ویرگول
ورودثبت نام
دختر احمد آباد
دختر احمد آباد
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

عدد شش، زندگی من رو تغییر داد

راستش من نمیدونم که تا چه اندازه با معنا و مفهوم اعداد آشنایی دارید؛ اما میدونم که امروز میخوام از عدد 6 براتون بگم. عددی که با ورودش به زندگیم همه چی تغییر کرد...

با یادآوری عدد 6 یاد چی میفتی ؟!

معمولا اولین چیزی که به ذهن آدم میاد، 6 ضلعیه! اما من از بچگی یاد کندوی زنبور عسل میفتادم. چون به نظرم خیلی جذاب و بامزه بود که زنبورای عسل، تو خونه های شش ضلعی، عسل تولید میکنن و از بچه هاشون مراقبت میکنن.

کندوی زنبور عسل
کندوی زنبور عسل

اما بزرگ تر که شدم؛ عدد 6 رو بیشتر شناختم. مثلا فهمیدم که 6 عدد آفرینشه. چون کاینات دنیارو در 6 روز خلق کرده. از طرف دیگه آیین زرتشتی، آفرینش رو به 6 دوره تقسیم کرده!

نظرتون چیه یکم بیشتر این عدد رو بشناسیم ؟!

خب حالا که بحث آفرینش شد؛ نوبت اینه که حقایق بیشتری از عدد 6 بهتون بگم. سوالم اینه که تا حالا دقت کردین که عدد 6، حاصل ضرب نخستین اعداد فرد و زوج در یکدیگره ؟! حالا از لحاظ ریاضی این حرف ینی چی ؟! ینی اینکه عدد 6، ساده ترین مدل تجزیه و ترکیبه! پس برای همینه که تو آیین های قدیمی نماد آفرینشه!

آفرینش
آفرینش

عدد 6 در اشکال هندسی

میگم حواستون هست که این عدد میتونه سایر اشکال هندسی رو به وجود میاره ؟! چون داخلش هم به اندازه کافی نقطه وجود داره و به هم به اندازه کافی خط! مثلا به راحتی میشه از داخل یه 6 ضلعی، مثلث پیدا کرد! غیر اینه ؟!

حالا برگردیم سر بحث اصلی

خب همون طور که گفتم عدد 6 زندگی منو تغییر داد. شاید بپرسید چطوری ؟! خب ببینید! به نظر من چیزی که باعث تغییر زندگی آدما میشه، روابط و شغل و موقعیت اجتماعی اوناست.

و برای یکی مثل من که کل عمرم نتونسته بودم شغل مورد علاقمو پیدا کنم؛ آشنا شدن با زنبورداری و استخدام شدن در یک مرکز تولید و فروش عسل طبیعی میتونست تغییر خیلی بزرگی باشه. مگه نه ؟!

زنبورداری
زنبورداری

چطوری به این نتیجه رسیدم ؟!

راستش حدودا یک سالی میشد که با تیم خرس قهوه ای زنوز کار میکردم. که با خوندن نوشته های قدیمیم متوجه شدم که از خیلی سال قبل، درگیر عدد 6 و زندگی زنبورای عسل بودم.

برای همین بر خلاف بدبینی که نسبت به قوانین ذهن دارم ( به خاطر عده ای از مدرس های اینستاگرامی ) بازم به این نتیجه رسیدم که خوشحالی و رضایت امروزم رو مدیون نوشته ها و افکار قدیمیم هستم.

نوشته هایی که باعث شدن تا من سمت دنیای زنبورداری و شناخت بیشتر زنبورای عسل کشیده بشم. کسی چه میدونه ؟! شاید مدرس های اینستاگرامی اونقدرا هم بیراه نمیگن!


حالا نظر شما چیه ؟! به نظرتون دارم همه این جریانات رو به خودم تلقین میکنم ؟! یا واقعا ما آدما می تونیم تو آینده و سرنوشتمون تاثیر داشته باشیم ؟! اصلا مگه نمیگن سرنوشت ؟! چیزی که در "سر" "نوشته" میشه ؟!








عدد 6زنبورداریزنبور عسل
ای کاش تکلیف زندگیم مثل زنبورای عسل مشخص بود ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید