، چیز جدیدی یاد می گیرم. نکته مهم در مورد جلوه های بصری کنسرت این است که آنها بسیار تجربی هستند و من کارهایی را امتحان می کنم که معمولاً فرصت انجام آنها را در آمازون یا برای مشتری شرکتی دیگر ندارم.

قبل از انجام این دوره جدید از تصاویر وولی، نمی دانستم چگونه در هودینی آتش، شبیه سازی تخریب، گدازه یا برق بسازم. خوشبختانه، آدام به من زمان زیادی برای یادگیری و آزمایش می دهد، بنابراین من توانستم بفهمم که چگونه همه این کارها را در طول فرآیند انجام دهم.

پ.ب:از چه چیزی در ساخت تصاویر بصری کنسرت لذت می برید؟

ا.ف:آزادی بیان خلاق. کار برای آمازون، یا انجام کارهای جانبی برای سایر مشتریان شرکتی، بسیار ساختار یافته است. طرح‌ها باید به کمیته‌هایی از افراد غیرخلاق و از نوع MBA فروخته شوند که اغلب کار را از هم جدا می‌کنند تا زمانی که محصول نهایی بسیار ضعیف شود و آن‌طور که می‌توانست سرد نباشد.

در حالی که من از انجام کارهای شرکتی لذت می برم، گاهی اوقات می تواند به طرز خلاقانه ای خفه کننده باشد. انجام کارهای بصری کنسرت برعکس آن است. این آزادی خلاق خالص است. روایت کمی وجود دارد، هیچ محصولی فروخته نمی‌شود، و هیچ اتاق هیئت مدیره افرادی که باید آن را امضا کنند وجود ندارد. این فقط در مورد ساختن چیزی است که هنگام همگام سازی با موسیقی عالی به نظر برسد، و آزمایش بسیار تشویق می شود.

می‌توانم تکنیک‌های جدید را امتحان کنم، به ایده‌های دیوانه‌کننده بزرگ فکر کنم، و مردم واقعاً آنها را دوست دارند. همچنین کار با هنرمندان سرگرم کننده است زیرا آنها نیز افراد خلاقی هستند و ایده های خوبی دارند. وقتی آنها بازخورد دارند، معمولاً دلیل خوبی دارد و باعث می شود که قطعه بیشتر شبیه یک همکاری سرگرم کننده باشد.

پ.ب:در آینده روی چه چیزی کار می کنید؟

ا.ف: به نظر می رسد که من در تابستان امسال روی برخی از کنسرت های بصری دیگر برای Wooli و چند دی جی دیگر کار خواهم کرد که سال هاست واقعاً به آنها علاقه داشتم.کار با آانها واقعاً هیجان‌انگیز است. شاید حتی چند موزیک ویدیو! خواهیم دید.

موشنموشن گرافیکطراح موشنافترافکت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید