امید شمس یک کارگردان فیلم اولی است و مانند بسیاری از همتایان خود در سالهای اخیر با فیلم «ملاقات خصوصی» نشان میدهد که از آن کارگردانهای آیندهدار سینمای ایران خواهد بود. او در ملاقات خصوصی یک عاشقانه را به تصویر کشیده که همتای آن در سینمای ایران وجود ندارد و طوری به مقوله مواد مخدر در لا fه لای داستان عاشقانهاش میپردازد که هیچ کلیشهای در کار نیست. اثر او برگرفته از یک داستان واقعی است و او توانسته از دل حوادث حقیقی و یک پرونده قضایی، فیلمی خلق کند که بتوان آن را یکی از بهترین آثار چند سال اخیر سینمای ایران دانست.
هوتن شکیبا در سالهای اخیر نشان داده که چقدر خوب میتوان رل مرد عاشق پیشه را بازی کند. او بار دیگر در ملاقات خصوصی دست به همین هنرنمایی زده و توانسته مانند همیشه بدرخشد. پریناز ایزدیار هم همان دختر معصوم همیشگی است که این بار عاشقانهتر از همیشه ظاهر شده و شیمی بین او و هوتن شکیبا به طرز شگفت انگیزی، ماهرانه از آب در آمده است. تقریبا بیشتر گروه بازیگری فیلم میتوانند جایگاه خود را در فیلم تثبیت کنند و شخصیت پردازی خوب آنها باعث شده که درخشش آنها بیشتر به نظر بیاید.
به جز بازیگر نقش ایمان که در میان تمام این خوبان، بسیار بد عمل میکند؛ دیگر گروه بازیگری هر یک به تنهایی ستارگانی هستند که گردهماییشان در فیلم امید شمس باعث پدیدار شدن یک فرش پر از زرق و برق شده است.
فیلم حواسش است که نه به شدت طعم عاشقانه پیدا کند که به اصطلاح لوس و تینایجری شود و نه بیش از حد وارد فاز هیجانی خود شود. ضرباهنگهایی در طول فیلم وجود دارد که به درستی لایه ظریفی از کمدی را چاشنی داستان سیاه خود میکند و تماشاگر را سرجایش نگه میدارد. این بزنگاههای درست کاری کرده تا حوصله تماشاگر سر نرود و همپای فیلم باقی بماند. با توجه به مدت زمان نسبتا طولانی فیلم (بیش از ۲ ساعت) این نکات ظریف از موارد حیاتی فیلم بوده و توجه فیلمساز به نوسانات فیلمنامه خود و ریتم فیلمش، ستودنیست.
همچنین اگر علاقهمند به مطالعه نقد فیلم ملاقات خصوصی هستید، حتما نشریه ایماژ را دنبال نمایید.