ویرگول
ورودثبت نام
دختر احمد آباد
دختر احمد آباد
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

ملکه بودن کار آسونی نیست

مهم نیست کی هستیم و چه جایگاه اجتماعی داریم؛ مهم اینه که وقتی اسم ملکه بودن و قدرتمند بودن میاد، همه ما دوس داریم که حداقل یک بار تجربه ش کنیم. اما فارغ از تمام مزایا و امکاناتی که ملکه بودن بهمون میده، باید حواسمون به سختی های این موقعیت هم باشه! مگه نه ؟!

ملکه ثریا
ملکه ثریا

برای همین امروز تصمیم گرفتم تا یکم در مورد سختی های ملکه بودن باهاتون صحبت کنم و از اون جایی که خودم هیچ وقت ملکه نبودم و با هیچ ملکه ای هم کلام نشدم؛ تصمیم گرفتم تا این داستان رو از زبون یکی از ملکه های طبیعیت براتون تعریف کنم. منظورم ملکه زنبورهاست!

چقدر در مورد زنبور ملکه میدونی ؟!

یادمه اولین بار که زنبور ملکه رو شناختم؛ با خودم گفتم که چقد خوش شانسه! چون اصلا برای جمع آوری شهد و گرده گل هیچ زحمتی نمیکشه! تازه از بقیه زنبورا هم بیشتر عمر میکنه! مهم تر از همه اینکه از ژل رویال تغذیه میکنه!

زنبور ملکه
زنبور ملکه

خلاصه مجموعه همه اینا باعث شد که حس کنم تو این دنیا هیچ عدالتی وجود نداره! آخه ینی چی که زنبورای کارگر باید این همه زحمت بکشن و آخرشم بعد از یه هفته بمیرن. اما زنبور ملکه همیشه تو کندو میمونه و در امنیت و رفاه کامل زندگی میکنه ؟!

حالا چیشد که فهمیدم ملکه بودن کار آسونی نیست ؟!

خلاصه بعد از کلی غر زدن و گله کردن؛ چیزای جالبی در مورد ملکه ها فهمیدم. اونم این بود که بر خلاف تصوراتم، تنها چیزی که ملکه ها ندارن امنیته!!! حالا چرا امنیت ؟! چون زنبورای کارگر به خاطر کوچک ترین دلایل، به ملکه حمله میکنن و این زبون بسته رو به قتل میرسونن!

شاید بپرسید به خاطر چه دلایلی؟!

خب... دلایل زیادی برای این اقدام وجود داره؛ دلایلی مثل پیر شدن ملکه یا کاهش نرخ تخم گذاری! اما به نظر من، ناجوانمردانه ترین دلیل، زمانیه که پای یه زنبوردارِ دست و پا چلفتی وسط باشه!

زنبوردار
زنبوردار

خب واقعیت اینه که زنبوردار وظیفه داره هر چند وقت یک بار به کندو ها سر بزنه و از صحت و سلامت ملکه و سایر زنبورا اطمینان حاصل کنه. اما بعضی وقتا به خاطر بی دقتی یا بی تجربگی، در زمان بازرسی کردن، کمی به ملکه آسیب میرسونه! برای همین بعد از اینکه ملکه رو برمیگردونه به کندو، زنبورهای کارگر فکر میکنن که ملکه ایراد داره و به سرعت میکشنش :(


حالا نظر شما در مورد این داستان چیه ؟! به نظرتون قبول کردن این همه وظیفه و خطر، به ملکه بودن می ارزه ؟! آیا حاضرید به ازای بام بیشتر، برف بیشتری رو تحمل کنید ؟!




ملکهزنبور ملکه
ای کاش تکلیف زندگیم مثل زنبورای عسل مشخص بود ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید