ویرگول
ورودثبت نام
سعید
سعید
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

راهنمای خرید سم سوسک کش قوی اینترنتی که خودم استفاده کردم

سلام، سوسک نام آشنای همه خونه هاست، موجودی که همه زنان عالم ازش ترس دارن و همیشه دنبال خرید سم سوسک برای از بین بردن اونان ولی انتخاب بهترین سم همیشه دغده هممون هستش که اغلب به راهنمایی خریدی که توسط فروشنده ها داده میشه اعتماد میکنیم ولی اغلب اوقات میبینیم خریدای بی فایده ای داشتیم.

من دانشجوی رشته برق هستم! حتما این سوالو به ذهنتون میاد برق چه ربطی به سوسک داره؟ در جواب باید بگم نه برق به سوسک کاری داره نه من کاری با سوسک ها داشتم تا اینکه بعد از تعطیلات 15 روزه عید برگشتم خانه دانشجوییم و دیدم بله!!! سوسک ها دارن رژه میرن!!!

ماجرا از این قراره که متاسفانه چون دهانه کف شور آشپزخانه باز بود سوسک ها از فرصت خالی بودن خونه استفاده کردن و وارد شده بودن اونم نه یک نوع بلکه حدودا 5 نوع سوسک مختلف!!!

اولین راه حلی که به ذهن همه ما میاد خرید سم و دفع سوسک هاست ولی خیلیا نمیدونن که بعضی نوع از این سوسک ها که به آهن خوار معروفن داخل کابینت و شیار ها تخم گذاری میکنن که بعد از 15 روز تخم ها تبدیل به سوسک میشن و روز از نو و روزی از نو ولی من تونستم با استفاده از چند روش و وسیله و سم از شرشون خلاص بشم که اینجا میخوام نتیجه تحقیق های خودم رو با شما هم به اشتراک بذارم تا شاید کمکی هر چند کوچیک بهتون کرده باشم. امیدوارم مطالعه کنین و براتون مفید باشه.

اول باید بدونین که چند نوع سوسک در ایران وجود داره:

سوسک ریز آلمانی (داخل کابینت و آشپزخانه)

سوسک ریز آلمانی
سوسک ریز آلمانی
سوسري آلماني شرايط گرم و مرطوب نقاطی مانند آشپزخانه ها و رستورانها را مي پسندد. اين حشره بسرعت حركت مي كند و به آساني از سطوح بالا مي رود، بنابراين در پناهگاهها بر روي سطوح عمودي و از بالاترين تا پايين ترين سطوح، در درزها و شكافها، پشت قابها و تابلوهاي اعلانات، در كشوها و قفسه ها، درون وسايل برقي و هر جاي ديگري كه بعنوان پناهگاه بتواند در آن در طي ساعات روز مخفي شود، مي توا ن آن را يافت.
در شب اين حشره از پناهگاه بيرون آمده و به دنبال آب و غذا مي گردد. همه مراحل زندگي بر روي مواد آلي در دسترسشان شامل آشغال، بقاياي آب زهكشي و آبهاي جمع شده در قسمتهاي مختلف و غذاهاي خام و پخته كه براي مصرف انسان آماده شده تغذيه مي كنند. این سوسري همه جا مدفوع خود را دفع مي كند و رگه هاي تيره مدفوعش شاخص واضح آلودگي هستند. اين رگه ها به صورت وصله هاي تيره در مناطق داراي آلودگي شديد ديده مي شوند و خطوط تيره مدفوع منتشر شده، راههاي عبور حشره را كه معمولا از آن تردد مي كند، نشان مي دهد. در فواصل سه هفته اي ماده 4 تا 8 كپسول تخم مي گذارد كه هر يك حاوي 35 تخم است كه اين تعداد ممكن است در كپسولهاي تخم اوليه بيشتر باشد. نوزاد خارج شده از تخم رنگ پريده است اما به سرعت به رنگ قهوه اي روشن در مي آيد.

این سوسک همونطور که در عکس میبینین بسیار ریز هستش و از کوچکترین سوراخ ها رد میشه و نوزادش به حدی کوچیکه که شاید نبینینش. این همون سوسکی هست که تخمش بعد 15 روز از سمپاشی مجدد در میاد و کل خونه رو میگیره و داخل خونه ما هم اکثرن از این نوع بود.

سوسک آمریکایی

سوسک آمریکایی
سوسک آمریکایی
سوسري آمريكايی همانند سوسري آلمانی شرايط گرم و مرطوب را ترجيح مي دهد و در اماكن داخلي، انبار مواد غذايي و محلهاي آماده سازي غذا زندگي مي كند. آن اغلب در زه آب و فاضلاب ديده مي شود و همچنين در مناطق گرمتر دنيا بيرون از ساختمانها در محلهاي جمع آوري زباله ها و مناطق متروكه می توان آن را دید. این سوسری به سرعت حركت مي كند و بخوبي از ديوار بالا مي رود و در هواي گرم قادر به پرواز كند بوده، در شب از پنجره باز وارد اتاقها مي شود و يا در اطراف چراغ هاي روشن درون حياط به پرواز در مي آيد. سوسري آمريكايي داري بيشترين پراكندگي در سرتاسر دنيا به ويژه در مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري است.

این سوسک اگه محل زندگیش بر وفق مرادش باشه خیلی میتونه بزرگ بشه. خودم اندازه 5 سانتی متریش رو به چشم دیدم و واقعا ترسناک هم هست. خیلی سریعه و خیلی سریع هم رشد میکنه ولی برعکس آلمانی داخل خونه و سطوح میچرخه و تو درز اینا قایم نمیشه.

انواع سوسک های دیگه ای هم هستن مثل سوسک شرقی، سوسک چوبخوار، سوسک سیگاری و ... ولی خب همین دو نوع که معرفی کردم بیشتر در ایران یافت میشه و روشایی که میگم حتما رو بقیشونم جواب باید بده.




خب بریم ادامه داستان...

بعد تحقیق در مورد سوسک ها رفتم سراغ خرید سم برای این دو نوع سوسک و به مغازه های محله سر زدم ولی اکثرا سم ها رقیق شده یا برند های نامعتبر داشتن که مطمئن بودم که از این سم ها جواب نخواهم گرفت پس تصمیم گرفتم برم سراغ جست و جو و خرید سم از اینترنت...

بعد کلی سرچ به چند برند معتبر رسیدم که در زیر معرفیشون میکنم:

سم Repels All که بهش میگن سم سوسک کش ریپلزال

این سم رو من بصورت آنلاین خرید کردم و خیلیم زود خوشبختانه به دستم رسید.

یک ظرف 4 لیتری مایع بود که طبق طریقه مصرفش باید با 20 لیتر آب ترکیب و به خونه میزدم. همزمان با سمپاشی با این سم فرار کردن و تلف شدن سوسک ها رو به چشمم میدیدم که ته دلم حس خوبی بهم میداد (قاتل زنجیره ای!). ولی مهم در نیومدن تخم ها بود که با کمال تعجب بعد 1 ماه حتی یک سوسک هم داخل خونه دیده نشد به این معنی که حتی تخم هاشون هم از بین رفته بود.

خلاصه اینکه از این سم خیلی راضی بودم با اینکه تولید داخل ایران نبود ولی کیفیت بالایی داشت و نسل سوسک رو از خونه ما ریشه کن کرد.

در ادامه یک نوع دیگه سم سوسک قوی که اونم روی خونه دوستم تست کردیم و بازم همون نتیجه رو گرفتیم رو هم معرفی میکنم:

سم سوسک کش AquaPy معروف به آکواپای

این سم سوسک رو هم بصورت آنلاین پیدا کردیم و خرید کردیم ولی خب گرونتر بود و حجمشم کمتر بود ولی بسیار خوب جواب داد و با یک بار سمپاشی یک سالی میشه که اثری از سوسک تو خونه دیده نشده. پیشنهاد میکنم اگه پیدا کردین از این مدل بگیرین ولی اونیکه من خریدم هم عالی بود ولی خب این واقعا سم قوی ای هست.

برای خرید سم سوسک کش آکواپای من خرید اینترنتی از سایت های معتبر رو پیشنهاد میدم چون نسخه بدل و کپیش خیلی زیاده حتی داخل سایت دیجی کالا.




روش های زیادی بجز سمپاشی برای دفع سوسک هست ولی سمپاشی بهترین راه حله و مواردی رو هم باید قبل و حین و بعد سمپاشی در نظر داشته باشین:

  • موقع سمپاشی خونه خالی باشه و تا 12 ساعت نرین تو خونه
  • اجازه بدین سم و هواش حداقل 6 ساعت داخل خونه بمونه
  • از بچه ها مواظب باشین چون این سم ها خطرناک و شیمیایی هستن
  • موقع سمپاشی حتما ماسک چند لایه بزنین نه فیلتر دار
  • بعد سمپاشی هم ورودی های فاضلاب یا درز های خونه رو بگیرین
  • مواد خوراکی رو روی زمین نذارین و اگه ریخت سریعا همیشه جمع کنین
  • هر خوراکی یا سبزی خریدین اول مطمئن بشین ازش بعد بیارین خونه
  • و ...


حالا سوال اصلی اینه که از چه سمپاشی استفاده کنیم؟

من خودم از سمپاش دستی SBC استفاده کردم که واقعا استفاده ازش راحت بود و بعد استفاده تمیز کردم تا بازم دفعات بعدی با اون سپاشیامو انجام بدم. این سمپاش دستی هستش و با یه تلمبه که روشه میشه شار داخلش رو بیشتر کرد و سم سوسک رو داخل خونه حتی داخل کوچکترین درز ها اسپری کرد. عکس سمپاش رو براتون قرار میدم تا اگه خواستین اونم تهیه کنین:

سمپاس سم سوسک
سمپاس سم سوسک


امیدوارم حالتون خوش و زندگیتون بدون سوسک باشه... ;)


دانلود فیلم و دانلود سریال


سم سوسکسم سوسک کشسم سوسک قویخرید سم
مهندس برقم ولی علاقه مند برنامه نویسی :) آرزوم بیخوابیِ به شوق فرداس!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید