بازیهای آنلاین در دوران قرنطینه طرفداران زیادی را به سمت خود کشاندهاند. حال که قرنطینه با نوروز مصادف شده و مردم خانه نشین شدهاند؛ وقت مناسبی برای تجربهی بازیهای آنلاین به همراه دوستان و دیگر اعضای خانواده است.
در بین بازیهای آنلاین چند سالی است که سبک بتلرویال (Battle Royal) حسابی مورد توجه گیمرها بوده. در این سبک یک بازی تفاوت زیادی با بقیه بازیها دارد، آن چیزی نیست جز فورتنایت (Fortnite). بازی که سازندگان آن با ایدههای خود تا حدودی طرفداران این بازی را راضی نگهداشتهاند.
چیزی که فورتنایت را به نسبت دیگر بتلرویالها متمایز میکند، مکانیزم ساختوساز (بیلد کردن) است. مکانیزمی که بازی را سخت و در عین حال لذت بخش میکند. همچنان گرافیک بازی که آن را کمی از واقعیت دور کرده، باعث میشود که بازی از لحاظ بصریی متفاوت به نظر برسد. از این رو اسکینهایی که فورتنایت از دیگر شخصیت بازیهای ویدئویی منتشر میکند بسیار بازی را جذاب میکند.
برای اولین بار بود که سازندگان بازی تصمیم گرفتند ایونت بازی را (رویدادی که همیشه در پایان هر فصل برگذار میشد) در اول فصل جدید برگذار کنند، این ایونت به نظر من یکی از متفاوت و سرگردم کننده ترین ایونتهای بازی به شمار میآید. اگر شما هنوز سیزن جدید بازی را شروع نکردهاید، میتوانید با آپدیت بازی این ایونت را تجربه کنید.
مورد دیگری که من را بیشتر ترقیب به تجربهی این بازی در نوروز ۱۴۰۰ کرد؛ تغییرات بسیار زیادی بود که همراه با سیزن ۶ چپتر دو به بازی آمد. مپ (نقشه) بازی با تغییرات زیادی همراه بود؛ همچنین برای اولین بار سیستم کرفتکردن (ارتقاع اسلحه) به بازی آمد که با جمعکردن بعضی قطعات در نقشهی بازی میتوان از این سیستم استفاده کرد.
با این که اسلحهی اسنایپ در این فصل از بازی حذف شده، ولی به جای آن تیر و کمان به بازی اضافه شده که از قابلیتهای بسیار زیاد آنها میتوانید در راستای برنده شدن در بازی استفاده کنید. از آنجا که عنوان این سیزن (Primal) یعنی اولیه است؛ حالوهوایی این سیزن و اسکینهای آن بیشتر گیمر را یاد دوران انسانهای اولیه میاندازد؛ مثل خانههایی که با استخوان و پوست ساخته شدهاند یا اسحلهای که در ساخت آن از استخوان استفاده شدهاست.
تنوع اسلحهها دراین فصل دو یا سه برابر شده است، به طوری که گیمر به راحتی میتواند اسحلهی مورد نیاز خود را از بین آنها انتخاب کند. در این فصل به همراه اسلحههایی که سیزن قبل در بازی بود، سه سری اسلحهی دیگر به بازی اضافه شدهاست. سری اول که همان تیر و کمانهایی است که قبل تر به آن اشاره کردم، سری دوم اسلحههایی با عنوان (Primal) است که حال و هوای قدیمی و اولیه بودن را در آنها به خوبی میتوان حس کرد، سری سوم اسلحههای (Makeshift) است این سری اسلحهها برای این ساخته شدهاند که آنها را با استفاده از قابلیت کرفتکردن بتوان ارتقاع داد. تمام این تغییرات فورتنایت را در سیزن ۶ چپتر دو به بتل رویالی متفاوت و جذاب تبدیل کردهاست.
در این بازی بخشی به عنوان (Creative) وجود دارد که بازیکنان میتوانند در آن به تمرین بیلد کردن (ساخت و ساز)و هدفگیری با دیگر بازیکنان بپردازند تا بتوانند در صحنهی بتلرویال به خوبی دیگر حریفان خود را کنار بزنند؛ همچنین کسانی که علاقهمند به ساخت نقشههای خلاقانه در بازی هستند، میتوانند در این بخش ایدههای خود را عملی کنند و هر چه که در ذهن دارند در بخش اجرا کنند.
مورد دیگری که در فورتنایت نسبت به دیگر بتلرویالها پر رنگ تر است، بخش داستان هر فصل است. فورتنایت طی این ۱۶ فصل تقریباً توانسته آن را به خوبی جلو ببرد. در چند فصل اخیر به خاطر این که داستان بازی روندی یک نواخت را طی میکرد و در گیمپلی و گانپلی بازی تغییری ایجاد نمیشد، طرفداران این بازی به سرعت در حال کم شدن بود؛ اما در فصل چهار فورتنایت طی قراردادی با مارول اسکینهایی را به بازی اضافه کرد که بازیکنان را به شدت ترقیب به بازی کردن میکرد؛ همچنین بعد از دو فصل رویدادی را تدارک دیدهبود که همهی طرفداران را برای فصل بعدی هیجان زده میکرد و برای اولین بار بود که بازیکنان در جلو بردن رویداد بازی نقش داشتند. فصل پنجم بازی با روندی کاملاً عادی جلو رفت؛ اما چیزی که در این فصل به چشم میآمد بازگشت عناصری از چپتر اول بود که خاطرات زیادی را برای طرفداران قدیمی زنده کرد. فصل ششم بازی با رویدادی چشم نواز و سرگرم کننده شروع شد و حجم زیادی از تغییرات در نقشه و اسلحههایی بازی باعث شد که فورتنایت کمی به روز های اوج نزدیک شود.
در نهایت اگر تا به حال این بازی را تجربه نکردهاید یا با تعصب به سمت آن نرفتهاید؛ پیشنهاد من به شما این است که برای یک بار هم که شده بازی را تجربه کنید تا ببینید این بازی هم به خوبی می تواند شما را سرگرم کند و اوقات خوبی برای شما رقم بزند.