پس از ده سال عرضه عمومی بازی Dota، شرکت Valve تصمیم گرفته به برگزاری مراسم سالگرد این عرضه عمومی بپردازه و در کنارش نقشههاش برای بهبود بازی در آینده رو به اشتراک بذاره.
در گذشته، بهروزرسانیهای Dota در قالب محتوای مختلفی مثل افزودن شخصیتهای جدید و مود جدید منتشر میشد که هدف آن جذب بازیکنان جدید و تفریح بازیکنان فعلی بود، اما در سال ۲۰۱۳، با ایدهای جدید به نام "The International Interactive Compendium" ، شرکت Valve تلاش کرد که بخشی از تفریح و سرگرمی مراسم The International رو به بازیکنان که در مراسم حضور ندارن و فقط به صورت آنلاین بازی میکنن هم برسونه.
با گذشت زمان، این پکیج به Battle Pass تبدیل شد و محتوای گستردهای شامل حالت بازی جدید، ویژگیهای جدید و محتوای کیفیت بالا را در اختیار بازیکنان قرار داد.
مشکلی که ایجاد شد این بود که این جذابیت ها و هیجان گیمر ها فقط به چند ماهی که بتل پس وجود داشت محدود میشد و سخت بود که در دورانی غیر از Battle Pass بشه دوتا باز ها رو دوباره به وجد آورد.
به همین دلیل Valve تصمیم گرفته برخی از منابع مورد استفاده در ساخت Battle Pass رو به بروزرسانیهای مختلف بازی اختصاص بده و به جای بتل پس، روی بروزرسانیهای منظم و آپدیتهایی که برای کلیه بازیکنان دوتا ۲ قابل ارائه باشه تمرکز کنه.
خبر به طور کلی همچین محتوایی داشت اما چیزی که در آینده اتفاق میفته مشخص نیست، چون Valve هنوز به وضوح مشخص نکرده است که سیستم Battle Pass را به طور کامل متوقف میکنه یا اینکه فقط برای مدتی از انتشارش صرف نظر کرده.