ویرگول
ورودثبت نام
ادمین محتوا
ادمین محتوا
خواندن ۱۳ دقیقه·۴ ماه پیش

تجربه لیزر پوست پرتقالی در کلینیک سعادت آباد



قبل از اینکه بخوام به شرح فرایند تجربه لیزر اربیوم برای پوست پرتغالی صورتم در کلینیک سعادت آباد ( برای جلوگیری از هر گونه سو برداشت یا اشتباه ، این کلینیک مد نظرم هست "سعادت اباد، خيابان سرو شرقی، کوچه مجد، کلینیک پوست، مو و لیزر سعادت آباد، طبقه دوم" ) بپردازم باید خیلی شفاف و واضح اعلام کنم که محتوایی که در ادامه مطالعه می کنید ، صرفا تجربه شخصی من هست و مسلما قصد هیچ گونه جهت دهی به تصمیم شما ندارم . من تصمیم گرفتم با اشتراک تجربه ی لیزر اربیوم که در کلینیک سعادت آباد به دست آورم ، نکاتی رو به شما یادآور بشم که ممکنه به انتخاب شما کمک کنه . چون وقتی خودم در حال تصمیم گیری بودم ، چنین محتوایی وجود نداشت .

تجربه لیزر جای جوش صورت در کلینیک سعادت آباد

من بعد از مطالعه چند وب سایت که مربوط به کلینیک های ارائه دهنده خدمات لیزر جای جوش و لیزر اربیوم برای پوست پرتغالی صورت بودن ، با کلینیک سعادت آباد از طریق واتس اپ ارتباط گرفتم و مطابق انتظار ، تصاویر صورتم رو براشون ارسال کردم تا مشاوره بگیرم .




بعد از مشاهده تصاویر ، فردی که مسئول مشاوره به مراجعین بود ، اعلام کردن که درمان مناسب برای من ، لیزر co2فرکشنال هست و باید 2 تا 3 مرحله این کار رو انجام بدم تا به نتییجه مطلوب دست پیدا کنم . من در ادامه راجع به عوارض ، اینکه چه اثرات ظاهری ( مثلا قرمز شدن پوست ، یا حالتی که مجبور باشم صورتم رو بپوشونم پرسیدم ) در پی خواهد داشت پرسیدم و چون یک ماه تا عید نوروز باقی مونده بود تصمیم داشتم کاری انجام ندم که در ایام عید ، مجبور باشم ماسک بزنم و ... ( طبیعتا دید و بازدید و پرسش افراد فامیل و ... برای من خیلی خوشایند نبود ).




لیزر co2 فرکشنال چیست و چه تفاوتی با لیزر اربیوم دارد ؟

لیزر co2 فرکشنال یکی از روش های غیر تهاجمی برای از بین بردن جای جوش ، زخم های صورت و همچنین بهبود رنگ صورت در نواحی جای جوش و ... است . در این روش از co2 برای لایه برداری استفاده میشه و به دلیل ساده بودن فرایند جز روش های غیر تهاجمی به حساب میاد . البته لیزر co2 فرکشنال کاربرد های دیگه ای هم برای بهبود ظاهر صورت داره که چون من برای جای جوش و پوست پرتغالی به کلینیک سعادت آباد مراجعه کرده بودم ، فعلا از اشاره به سایر موارد خودداری می کنم .

نکته مهم اما درباره لیزر co2 فرکشنال این هست که این روش معمولا برای افرادی توصیه میشه که مشکلات پوستشون خیلی وخیم نباشه . مثلا جای جوش ها خیلی عمیق نباشه . در مواردی که اسکارهای پوستی عمیق تری وجود دارند ، روش هایی مثل لیزر اربیوم پیشنهاد میشه .


لیزر اربیوم برای ترمیم جای جوش و پوست پرتغالی

در کلینیک سعادت آباد لیزر اربیوم هم جزو خدماتی است که برای ترمیم جای جوش صورت و پوست پرتغالی صورت انجام میشه .

در توضیح لیزر اربیوم همونطور که در سایت کلینیک پوست و مو سعادت آباد درج شده ، اگر پوست شما به هر دلیلی دچار جوش شده باشه و جای عمیقی روی صورتتون به جاگذاشته باشه ، یکی از بهترین روش ها محسوب میشه . در ادامه توضیح داده میشه که در لیزر اربیوم کار لایه برداری و جوان سازی پوست انجام میشه و یکی از بهترین و متداول ترین روش هایی است که به متقاضیان پیشنهاد میشه .

انتخاب بین لیزر co2فرکشنال و لیزر اربیوم برای ترمیم جای جوش

همونطور که احتمالا در پاراگراف قبل مطالعه کردید ، من قرار بود طبق توصیه مشاور لیزر co2 فرکشنال رو انجام بدم و قرار شد به کلینیک مراجعه کنم و اولین جلسه co2 فرکشنال رو قبل از عید انجام بدم .

وقتی به کلینیک مراجعه کردم قرار شد مجددا مورد معاینه پزشک / دکتر کلینیک قرار بگیرم و با تایید ایشون فرایند شروع بشه . در جلسه معاینه ، تکنسین عمل لیزر کلینیک اعلام کردن که با توجه به وضعیت پوست صورت من ، لیزر co2فرکشنال مناسب نیست و احتمال کمتری نسبت به لیزر اربیوم در نتیجه دهی نهایی داره . ایشون لیزر اربیوم رو برای درمان جای جوش و پوست پرتغالی صورت من پیشنهاد کردن . برای من هم موضوع هزینه درمان جای جوش صورت و هم مراقبت های بعد از لیزر اربیوم جای سوال بود .

ایشون همچنین توضیحات مختصری راجع به زمان بهبود پوست صورت اعلام کردن که مثلا حداقل یک ماه زمان نیازه ولی به جزئیات مراقبت های دوره نقاهت اشاره ای نشد .

هزینه لیزر اربیوم در کلینیک پوست و مو سعادت آباد

در ابتدا لازمه بدونید که معمولا در حالت کلی هزینه لیزر اربیوم نسبت به لیزر co2 فرکشنال بیشتر هست . در روش محاسبه کلینیک سعادت آباد هزینه نهایی بر مبنای تعداد شات های دستگاه پس از پایان فرایند محاسبه میشه . تعداد شات تخمینی تکنسین عمل لیزر کلینیک با توجه به وضعیت صورت من 10000 الی 12000 هزار اعلام شد . تلورانس یا درصد خطا هم حدودا 1000 تا 2000 اعلام شد . با این تفاسیر و مشخص شدن حدودی قیمت در ابتدا من از انجام لیزر اربیوم منصرف شدم و با توجه به اینکه نزدیک سال نو بودیم نمیخواستم چنین هزینه ای انجام بدم . با اعلام همکاری تکنسین عمل لیزر کلینیک اعلام شد که در دریافت هزینه انعطاف وجود داره که انصافا هم در کمال همکاری نسبت به دریافت هزینه با من برخورد کردن .

اما نکته عجیبی که با این انعطلف فوق العاده کلینیک پوست و مو سعادت آباد در پرداخت هزینه همراه بود ، تعداد شات های دستگاه لیزر اربیوم پس از اتمام فرایند بود .

عدد نهایی شات های لیزر بیش از 30000 تا بود . یعنی نزدیک به 3 برابر عددی که در جلسه معاینه اعلام کرده بودند . خودتون رو در موقعیتی تصور کنید که هزینه ای که در نظر داشتید الان 3 برابر شده . قطعا برای من قابل قبول نبود . در ادامه وقتی برای مشخص شدن روند پرداخت ها با دکتر صحبت کردم ، تخفیف زیادی برای من قائل شدند و قبول کردند که من هزینه رو طی شرایطی توافقی پرداخت کنم .

بعد از برگشتن از کلینیک وقتی از سایر کلینیک ها راجع به قیمت سوال کردم ، متوجه شدم که هنوز اختلاف زیادی با عددی که من باید در یک کلینیک دیگه پرداخت می کردم وجود داره . این موضوع با اعتراض من همراه شد که کلینیک باز هم با من همراهی کردند و قبول کردند تا این مقدار اختلاف رو هم پرداخت نکنم . واقعیت امر ، درسته که این موضوع برای من خوب بود چون داشتم پول کمتری پرداخت می کردم ولی همین روند به شدت احساس نارضایتی در من ایجاد کرد .


مراقب های بعد از لیزر اربیوم چیست ؟

برخلاف مطالبی که در اکثر وب سایت ها به صورت مبهم و غیر دقیق راجع به ساده بودن و کوتاه بودن دوره نقاهت لیزر اربیوم ارئه شده ، این فرایند حداقل 1 ماه از شما زمان خواهد گرفت و مراقبت های زیادی برای شما در پی خواهد داشت . اما نکته مهم این تجربه برای من در کلینیک پوست و مو سعادت آباد این بود که در جلسه معاینه مراقبت های لازم به صورت کامل و شفاف اعلام نشد . دقت داشته باشید که مراقبت های بعد از عمل با دوره نقاهت دو تا موضوع قابل تفکیک هستند . شما ممکنه دوره نقاهت 30 روزه داشته باشید و مراقبت هایی که لازمه انجام بدید ، مثلا یک هفته باشه . اما ظاهرا مشابه خیلی موارد دیگه به اشتباه رایج شده .

بعد از اتمام لیزر اربیوم در کلینیک پوست و مو سعادت آباد ، تازه جزئیات مربوط به مراقبت های بعد از لیزر به من اعلام شد که به شدت برای من عجیب بود . درسته که من به دنبال بهبود ظاهر صورتم بودم و این خواسته اولیه هر کسی هست که به کلینیک های زیبایی مراجعه میکنه ولی واقعا اگر میدونستم چقدر زمان نیازه تا پوست صورتم به حالت اولیه برگرده ، این کار رو در اون زمان انجام نمیدادم . شاید براتون جالب باشه که من حتی وقتی روی تخت دراز کشیده بودم و داشتن سرم بهم وصل میکردن ، اعلام کردم که نگران وضعیت پوستم در ایام عید هستم اما مشابه دفعات قبل با یک جواب غیر دقیق گفتن که نه تا اون موقع 90 درصد خوب شده و شاید یک سری قرمزی ها روی پوست وجود داشته باشه .

آیا درمان جای جوش صورت با لیزر اربیوم دردناک است ؟

نکته مهم دیگه ای که ممکنه شما رو در این تصمیم گیری یاری کنه اینه که آیا واقعا لیزر اربیوم که قرار هست برای شما کار لایه برداری و جوانسازی پوست رو انجام بده ، دردناکه ؟ مشابه خیلی از موارد دیگه اکثر وب سایت ها از جمله وب سایت کلینیک پوست و مو سعادت آباد ، پاسخ غیر دقیق و مبهمی به این پرسش ارائه کردن .

پاسخ واضح این هست که بله این لیزر دردناکه و چون روی صورت داره انجام میشه ، عصب ها در فاصله نزدیک تری به مغز هستند و شما احساس درد بیشتری خواهد داشت اما

با تزریق بی حسی موضعی به صورت شما ، شما کمتر درد رو احساس می کنید . حالا مجددا سوال رو برای خودتون تکرار کنید . خود لیزر به دلیل بی حس شدن صورت دردی نخواهد داشت و شما مجبور به تحمل درد سوزن بی حسی در صورتتون هستید . حالا اگر براتون سواله که چنتا سوزن دریافت می کنید ، شاید براتون قابل باور نباشه ولی برای هر طرف صورت من تقریبا 20 بار تزریق صورت گرفت تا درد لیزر رو احساس نکنم .

تجربه عجیب دیگه من در حین انجام این فرایند این بود که وقتی قسمت سمت چپ صورت من بی حس شد و فرایند لیزر اربیوم رو روی نواحی اسکار و پوست پرتغالی شروع کردند ، بعد از چند دقیقه درب اتاق باز شد و تکنسین لیزر کلینیک رو صدا کردن که برای کاری به اتاق دیگه ای در کلینیک مراجعه کنه و ایشون رفت .

متاسفانه فاصله زمانی که تکنسین لیزر کلینیک برای کار دیگه ای از اتاق محل درمان من در کلینیک پوست و مو سعادت آباد خارج شده بود به قدری طول کشید که اثر آمپول های بی حسی از بین رفته بود و مجددا مجبور به تزریق شدن . قطعا احساس شما هم اینه که این اتفاق خوبی نبود .

هر جلسه لیزر اربیوم چقدر طول میکشه ؟

اینکه دکتر / پزشک یا تکنسین لیزر کلینیک چقدر زمان نیاز داره تا نواحی آسیب دیده پوست صورت شما رو با لیزر اربیوم ترمیم کنه ، واقعا بستگی به مساحت ناحیه اسکار صورت شما داره و نمیشه زمان دقیقی براش اعلام کرد اما قطعا یک جلسه لیزر نباید 4 ساعت و نیم طول بکشه . البته کل این زمان صرف انجام لیزر نشد اما فاصله ورود و خروج من در کلینیک پوست و مو سعادت آباد از روی پیامک بانکی که در ابتدا و انتهای حضور در کلینیک پرداخت کردم همین مقدار بود .

مراقبت های پزشکی بعد از لیزر پوست پرتغالی صورت چیست ؟

بعد از اینکه تکنسین لیزر کلینیک کار لیزر اربیوم رو روی صورت من به اتمام رسوندند ، پرستار مراقبت های مربوط به دوره نقاهت رو اعلام کردند و مشخص شد که چه فرایندی رو در دروه نقاهت باید بگذرونم . پانسمان اولیه که در 3 روز اول روزی دو بار باید تعویض میشد . استفاده از ژل های ترمیم کننده به مدت یک ماه . پوشاندن محل لیزر برای جلوگیری از تابش نور حداقل برای 3 هفته و ... مواردی که به ایشون با صبر و حوصله به من اعلام کردن که انصافا دقیق و کامل بود و اتفاقا راهنمایی های پرستار بود که منو از یک اتفاق ناخوشایند نجات داد .

آیا لیزر اربیوم باید توسط دکتر / پزشک صورت گیرد ؟

اگر این سوال رو در گوگل سرچ کنید " آیا عمل لیزر زیبایی باید حتما توسط پزشک انجام شود ؟ "سایت هایی مثل ایرنا اعلام کردند که " مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تنها افراد صلاحیت دار برای اعمال زیبایی، پزشکان تأیید شده وزارت بهداشت هستند " . مطابق خیلی از عمل های زیبایی این اتفاق هم باید توسط دکتر یا پزشک انجام بشه و در صورتی که این موضوع برای شما مهمه ، حتما قبل از شروع فرایند از دکتر بودن فرد مجری عمل اطمینان حاصل کنید . هرچند در صورتی که از خود کلینیک ها سوال کنید ، مطابق انتظار چنین پاسخی به شما نخواهند داد .

من وقتی متوجه این موضوع شدم که فامیل دکتری که مهر و امضا اون روی نسخه من بود با کسی که نسخه رو نوشت متفاوت بود . این اما تفاوت فامیلی مشکل من نبود . من طبق صحبت های پرستار به خاطر داشتم که باید آنتی بیوتیک مصرف کنم اما به طرز عجیبی ، هیچ آنتی بیوتیکی برای من در نسخه اولیه نوشته نشده بود و بعد از دو روز وقتی خودم با کلینیک تماس گرفتم و موضوع رو جویا شدم ، مشخص شد که تکنسین لیزر کلینیک فراموش کردن آنتی بیوتیک برای من بنویسن و کاملا خطر این وجود داشت که من دچار عفونت در نواحی صورت بشم و ...




پس مجددا طبق حرفی که ابتدای مطلب درباره اشتراک گذاری تجربه عرض کردم اگر این موارد براتون مهم هست ، اینکه عمل زیبایی شما رو حتما دکتر انجام بده ، نسخه شما رو حتما دکتر تجویز کنه و ... ( که پیشنهاد میکنم روی این موضوع حتما حساس باشید ) قبل از انجام فرایند مطمعن بشید .

نکته جالب دیگه ای هم در نسخه اولیه من وجود داشت که مربوط به ژل های ترمیم کننده پوست بود .فردی که نسخه رو برای من نوشته بودن ، زحمت کشیده بودن و جلو دارویی که الان به صورت ژل در داروخانه ها موجود هست ، نوشته بودن کِرِم .


من تقریبا 3 روز ، بیش از 30 تا داروخانه رو به صورت حضوری مراجعه کردم ، بدیهیه که در اینترنت هم به دنبال چنین کرمی بودم که اصلا وجود خارجی نداشت ، چون این محصول به صورت ژل هست و نه کرم .

همه داروخانه هایی هم که ژل رو داشتن میگفتن ما ژل داریم ولی چون مشاوره کلینیک اعلام کرده بود حتما همون برند و محصول رو باید استفاده کنم و نه محصولات معادل و مشابه ، من دنبال همون کرمی بودم که اون شخص نوشته بود ولی خب وجود خارجی نداشت . وقتی این موضوع رو با کلینیک در میون گذاشتم اعلام کردند که منظورشون همون ژل هست و من سعی کردم لبخند بزنم چون آدم هپی فیسی هستم .




در نهایت اگه بخوام جمع بندی کنم ، الان که حدود 3 هفته از انجام این فرایند گذشته با توجه به تصاویری که برای تکنسین لیزر کلینیک و مشاور ارسال کردم ، پوست من روند خیلی خوبی در ترمیم داشته و به گفته ایشون تو همین زمان کم حداقل 50 درصد بهبود از مقایسه عکس قبل و عکس امروز قابل تشخیصه اما با توجه به نزدیک شدن به ایام عید من قطعا دوست نداشتم پوستم دارای این تیرگی ها باشه و بهتر میدونم که این کار رو به بعد از عید موکول میکردم . باز هم تکرار میکنم که این تجربه شخصی من هست و هیچ دلیلی وجود نداره که این روند برای فرد دیگه ای تکرار بشه ولی بنا به احتمالات ممکن ، سعی کردم مواردی رو که خیلی برای خودم تاثیر گذار بود و اگر از اول ازشون اطلاع داشتم تصمیم دیگه ای میگرفتم رو با شما به اشتراک بذارم .




نتیجه گیری و توصیه من

حتما با چند کلینیک در ارتباط باشید و ازشون مشاوره بگیرد ، هم راجع به قیمت و هم راجع به فرایند انجام کار

اگر حضور پزشکی که برای شما نسخه دارویی و ... تجویز میکنه و عمل زیبایی شما رو انجام میده براتون مهمه ، حتما قبلش چک کنید .

قبل از انجام فرایند ، اطلاعات کامل ، با جزئیات و دقیق راجع به دوره نقاهت و مراقبت های لازم رو بپرسید و بین این دو موضوع تفاوت قائل باشید .

لیزر پوست پرتغالیلیزر جای جوش صورتلیزر اربیوملیزر co2فرکشنالپوست پرتغالی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید