ویرگول
ورودثبت نام
zerotwo
zerotwo
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

سمی به نام مقایسه!

امروز داشتم با خودم راجع به این موضوع فکر می کردم ، که آیا واقعا میشه مقایسه رو به کل از زندگی حذف کرد؟

و به این نتیجه رسیدم که در واقعیت خیرررر...

چرا ؟ چون به نظرم مقایسه کردن یکی از اصل های بقا تو آدمیزاده ! درکل مقایسه به آدم کمک می کنه در هر رقابتی به وسیله مقایسه ، جایگاه خودش رو نسبت به رقبا بسنجه و به تبع اون بفهمه چقدر راه دیگه مونده ، چقدر باید انرژی بیشتری بذاره ، چقدر دیگه باید تلاش کنه و ....

رقابت تو زندگی یه امر اجتناب ناپذیره ! چون منابع محدودن و متقاضی ها زیاد! پس اصل لانه کبوتری هم بخوایم در نظر بگیریم متقاضی ها در رقابت برای بدست آوردن منابع قرار می گیرند.

اما آیا واقعا تمام زندگی ، دنیای رقابته ؟

اینکه کی از همه قشنگتره ؟ کی از همه موفق تره ؟ کی از همه شادتره؟ کی از همه پولدارتره؟ و کی ...

اینجوری نگاهمون به آدما شبیه کالا نمیشه ؟

امروز با خودم به این نتیجه رسیدم که بزرگ ترین اشتباه آدم ها میتونه این باشه که کل زندگی رو برد و باخت ببینند! پس به خودم گفتم حواست باشه که مقایسه رو کجاهای زندگیت دخیل می کنی! حواست باشه که چه چیزهایی رو توی زندگیت رقابت می دونی!

هدفکنکورمقایسهانگیزهرقابت
می نویسم تا خودم یادبگیرم ; )
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید