ویرگول
ورودثبت نام
h.shafiee
h.shafiee
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

هدشات وردپرس !!!؟ واقعا چرا

سلام دوستان
امروز داشتم یه سرکی میکشیدم توی ویرگول چشمم به این مقاله افتاد. و خوندمش ، خواستم کامنت بذارم برای دوست گلم ولی گفتم یه پست بذارم بد نیست

چرا از وردپرس متنفرم؟؟ قسمت اول

اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که وردپرس بیچاره یه گوشه نشسته داره چیپسو ماستشو میخوره اونو چی کار دارید.

مواردی که دوستمون لیست کرد ، در بازار بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و حتی فرم ورک ها هست.
این موارد باعث هدشات کردن یک سیستم مدیریت محتوا "چرا از وردپرس متنفرم؟؟" نیست.

هرچند به عنوان یه برنامه نویس کراس پلتفرم که برای بیشتر پروژه های وب از وردپرس استفاده میکنه ، کاملا دقدقه هاش برای من قابل درکه اما من پیشنهاد میکنم بیایم یک بار اینطوری به این موارد نگاه کنیم.


1.چقدر مفهوم نیاز سنجی و UX پروژه در این مارکت شناخته شده هست ( البته نه با دانش سطحی و چند سرچ ساده در گوگل )
2.چقدر به فرم RFP بها داده میشه
3.چقدر ما توانایی مذاکره با مشتری رو داریم که بهش بفهمونیم نیاز هاش چی هست.
5.ما چقدر تسلط به ابزاری که داریم ازش استفاده میکنیم داریم
4.چقدر قالب و افزونه فارسی استاندارد در مخزن ها و مارکت ها وجود داره.


وقتی به مارکت ها و قالب های فارسی از بیس پیاده سازی شده هم نگاه میکنی میبینی هیچ خلاقیتی توش نیست و در واقع یک کپی از پیشرو های اون کسب کار هستن ( برای مثال بیشتر قالب های فروشگاهی فارسی کپی از دیجی کالا هستند)

عدم خلاقیت در این مارکت باعث میشه مشتریان به صورت سردرگم به دنبال سفارشات خودشون باشن و این اصلا مربوط به وردپرس بیچاره نیست.

اگر بخوایم این مورد رو در خصوص فرمورک ها مثال بزنیم افراد پس از یه جستجو ساده به این نتیجه میرسن که برای وب سرور استارت آپ و یا پروژه شون باید از NodeJS استفاده کنن و هیچ آشنایی به ساختار نگه داری اسکریپت و سرور ندارند

بعد از بررسی متوجه میشی که نهایت تراکنش API اونها در ماه به 1000 تا هم نمیرسه و کلی هزینه الکی روی دستشون میذاره.

من یه قانونی دارم که هر ابزاری برای کاری در مقیاس خودش به وجود میاد.


حالا شاید دوستان نقدی به ساختار وردپرس داشته باشن که من هم دارم ولی شاید بتونیم با هم بیشتر در این خصوص صحبت کنیم ، تا به امروز که توی پروژه ها من سایت های فروشگاهی ، تفریحی ، دانشگاهی و ... بوده که بیچاره با بازدهی مناسب جواب داده یک کلمه حرف هم نزده بعد رفته نشسته چیپس و ماستشو خورده.

یه جمع بندی کوچیک هم بخوام بکنم مقصر رو جامعه ما توسعه دهنده ها رو میدونم که به جای خروجی بهتر بیشتر حرف زدیم و کپی کردیم، نتونستیم کمکی کنیم که این مارکت یک هویت اصیل پیدا کنه.

هویت اصیل هم بد ایده ای نیستا بعدا یه پست از اون هم میذارم.
خوشحال میشم تجربایت شمارو هم بخونم.


وردپرسمارکتبرنامه نویسیبرنامه نویسچرا
یه برنامه نویس که دنبال حرکت بر لبه تکنولوژی با چراغ خاموشه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید