ویرگول
ورودثبت نام
سی سی فود
سی سی فود
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

تفاوت وگان و وجترین چیست؟

اخیرا با دختری صحبت می کردم و وقتی به او گفتم که غذاهای حیوانی را نمی خورم، با با کنجکاوی پرسید “شما وگان هستید یا وجترین؟”

من از او پرسیدم آیا تفاوت این دو را می دانید؟ و او این گونه پاسخ داد: “من فکر می ‌کنم وگان ها به طور کامل از محصولات حیوانی اجتناب می ‌کنند در حالی که وجترین ها گاهی تخم‌ مرغ و لبنیات می ‌خورند.” این تعریفی ابتدایی بود، با این حال روشن بود. نیازی به گفتن نیست که من تحت‌ تاثیر قرار گرفتم.

بسیاری از مردم نمی ‌دانند وگانیسم چیست و چه تفاوتی بین رژیم وگان و گیاه خواری وجود دارد. در این مقاله، تفاوت بین رژیم‌ های غذایی وگان و گیاه خواری را یاد می ‌گیرید و سپس می‌ توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن دو برای شما مناسب ‌تر هستند.

رژیم غذایی وگانیسم چیست؟

عمل پرهیز از استفاده از محصولات حیوانی، به ویژه در رژیم غذایی و یک فلسفه مرتبط که دید کالایی به حیوانات را رد میکند.

به بیان ساده تر: وگان رژیمی است که محصولات حیوانی را نه مصرف و نه خرید می کند.

وگان ها بیشتر به دلایل اخلاقی به این شرایط پایبند هستند. پشت وگان ها اغلب یک فرقه مذهبی است.

انجمن جهانی گیاهخواری

دونالد واتسون اصطلاح وگان را در سال ۱۹۴۴ (تقریبا صد سال پس از اینکه کلمه گیاه خواری تأسیس شد) تعریف کرد. او برای اولین بار واژه وگان را به عنوان “گیاه خواران غیر لبنی” به کار برد، تا زمانی که انجمن وگان (بله، چنین چیزی وجود دارد!) آن را به عنوان زیر تعریف کرد:

“اصولی که انسان باید بدون سواستفاده از حیوانات زندگی کند”.

گیاه خواری چیست؟ ...

...

اگه از این مطلب خوشتون اومد می تونید ادامه اش رو در مجله خبری سی سی فود بخونید.

غذای وگنغذای وگانغذای خونگیغذای گیاهیغذای خانگی
ما به خانم های خونه دار در شهر مشهد کمک میکنم بتونن از طریق هنرهای آشپزی خودشون منبع درآمد مستقل داشته باشن.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید